witam przeniosłem do super sport z ogolnego
wiec do sedna jakie mogą być przyczyny falowania motocykla
z duża szybkością 190/220 złożonego w łuku mniejszym lub większym
dodam ze najpierw źle znosił to przód a po małych regulacjach
przodu metoda prób (utwardzenie napięcie wstępne sprężyny itp.) teraz tył
zdaje sie ze maja trochę zależności miedzy sobą czy jest jakiś
złoty środek przy max.na prostej też sie zachowuje źle stan ogumienia
nowe, ciśnienie fabryczne (zalecane) amor skrętu fabryczny
(zmieniony olej na gęstszy) moto proste nie po gongach ,może zbieżność?
gsxr 750
wszystkie sugestie i porady mile widziane tylko bez ekstremalnej polemiki
jeśli ktoś chce sie zapoznać z artykułem który posłużył mi za wzór do
strojenia wkleję go lub wyśle na piwa, jest jedna niewiadoma a mianowicie
to który zaworek jest do czego np.przód na górze do tłumienia ugięcia a
dolny do tłumienia powrotu czy może odwrotnie.
na piątek wieczór moto musi być OK
GSXR 750 - pomoc / porada potrzebna ---nad sterowność
Moderator: Emil
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 931
- Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydzia
GSXR 750 - pomoc / porada potrzebna ---nad sterowność
Ostatnio zmieniony czw, 26 kwie 2007, 19:11 przez speed, łącznie zmieniany 1 raz.
masz nieprawidłowo wyregulowane zawieszenie,
zarówno przód jak i tył...
najlepiej zacznij od ustawień fabrycznych, jako punkt wyjścia, a potem dostosujesz je pod siebie.
przód:
zaworek na dole - służy do regulacji siły dobicia - czyli ściskania
zaworek na górze - do regulacji siły odbicia - czyli rozciągania
tył:
odwrotnie niestety :roll:
pamiętaj o trzech ważnych rzeczach
po pierwsze primo - najpierw ustawiasz napięcie wstępne - tył, potem siły tłumienia tył - następnie napięcie wstępne przód + siłę tłumienia
po drugie primo - amorek zawsze powinien się łatwiej ściskać niż rozciągać / wróć uwagę na siły tłumienia po regulacji /
możesz jeszcze dodatkowo zmienić geometrię - wpuszczając lagi w półki - moto będzie bardziej zwrotne, ale może być mniej stabilne przy śmiganiu na wprost i hamowaniu
po trzecie primo - regulcja powinna się odbywać na zimnych amorkach
zerknij do serwisówki - tam powinno być wszystko dokładnie opisane
powodzenia
zarówno przód jak i tył...
najlepiej zacznij od ustawień fabrycznych, jako punkt wyjścia, a potem dostosujesz je pod siebie.
przód:
zaworek na dole - służy do regulacji siły dobicia - czyli ściskania
zaworek na górze - do regulacji siły odbicia - czyli rozciągania
tył:
odwrotnie niestety :roll:
pamiętaj o trzech ważnych rzeczach
po pierwsze primo - najpierw ustawiasz napięcie wstępne - tył, potem siły tłumienia tył - następnie napięcie wstępne przód + siłę tłumienia
po drugie primo - amorek zawsze powinien się łatwiej ściskać niż rozciągać / wróć uwagę na siły tłumienia po regulacji /
możesz jeszcze dodatkowo zmienić geometrię - wpuszczając lagi w półki - moto będzie bardziej zwrotne, ale może być mniej stabilne przy śmiganiu na wprost i hamowaniu
po trzecie primo - regulcja powinna się odbywać na zimnych amorkach
zerknij do serwisówki - tam powinno być wszystko dokładnie opisane
powodzenia
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 931
- Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydzia
dziękować za tak szybka reakcje również stawiałem na te regulacje
a problem zaczął sie po zleceniu wymiany uszczelniaczy i oleju w lagach
i tu z pewnością jest cały problem:
po pierwsze odebrałem zapakowane i w domu :wow: korki wyglądały
prawie jak by hydraulik żabami to robił , dwa to na pewno nie były
ustawione tak jak je zawiozłem czyli na fabryczne jedyny plus to
to że nie ma wycieku i tak ustawiłem na oko identycznie
jeden i drugi.
.....spokojna jazda nie jest problemem rzadko jedzie sie w warunkach
miejskich " wokół komina " bardzo szybko, ale plany sięgają wypadu
na tor do POZNANIA i nie chce być zawali drogą :lol: czuć panowanie
a nie jakiś efekt (żmijki) by dojechać bezpiecznie.
dziękować raz jeszcze
a problem zaczął sie po zleceniu wymiany uszczelniaczy i oleju w lagach
i tu z pewnością jest cały problem:
po pierwsze odebrałem zapakowane i w domu :wow: korki wyglądały
prawie jak by hydraulik żabami to robił , dwa to na pewno nie były
ustawione tak jak je zawiozłem czyli na fabryczne jedyny plus to
to że nie ma wycieku i tak ustawiłem na oko identycznie
jeden i drugi.
.....spokojna jazda nie jest problemem rzadko jedzie sie w warunkach
miejskich " wokół komina " bardzo szybko, ale plany sięgają wypadu
na tor do POZNANIA i nie chce być zawali drogą :lol: czuć panowanie
a nie jakiś efekt (żmijki) by dojechać bezpiecznie.
dziękować raz jeszcze
[
-
- Moderator
- Posty: 4323
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
gdzies to na pewno wrzucilem, ale bede taki dobry i podam jeszcze raz, np. tutaj masz przyzwoita baze wyjscia do dalszych ustawien:
http://www.sportrider.com/bikes/146_str ... gs/#suzuki
http://www.sportrider.com/bikes/146_str ... gs/#suzuki
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal