SV 650 S K3 - shimmy?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Sienkos

SV 650 S K3 - shimmy?

Post autor: Sienkos »

Witam,
Zakładam topic bo nie znalazłem podobnego problemu na forum.
Sprawa wygląda następująco. Po zakupie moto zauważyłem ze przy prędkości 100 kierownica po puszczeniu jej telepie sie. Po wygięciu sie za owiewek zauważyłem ze guma nie jest za równa wiec stwierdziłem ze to ona jest przyczyna tego zjawiska(była to seryjna ST220).
Ostatnio wpadły mi fajne nowe gumki za super kasę i je założyłem jest to BT014. Po pierwszych jazdach zauważyłem ze efekt "shimmy" ustal na kilka prób nie miałem takiego telepania. ostatnio chciałem to znowu sprawdzić i pościłem kierownice. No i znowu widzę ze kiera wpada w drgania. w sumie to różnie z tym bywa zależy to od nawierzchni widzę i jej równości a także od prędkości i ciężaru jaki jest na moto. Mam znajomego z takim samym moto on nie ma tego problemu puszczenie kierownicy nie wywołuje żadnych drgań i nie przyjemnego telepania.
Jesli to nie guma i kola są dobrze wyważone bo są to co innego może być przyczyna takiego zachowania? Luz na główce ramy? a jeśli go nie ma to co innego? Czy przednie zawieszenie może powodować taki efekt? nie mam już pomysłu wiec będę wdzięczny za pomoc i rady. Z góry bardzo dziękuje.

Pzdr.
Bartek
Hube

Post autor: Hube »

Może to irracjonalne, bo średnio znam się na mechanice, ale może tarcza hamulcowa jest lekko krzywa lub coś nie tego z zaciskami klocków?
Bartłomiej
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 816
Rejestracja: ndz, 8 maja 2005, 17:13
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Szubin
Otrzymane Polubienia: 4

Post autor: Bartłomiej »

może być nierówna ilość oleju w lagach, krzywe koło, krzywe lagi ,
znasz przeszłość sprzęta ?
był ;
Intruder 750 później X11, nalatałem 64 tyś , to był moment ................12 lat

jest :
"brzydszych nie było" ??............... ważne że w 8 sekund do 200 km/h


Nobody's Perfect

;-) 692 49 69 30
Sienkos

Post autor: Sienkos »

baRts pisze:może być nierówna ilość oleju w lagach, krzywe koło, krzywe lagi ,
znasz przeszłość sprzęta ?
mysle ze tak, kupiony od 1 wlasiciecial z ksiazka serwisowa.
czy jesli kolo bylo by krzywe to wyszlo by to w trakcie wywazania?
Hube pisze:Może to irracjonalne, bo średnio znam się na mechanice, ale może tarcza hamulcowa jest lekko krzywa lub coś nie tego z zaciskami klocków?
a jak moge to najprosciej sprawdzic?
Remi
BS Brother
BS Brother
Posty: 949
Rejestracja: pt, 19 maja 2006, 00:12
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Remi »

Sienkos pisze:
Hube pisze:Może to irracjonalne, bo średnio znam się na mechanice, ale może tarcza hamulcowa jest lekko krzywa lub coś nie tego z zaciskami klocków?
a jak moge to najprosciej sprawdzic?
Pojawia się efekt "czkawki" przy hamowaniu z niskich prędkości lub trzęsie kierą jak hamujesz z dużysz.
P.S. Nie obstawiałbym krzywych tarcz przy takim zachowaniu moto jak u Ciebie.
mobile: +48 888 587 587
Sienkos

Post autor: Sienkos »

no wiec nie mam takiego efektu. Wiec tarcze w takim razie wykluczę stabilnie i bez telepania działają hamulce.
czy moze to byc spowodowane zbyt duzym luzem w glowce ramy? mam wraznie ze kiera strasznie luzno mi chodzi choc nie wyczuwam zadnych przeskokow czy luzow w glowce. i w zakrecie tez jest bardzo stabilnie w bardzo duzym i glebokim zlozeniu i bez jakich kolwiek niepokojacych objawow. juz nie wiem co robic.
chyba sie wybiore na serwis. ale jesli to jest cos blachego to moze zrobilbym z tym sam.
:roll:
adamo
BS Brother
BS Brother
Posty: 988
Rejestracja: pn, 17 kwie 2006, 21:09
Województwo: lubelskie
Otrzymane Polubienia: 1

Post autor: adamo »

A może po prostu powietrza dopompuj :?
Był romecik, Jawy 350, MZ 251, GSX600f, DL 1000 V-Strom
jest AN 650
Sienkos

