Witam bracia i siostry mam mały problem z moim suzi gsxr 750 olejak 89r. Gdy maszyna sie zagrzeje to przy ruszaniu nierównomiernie coś mocno wali mi w dolnej części silnika na biegach 1-2-3-4-, jak odkręce na większe obroty czyli 7 - 8 tyś to nie wali.
Początkowo miałem małe braki oleju po uzupełnieniu oleju silnik pracował normalnie lecz zaliczyłem dwa zloty i zaczeło sie odnowa lecz olej jest w normie, i niewiem czy morzna narazie tak śmigać czy musze odstawić maszyne,
pomocy pomocy..
GSXR 750 89 - nierównomiernie coś mocno wali w silniku
Moderator: Emil
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Z poziomem oleju trzeba bardzo uważać !! Wystarczy, że przez moment nie bedzie smarowania przy zbyt małej ilości stanu oleju (czego mogłes nie dopatrzeć np. na łuku jak sie pochylałeś mogła się zapalić kontrolka oleju) a skutki tego sa nieodwracalne. Mocne stuki w dolnej części silnika to jedynie panewki. Choć nie wykluczone, ze tłucze się rozrząd. Znam przypadek gdzie moto długo stało i koleś poźniej odpalił moto i jeździł na starym oleju. Odezwał się rozrząd i wymiana oleju pomogła, ale tylko na chwile. Stukanie wróciło.
Spawdz (w miare możliwości) ciśnienie oleju oraz jego jakość. Nie znam historii moto ale moze być sytuacja że ktoś "się cofnął w oleju" czyli zamiast np. 15 W nalał 10 W i wypłukało troche silnik a co za tym idzie pojawiły sie nadmierne luzy pomiedzy czopem wału a panewką.
Na pewno radziłbym odstawic sprzet i dobrze zdiagnozować stuki. Moto z 89 roku ma juz pewnie sporo przejechane. Pamietaj, że silniki wysokoobrotowe dobrze sie czuja na wysokich obrotach zbyt niskie wręcz szkodzą (nadmierne przeciązenia układu korbowotłokowego) dlatego tez moze bardziej słychac stukanie w dolnych partiach obrotowych silnika.
PS. Wstaw sobie avatar bo nastepnym razem chciałbym widziec komu odpisuje :jezyk: :angry_smile:
Spawdz (w miare możliwości) ciśnienie oleju oraz jego jakość. Nie znam historii moto ale moze być sytuacja że ktoś "się cofnął w oleju" czyli zamiast np. 15 W nalał 10 W i wypłukało troche silnik a co za tym idzie pojawiły sie nadmierne luzy pomiedzy czopem wału a panewką.
Na pewno radziłbym odstawic sprzet i dobrze zdiagnozować stuki. Moto z 89 roku ma juz pewnie sporo przejechane. Pamietaj, że silniki wysokoobrotowe dobrze sie czuja na wysokich obrotach zbyt niskie wręcz szkodzą (nadmierne przeciązenia układu korbowotłokowego) dlatego tez moze bardziej słychac stukanie w dolnych partiach obrotowych silnika.
PS. Wstaw sobie avatar bo nastepnym razem chciałbym widziec komu odpisuje :jezyk: :angry_smile:
Ostatnio zmieniony wt, 26 cze 2007, 13:41 przez bohas, łącznie zmieniany 1 raz.
email: bohas@interia.pl
To są panewki na korbowodach, Puźniej sie zaczną odzywać w szerszym zakresie obrotów aż sie przekręcą. Podjeć do jakiegoś sierwisu niech ostatecznie zdjagnozują. Jest metoda sprawdzenia czy to napewno panewki. Sprawdź ciśnienie oleju jeżeli jest sporo poniżej normowego to wskaże to na panewki ( oczywiście jeżeli pompa oleju jest "zdrowa").
Pozdrawiam
Pozdrawiam
VZ800-INTRUDER
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 73
- Rejestracja: wt, 31 sty 2006, 23:54
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Śląsk
Jest kilka opcji:
a)panewki -szczegolnie jesli odczuwasz, ze motocykl zaczyna stopniowo tracic moc
b) luzny kosz sprzęgłowy - objawia sie tym, że "brzeczy", stuka w zakresie do ok 7tys.km a powyzej tego zakresu stuki zanikają
c) zawory ale to juz gorna czesc silnika
d) rozrząd
NIe jezdzi tylko najlepiej wybierz sie z tym do mechanika puki jeszcze jest na to czas!
a)panewki -szczegolnie jesli odczuwasz, ze motocykl zaczyna stopniowo tracic moc
b) luzny kosz sprzęgłowy - objawia sie tym, że "brzeczy", stuka w zakresie do ok 7tys.km a powyzej tego zakresu stuki zanikają
c) zawory ale to juz gorna czesc silnika
d) rozrząd
NIe jezdzi tylko najlepiej wybierz sie z tym do mechanika puki jeszcze jest na to czas!