GSXR 1000 - wpiecie do instalacji elektrycznej

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4322
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

GSXR 1000 - wpiecie do instalacji elektrycznej

Post autor: Emil »

potrzebuje zasilic dodlubany wyswietlacz biegow i teraz pytanie - skad grzecznie wziac 12V zeby sie zapalalo razem z kluczykiem i nic nie narozrabialo (co prawda pobor mocy maly, ale..) optymalnie, zeby jeszcze bylo mozna latwo wpiac bez ingerencji w instalacje (zadne przecinanie kabli czy cos takiego nie wchodzi w gre)
minus - to z masy
a plus? ze swiatel? w serwisowce mam, ze "injector voltage" ma napiecie aku - to chyba tam najlepiej by bylo? ale jak sie tam grzecznie wpiac i ktory to dokladnie kabel/kostka bedzie moze ktos wie, bo mam watpliwosci (a wpinanie z aku na przelacznik to slabe rozwiazanie, chociaz na razie dziala)?

moto, oczywiscie, liter K3
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Ja do zasilenia podswietlenia mojego miernika temperatury wzialem z zasilania zarowki swiatla pozycyjnego - u Ciebie wlacza sie po przekreceniu kluczyka, a spokojnie mozesz sie wpiac przy zarowce - na kostce.
ObrazekObrazek
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

nie wiem jak u ciebie, ale powinna być dodatkowa kostka pusta i do niej idą 2 lub 4 kabelki, i dwa z czterech (u mnie akurat) to plus po stacyjce (czyli załącza po przekręceniu kluczyka w stacyjce) i minusik. W moim moto ta kostka akurat jest pod bakiem, sprawdź i może wtedy nie będziesz musiał kombinować z podłączeniem pod jakieś żarówki itp
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
kolektor
BS Brother
BS Brother
Posty: 933
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 16:21
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Polubił posty: 1

Post autor: kolektor »

sprawdź miernikiem przy stacyjce ,jak znajdziesz 12v -przewód bezpiecznik -twój wskaźnik biegów
powodzenia
GSX1100F , GSX1300R teraz VZR1800

tel o6o4 564 923
kotletor@o2.pl
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Tak wygląda "electric spagetti" w K3:
http://www.ronayers.com/fiche/300_0345/ ... arent=5840
Parę wolnych kostek pewnie się znajdzie.
Schemat tutaj:
http://www.motoinfo.yoyo.pl/
Pozdrówka.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4322
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Post autor: Emil »

Lechul pisze:Parę wolnych kostek pewnie się znajdzie.
no nie wiem Q gdzie, objechalem 6 szrotow, kilka sklepow i nawet w PP powiedzieli, ze "oo, nie mamy tych kostek, tez by nam sie przydaly"
no i http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... php?t=6090
dowiedzialem sie natomiast o sklepie gdzie to mozna dostac, tylko ze sklepy sa otwarte do 17-18 i jest problem :(
a nie moge zastapic inna kostka czy ciac instalacji bo mam moto na gwarancji jeszcze rok
Lechul pisze:Tak wygląda "electric spagetti" w K3:
http://www.ronayers.com/fiche/300_0345/ ... arent=5840
Schemat tutaj:
http://www.motoinfo.yoyo.pl/
to mam, serwisowke tez, ale mam pare watpliwosci wlasnie, "na razie" chyba wepne sie do swiatel jednak, bo maj juz blisko i nie bede kombinowal 8)

Pawel, jak bym mial pod reka miernik to bym nie mial pytan, tylko sprawdzil "wszystkie dziury" ;)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
KrzYsiO
The Real One
The Real One
Posty: 376
Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: KrzYsiO »

żarowka i dwa przewody to najlepszy i najtanszy miernik.

pozdro
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4322
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Post autor: Emil »

KrzYsiO pisze:żarowka i dwa przewody to najlepszy i najtanszy miernik.
to ma niestety zbyt mala dokladnosc i nie odrozni plus od minus (tak, mozna diode dokleic, ale bez przesady) :wink:
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Pisząc, że parę wolnych kostek się znajdzie miałem na myśli możliwośc wpięcia w kostkę w Twojej instalacji. Niestety trzeba ją własnie znaleźć....
Może pod bakiem, może koło bezpieczników, może koło przekażników..
Koło przedniego reflektora nic wolnego na schemacie nie widać.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zygzak »

