VZ 800 olej w filtrze powietrza

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2201
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 21
Kontakt:

VZ 800 olej w filtrze powietrza

Post autor: harpoon »

Hej.
Mam pytanko-czym może być spowodowana obecność niewielkiej ilości oleju w obudowie tylnego filtra powietrza w VZ800??Czy to coś poważnego??
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Jeżeli ta niewielka ilość to taki tłusty osad (nieznaczny)na ściankach obudowy to bez zmartwienia. "Przylazł" tam przez przewód odpowietrzający skrzynię korbową silnika.
Jeśli jednak olej płynie po ściankachobudowy to już gorzej. Znaczyłoby to o nadmiernie zużytych pierścieniach tłokowych co powoduje zwiększone przedmuchy znad tłoka do skrzyni korbowej "wypychające" olej do filtra.
Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2201
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 21
Kontakt:

Post autor: harpoon »

Lechul, a czy może to być wynikiem zbyt dużej ilości oleju w silniku??Zro biłem nim od zakupu 500 km i cały czas stan oleju w "oczku" jest praktycznie na max.(zero ubytku od zakupu), w związku z tym wnioskuję, że oleju nie bierze.Olej po ściankach nie płynie, jest go min ilość na dnie puszki.
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Może tak reagować na max stan oleju.
Moto powinno "wypluć" nadmiar do filtra. Co nie oznacza, że tak można robić. Oleju nie zalewa sie do samej góry. Top w niczym nie pomaga.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2201
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 21
Kontakt:

Post autor: harpoon »

Dzięki Lechul. Pocieszyłeś mnie. Co do ilości oleju to nie była moja robota, będę teraz wymieniał to zrobię to właściwie. A tak a propos: ile tam ma wejść bo widziałem różne wartości. I jaki olej byś radził (ew.na jakim sam śmigasz??)
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

1,7 l - wymiana oleju co 6000 km (4000 mil) lub 6 miesięcy.
2,1 l - wymiana oleju i filtra co 18000 km (11000 mil) lub 18 miesięcy.
2,5 l - zalanie suchego silnika (np. po remoncie głównym)

Ja jeżdże na Motulu 10W40.
Poczytaj o oleju również tu:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... light=olej
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... light=olej
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... light=olej
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Dayan

Post autor: Dayan »

mialem to samo w vs 600 ale koledzy mnie uspokoili. Przeczyscilem obudowe filtra i przewod co z niego zwisa i jest git.
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2201
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 21
Kontakt:

Post autor: harpoon »

Lechul, a na którym Motulu 10w40?? 5100 10w40 ESTER czy 3000 10w40 PLUS??I co możecie powiedzić na temat Castrol Moto GPS 10w40 4T lub Mobil Moto Extra 4T 10w40??Bo na któryś z nich się zdecyduję.....
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

5100 10W40.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
marian07

Post autor: marian07 »

Jeszcze w sprawie wymiany oleju - to zalecenie: olej co 6000, olej + filtr co 18000 dotyczy tylko tego modelu? Czy też innych np LS650.
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

marian07 pisze:olej co 6000, olej + filtr co 18000 dotyczy tylko tego modelu?
Spisane słowo w słowo z serwisówki VZ800.
Jak w LS-ie - nie wiem. Trzeba sprawdzic w serwisówce.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zygzak »

:jezyk: też jzdżę na Easterze, ale trzeba będzie się za "następcą" rozejrzeć bo ponoć produkcję w tym roku skończyli. Cusik innego na jego miejsce ma być :o

Pozdrawiam. Zygzak~~
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 9

Post autor: osama »

W LS 650 olej i filtr co 6000km
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2201
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 21
Kontakt:

Post autor: harpoon »

Zygzak, po zapytaniu na którym śmiga Lechul zobaczyłem, że ten ESTER i PLUS są wycofane z oferty mojej firmy (firma matka dla INTER MOTORS), ale w ich miejsce jest po prostu 5100 10w40 Motul, więc zdaje mi się, że jest to po prostu zmiana nazwy handlowej.
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
kosik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2774
Rejestracja: sob, 16 gru 2006, 17:40
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Wólka k. Białegostoku

Post autor: kosik »

to nie zmieniacie olej+filtr przy kazdej wymianie ?amerykancy w serwisie mi tak powiedzieli i tego sie trzyman,choc nie bylem do tego przekonany,z drugieje strony to chyba nie zaszkodzi.
nie przeginaj nie jesteś z gumy

Marauder VZ800 99r sprzedany,obecnie brak
ODPOWIEDZ