Post autor: Sienkos »

no ale cisnienie mam tak jak podaje serwisowka: 2.25 przod i 2.5 tyl..
czy w sporotwych gumach ma byc inne?
Remi
BS Brother
BS Brother
Posty: 949
Rejestracja: pt, 19 maja 2006, 00:12
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Remi »

Ja mam u siebie:
przód - 2,6 - 2,7
tył - 2,9
mobile: +48 888 587 587
ADIS

Post autor: ADIS »

Wtrące swoje "trzy grosze" :D

Przerabiałem ten temat w B12, którego sprzedałem. Kiedy kupiłem Bandita wszystko było ok. Po kilku tysiącach zaczęły się niewielkie shimy. Po zainstalowaniu kufra były jeszcze większe. Objawy te same jak opisujesz. Czasmi zanikały....pózniej przenosiły się w inny zakres predkości, jadnak nigdy nie zdarzały się powyżej 130 km/h.
SPRAWDZAŁEM WSZYSTKO.....MOTO w stanie idealnym ..a jednak..coś :?
Jedyne czego nie zrobiłem, to wymiana przedniej opony.
Klient który kupował ode mnie moto ( wcześniej jeździł na ścigaczach ), stwierdził, że to żadna usterka. Niektóre modele mają taką przypadłość od nowości. W duzym stopniu zależy to od konta główki ramy motocykla, dlatego czasami nawet w nowym moto montowany jest seryjnie amortyzator skrętu.
Ja osobiście przyzwyczaiłem się do tego i zaprzestałem ciągłego puszczania kiery :D i sprawdzania czy bedzie shima..czy nie :?:
Mechanik stwierdził, że czasami na taki efekt może złożyć sie wiele elementów jednocześnie i nieoznacza to, że są one uszkodzone.
....lagi (jednakowa ilość oleju), opona, ciśnienie w oponie, łożysko główki ramy, wyważenie kiery itp..itp..
Jeżeli zdecydujesz się na walkę z "usterką" życzę wytrwałości! :D

Pozdr
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

SVki maja taka geometrie, ze prowadza sie jak rower, ale tez nie sa extremalnie stabilne. Proponuje nie puszczac kiery ;)
A tak wogole, jak bedziesz mial okazje to sprawdz czy nie masz bananowatych lag (bananem do wewnatrz), bo wtedy zmienia sie kat i motocykl robi sie nerwowy.
ObrazekObrazek
Sienkos

Post autor: Sienkos »

ostatnio wymieniałem olej w lagach na gęstszy i nie zauważyłem żadnych krzywizn..zastosuje sie chyba do rad i nie będę puszczał kiery..
wiec ja już nie wiem co może być nie tak..wszystko co moglem już sprawdziłem..prócz główki ramy..ale sam tego chyba nie zdiagnozuje..może sie przejadę do serwisu...
Pit

Post autor: Pit »

Sienkos pisze:wiec ja już nie wiem co może być nie tak..wszystko co moglem już sprawdziłem..prócz główki ramy...
i na to wlasnie bym stawial. Jezeli nie jest to luz na glowce ramy, to sprawdz stan lozyska - moze byc pordzewiale, lub jakos uszkodzone. Ja tak mialem i po wymianie lozyska motor bardzo sie uspokoil :wink:
Sienkos

Post autor: Sienkos »

no tak rozumiem.ale czy jesli byly by jakies uszkodzone czy cos nie tak to kierownica chodzila by luzno? bez zadnych oporow? stukow i innych? bo po odciazeniu przodu wlasnie tak sie zachowuje...ja mam wrazenie ze wlasnie za lekko chodzi co jest wlasnie przyczyna tej shimmy..moze przydalo by sie dokrecic glowke i sprawdzic..tylko nie wiem jak mocno zeby nie przesadzic :)
Pit

Post autor: Pit »

No wiec wlasnie u moim przypadku bylo tak samo - mialem wrazenie ze kierownica chodzi 'za lekko', zadnych zgrzytow, nic, tylko bardzo lekko chodzila na boki. Przy pokonywaniu zakretow na niezbyt rownym asfalcie czulem jak przod robi sie niestabilny, jakby wstep do shimmy wlasnie. W serwisie okazalo sie ze lozysko bylo pordzewiale. Po wymianie na nowe, wszelkie denerwujace objawy zniknely, moto w zakretach stabilne :wink: Ale geometria ramy SV-ki i Inazumy roznia sie bardoz wiec reki sobie uciac nie dam. Tak czy inaczej sprawdz to.
Zablokowany