GSXR 750 89 - nierównomiernie coś mocno wali w silniku

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

ODPOWIEDZ
rafalgsx

GSXR 750 89 - nierównomiernie coś mocno wali w silniku

Post autor: rafalgsx »

Witam bracia i siostry mam mały problem z moim suzi gsxr 750 olejak 89r. Gdy maszyna sie zagrzeje to przy ruszaniu nierównomiernie coś mocno wali mi w dolnej części silnika na biegach 1-2-3-4-, jak odkręce na większe obroty czyli 7 - 8 tyś to nie wali.
Początkowo miałem małe braki oleju po uzupełnieniu oleju silnik pracował normalnie lecz zaliczyłem dwa zloty i zaczeło sie odnowa lecz olej jest w normie, i niewiem czy morzna narazie tak śmigać czy musze odstawić maszyne,
pomocy pomocy..
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Z poziomem oleju trzeba bardzo uważać !! Wystarczy, że przez moment nie bedzie smarowania przy zbyt małej ilości stanu oleju (czego mogłes nie dopatrzeć np. na łuku jak sie pochylałeś mogła się zapalić kontrolka oleju) a skutki tego sa nieodwracalne. Mocne stuki w dolnej części silnika to jedynie panewki. Choć nie wykluczone, ze tłucze się rozrząd. Znam przypadek gdzie moto długo stało i koleś poźniej odpalił moto i jeździł na starym oleju. Odezwał się rozrząd i wymiana oleju pomogła, ale tylko na chwile. Stukanie wróciło.

Spawdz (w miare możliwości) ciśnienie oleju oraz jego jakość. Nie znam historii moto ale moze być sytuacja że ktoś "się cofnął w oleju" czyli zamiast np. 15 W nalał 10 W i wypłukało troche silnik a co za tym idzie pojawiły sie nadmierne luzy pomiedzy czopem wału a panewką.

Na pewno radziłbym odstawic sprzet i dobrze zdiagnozować stuki. Moto z 89 roku ma juz pewnie sporo przejechane. Pamietaj, że silniki wysokoobrotowe dobrze sie czuja na wysokich obrotach zbyt niskie wręcz szkodzą (nadmierne przeciązenia układu korbowotłokowego) dlatego tez moze bardziej słychac stukanie w dolnych partiach obrotowych silnika.

PS. Wstaw sobie avatar bo nastepnym razem chciałbym widziec komu odpisuje :jezyk: :angry_smile:
Ostatnio zmieniony wt, 26 cze 2007, 13:41 przez bohas, łącznie zmieniany 1 raz.
Kawa
BS Brother
BS Brother
Posty: 271
Rejestracja: pt, 1 kwie 2005, 21:58
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kawa »

To są panewki na korbowodach, Puźniej sie zaczną odzywać w szerszym zakresie obrotów aż sie przekręcą. Podjeć do jakiegoś sierwisu niech ostatecznie zdjagnozują. Jest metoda sprawdzenia czy to napewno panewki. Sprawdź ciśnienie oleju jeżeli jest sporo poniżej normowego to wskaże to na panewki ( oczywiście jeżeli pompa oleju jest "zdrowa").

Pozdrawiam
VZ800-INTRUDER
Laki
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: wt, 31 sty 2006, 23:54
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Laki »

Jest kilka opcji:
a)panewki -szczegolnie jesli odczuwasz, ze motocykl zaczyna stopniowo tracic moc
b) luzny kosz sprzęgłowy - objawia sie tym, że "brzeczy", stuka w zakresie do ok 7tys.km a powyzej tego zakresu stuki zanikają
c) zawory ale to juz gorna czesc silnika
d) rozrząd
NIe jezdzi tylko najlepiej wybierz sie z tym do mechanika puki jeszcze jest na to czas!
rafalgsx

Post autor: rafalgsx »

witam wszystkich i dziękuje, lecz podkreślam że walnięcia są nierównomierne co do pracy silnika np. jadąc 40-50km to pomiędzy walnięciami upływa około 5-8 sekund a silnik w tym czasie ma około 3.5-4 tyś obrotów, a panewki lub zawory rąbałyby owiele szybciej i jednostajnie co do pracy silnika...
ODPOWIEDZ