Lechul pisze:Pisząc, że parę wolnych kostek się znajdzie miałem na myśli możliwośc wpięcia w kostkę w Twojej instalacji. Niestety trzeba ją własnie znaleźć....
Może pod bakiem, może koło bezpieczników, może koło przekażników..
....a może koło nóżki.........:)

Pozdrawiam. Zygzak~~
KrzYsiO
The Real One
The Real One
Posty: 376
Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: KrzYsiO »

odrózni + od -
w moto masz minus na masie ,jak "dokleisz" jeden przewod zarowki do masy to drugim bedziesz odnajdywal tylko przewody z biegunem dodatnim.(bez zadnych diod)
jak ktos wspominal najlatwiej bedzie z lampy ,mozna z zegarow bo kazdy ma swoje zasilanie + i - ale trudniej.
pozdro
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

jak chcesz emil to w każdym markecie kupisz taki miernik za jakieś 15 zeta i masz problem z glowy. Jak na takie garażowe majsterko0wanie to ci w zupelności wystarczy, ja już mam parę lat i nie mam z nim problemów żadnych
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto
Otrzymane Polubienia: 1

Post autor: AdamOSA »

Czytam cały post od początku i tak sobie myślę że pomysłowość w postach jest bardzo dobrą stroną .

Ale ja jakoś ostatnio jestem pesymistycznie nastawiony do świata i.......

1.Pan(i) X czytający ten post wpina się z uśmiechem na ustach że ma rozwiązany problem i wpina się do żarówki przedniego reflektora ........a poprzedni właściciel moto upiększył go xsenonami i ..... :twisted:

2.Nie wiem czy wszyscy mają dużo szczęścia ale jak znam życie to Pan(i) Y prubując poszukać +12V żarówką trafił(a) na zasilanie jakiegoś czujnika których obecnie dużo w naszych maszynach podawane bezpośrednio z np. ECU ( komputera) . Ojjjj "zagotował" nam się komputerek że musiał tak dużo prądu dać żeby zaświecić żarówkę zamiast dać kilka mA na zasilanie jakiegoś czujnika . :evil:

3. Pan(i) Z pomyślał(a) miernik ..Hmm ... przecież to nie gryzie ... poradzę sobie . Przebrnął przez ustawienia miernika ... tu dotyka , tam dotyka ....... NO WRESZSZCIE MAM ...jest +12V ... Załatwia kostkę żeby się wpiąć " fachowo " . No i jazda .... w traskę . Jakie zdziwienie , oj , coś jest nie tak . Włączam kierunkowskazy , a tu mój wskażnik biegów raz coś pokazuje a raz nie ....... :evil:

Tylko schemat w rękę i świadome wpięcie się w instalacje żadnej partyzantki !
Ten wątek może ktoś wykorzystać przy szukaniu gdzie się wpiąć w GSXR1000 i może nie mieć tyle szczęścia co Wy :)

Pozdrawiam

AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
KrzYsiO
The Real One
The Real One
Posty: 376
Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: KrzYsiO »

Adam naprawde pesymista z Ciebie.
1
ksenony biora mniej pradu od zwyklych zarowek ,trzeba wpiac sie przed przetwornica,
2 ,3
czy tak trudno wlutowac sie w przy zarowce postojowej w przedniej lampie? napewno jest tam 12v ,czy mozna ja pomylic z czujnikiem?
ile taki uklad pradu moze zjesc?komputer nie robil pomiaru pradu w oswietleniu bo wymiana zarowek na wieksze spowodowalaby unieruchomienie moto.

pozdro
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4322
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Post autor: Emil »

dobra, to podsumuje, bo sie juz temat rozwinal za mocno w rozne dziwne strony

finalnie wyszo mi, ze najlatwiej wpiac sie do pozycyjnej "świeczki" (dodatkowo jak lampa padnie to nie pojdzie na czujnik zbyt duzy prad, jak by moglo sie stac przy np. drogowych)

plus od minusa odroznilem wykopujac probnik bo do tego miernik zaden przeciez nie jest potrzebny skoro doczytalem gdzie jaki prad (po prostu genialne :sciana: czasami mam zacmienia, co zrobic), chociaz zarowka i masa tez byl spoko, ale zarowki 12V nie wykopalem :lol:

PS. jak by ktos mial kompletne zacmienie to oczywiscie do instalacji wpinamy sie rownolegle a nie szeregowo ;)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
ODPOWIEDZ