Wibracje przy 4-5 tys. obrotów
Wibracje przy 4-5 tys. obrotów
Nie wiem co jest grane. Sprzęt chodził zupełnie bezwibracyjnie przez 3 tys. kilometrów odkąd go zakupiłem.
Sprawa wygląda tak- w przedziale od 4 do 5 tys. obrotów czuć i słychać wibracje o wysokiej częstotliwości i tu najciekawsze- na zimnym silniku zupełny spokój i cisza! :shock: Jest to szczególnie wkurzające na mocno rozgrzanym silniku i hamowaniu silnikiem w tym przedziale obrotów- do wyczuwalnym wibracji dochodzi bzyczenie wszystkich elementów motocykla. Nie jest to raczej nic poważnego, bo przez te 2 tygodnie zrobiłem na tym wibratorze 1,5 tys. kilometrów i nic się nie stało. Na rozgrzanym silniku co prawda trochę słychać zawory, ale gdyby to one były sprawcą zamieszania to przecież maszyna wibrowała by cały czas!
Sprawdziłem wszystkie mocowania silnika- są ok! Mam tylko jedną hipotezę- mianowicie w tłumikach mam już przepalone jakieś blaszki- przy odpaleniu silnika na zimno chwilę tłucze się coś (obija) w tych tłumikach jak cholera, potem po rozgrzaniu jest spokój, ale czasami kwiknie coś w tłumikach przy drganiach o niskiej częstotliwości - np. odkręcenie gazu przy 2000 obr. na V lub VI biegu. W każdym razie kumpel sądzi, że wydech po rozgrzaniu się w środku delikatnie rozszerza i przepalone elementy w tłumiku stają się luźniejsze, a przez to kwiczą w jakimś przedziale obrotów.
EDIT: 16tego kwietnia daję na ustawianie zaworów (zrobiłbym samemu, ale nie chce mi się chłodnicy zdejmować), zobaczymy czy to kwestia zaworów
Sprawa wygląda tak- w przedziale od 4 do 5 tys. obrotów czuć i słychać wibracje o wysokiej częstotliwości i tu najciekawsze- na zimnym silniku zupełny spokój i cisza! :shock: Jest to szczególnie wkurzające na mocno rozgrzanym silniku i hamowaniu silnikiem w tym przedziale obrotów- do wyczuwalnym wibracji dochodzi bzyczenie wszystkich elementów motocykla. Nie jest to raczej nic poważnego, bo przez te 2 tygodnie zrobiłem na tym wibratorze 1,5 tys. kilometrów i nic się nie stało. Na rozgrzanym silniku co prawda trochę słychać zawory, ale gdyby to one były sprawcą zamieszania to przecież maszyna wibrowała by cały czas!
Sprawdziłem wszystkie mocowania silnika- są ok! Mam tylko jedną hipotezę- mianowicie w tłumikach mam już przepalone jakieś blaszki- przy odpaleniu silnika na zimno chwilę tłucze się coś (obija) w tych tłumikach jak cholera, potem po rozgrzaniu jest spokój, ale czasami kwiknie coś w tłumikach przy drganiach o niskiej częstotliwości - np. odkręcenie gazu przy 2000 obr. na V lub VI biegu. W każdym razie kumpel sądzi, że wydech po rozgrzaniu się w środku delikatnie rozszerza i przepalone elementy w tłumiku stają się luźniejsze, a przez to kwiczą w jakimś przedziale obrotów.
EDIT: 16tego kwietnia daję na ustawianie zaworów (zrobiłbym samemu, ale nie chce mi się chłodnicy zdejmować), zobaczymy czy to kwestia zaworów
Uważam że może to być problem z synchronizacja gaźników . Na ssaniu ma dodatkową dawkę paliwa, a po rozgrzaniu mogą cylindry nierównomiernie pracować i to powoduje drgania.
Co do wydechów to taką przypadłość również mają Maraudery i to się leczy spawaniem wewnętrznej rury do tej osłaniającej. Na forum temat był poruszony.
Pozdrawiam
Co do wydechów to taką przypadłość również mają Maraudery i to się leczy spawaniem wewnętrznej rury do tej osłaniającej. Na forum temat był poruszony.
Pozdrawiam
VZ800-INTRUDER
Na ssaniu nigdy nie jeżdżę- po prostu chodzi dobrze na równo pracującym bez ssania, ale jeszcze zimnym silniku.
Z tą rurą to chyba najbardziej prawdopodobna, tym bardziej, że mój sprzęt mimo mocy i świeżego wyglądu to oldtimer prawie :twisted:
EDIT: Gaźniki są w porządku- motocykl przyspiesza z każdych obrotów na każdym biegu bez żadnego zakaszlnięcia.
Z tą rurą to chyba najbardziej prawdopodobna, tym bardziej, że mój sprzęt mimo mocy i świeżego wyglądu to oldtimer prawie :twisted:
EDIT: Gaźniki są w porządku- motocykl przyspiesza z każdych obrotów na każdym biegu bez żadnego zakaszlnięcia.
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
koledzy z forum rzucili urok na obce MOTO w rękach swego człeka, w dzikusie drgania to normalka była, nawet mówiono, że są pozytywne - ale PAMIĘTAJ, my wierzymy, że czas twojego nawrucenia jest co raz bliższy
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Szczerze mówiąc to czas nawrócenia zbliża się nieubłaganie!
Jednak czas i jakość nawrócenia zależy od funduszy- moja dobra wola i chęć na razie nie wystarczy :roll: Ten sezon na pewno pobulgoczę i poryczę V-czwórką, a na kolejną zimę BYĆ MOŻE albo VL1500 albo VS1400- w każdym razie cuś powyżej litra, co by masę, moc i moment poczuć! :twisted:
Jednak czas i jakość nawrócenia zależy od funduszy- moja dobra wola i chęć na razie nie wystarczy :roll: Ten sezon na pewno pobulgoczę i poryczę V-czwórką, a na kolejną zimę BYĆ MOŻE albo VL1500 albo VS1400- w każdym razie cuś powyżej litra, co by masę, moc i moment poczuć! :twisted:
-
- BS Brother
- Posty: 738
- Rejestracja: ndz, 5 lut 2006, 00:34
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
Re: Wibracje przy 4-5 tys. obrotów
Silnik skręcany jest do ramy na sztywno i drga bo musi, a przy podanym przedziale obrotów następuje nałożenie sie amplitudy drgań co jest efektem udczuwalnej wibracji. Pozdro.
606-451-421 Play
Milano-buty.pl - markowe buty
https://allegro.pl/listing?string=znami ... i-1-1-0425
CZ175, vz 800/98, xv1900/07, GSX1300R/08, ?....
A1+
Milano-buty.pl - markowe buty
https://allegro.pl/listing?string=znami ... i-1-1-0425
CZ175, vz 800/98, xv1900/07, GSX1300R/08, ?....
A1+