GSX-R 600 SRAD 00 r. - max temperatura cieczy chłodzącej
Moderator: Emil
-
- Moderator
- Posty: 2202
- Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Cannock UK
GSX-R 600 SRAD 00 r. - max temperatura cieczy chłodzącej
witam
szukalem czegos otakiej tematyce na forum ale nieznalazlem (moze okulary musze kupic ?)
w sobote jadac na dluzsza przejazdzke okolo 220km jadac z normalna szybkoscia (dla mnie 130 :twisted: ) temp 76 stopni C ale ze wladowalem sie w korek na autostradzie zostalem zmuszony do jazdy wolniejszej miedzy samochodami tem wzrosla mi do 100 ( tu zaczilem sie zastanawic nad postojem )ale wierzac ze moze za kilometerek sie moze skanczy korek pojechalem jeszcze kawalek tyle ze jak pokazala mi sie tem 107 to juz wymieklem i zjechalem na pobocze i tu patrze a wentylator na chlodnicy niewlaczony i pytanie przy jakiej tem powinien sie wlaczac i co moze wrazie czego broic termostat czy czujnik ? dzis w garazu test zrobilem i to samo tez sie wentyl na chlodnicy niewlacza :evil:
pewnie sie to skonczy serwisem bo cos mi sie wydaje ze powinien ten motorek obejzec jakis spec co ewentualnie musze przynim zrobic moto jest z 2000 r w maju bodaj byly wymienian zebatki i lancuch dostalem na to rachunek ale co jest do zrobienia ?
wyznaje zasade ze lepiej sprawdzic niz po fakcie robic grubszy remont
szukalem czegos otakiej tematyce na forum ale nieznalazlem (moze okulary musze kupic ?)
w sobote jadac na dluzsza przejazdzke okolo 220km jadac z normalna szybkoscia (dla mnie 130 :twisted: ) temp 76 stopni C ale ze wladowalem sie w korek na autostradzie zostalem zmuszony do jazdy wolniejszej miedzy samochodami tem wzrosla mi do 100 ( tu zaczilem sie zastanawic nad postojem )ale wierzac ze moze za kilometerek sie moze skanczy korek pojechalem jeszcze kawalek tyle ze jak pokazala mi sie tem 107 to juz wymieklem i zjechalem na pobocze i tu patrze a wentylator na chlodnicy niewlaczony i pytanie przy jakiej tem powinien sie wlaczac i co moze wrazie czego broic termostat czy czujnik ? dzis w garazu test zrobilem i to samo tez sie wentyl na chlodnicy niewlacza :evil:
pewnie sie to skonczy serwisem bo cos mi sie wydaje ze powinien ten motorek obejzec jakis spec co ewentualnie musze przynim zrobic moto jest z 2000 r w maju bodaj byly wymienian zebatki i lancuch dostalem na to rachunek ale co jest do zrobienia ?
wyznaje zasade ze lepiej sprawdzic niz po fakcie robic grubszy remont
-
- BS Brother
- Posty: 620
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 14:36
- Województwo: -
- Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad
o ile sie nie myle 104 stopnie i wentylatorek powinien sie ruszyc.
A skoro stoji to moze gdzies wadzi o chlodnice i sie blokuje.
Pozdrawiam.
A skoro stoji to moze gdzies wadzi o chlodnice i sie blokuje.
Pozdrawiam.
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
-
- Moderator
- Posty: 2202
- Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Cannock UK
kurcze czyli ze jak tem 107 stopni to mozna jechac ?
niebardzo chcialbym zatrzec moto
acha jeszcze jak sprawdzalem w garazu to przy 106 stopniach slychac bylo jakby cos bomblowalo wydaje mi sie ze w zbiorniczku wyrownawczym po lewej stronie moto zaraz kolo dzwigni biegow ale niejestem pewien
jak pchne wiatrak palcem to sie kreci czyli raczej niechaczy
niebardzo chcialbym zatrzec moto
acha jeszcze jak sprawdzalem w garazu to przy 106 stopniach slychac bylo jakby cos bomblowalo wydaje mi sie ze w zbiorniczku wyrownawczym po lewej stronie moto zaraz kolo dzwigni biegow ale niejestem pewien
jak pchne wiatrak palcem to sie kreci czyli raczej niechaczy
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 397
- Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Czy działa wentylator najprościej sprawdzic włączając go tzw. "na krótko". Jesli działa, a nie włącza się podczas normalnej pracy silnika - może to być wina termostatu - jego awaria spowoduje nie załączanie się wentylatora po osiągnięciu granicznej temperatury. A wrzenie płynu i to "bulgotanie", to wtedy sprawa normalna. Przyczyną może być także zbyt mała ilość płynu chłodzącego w układzie.
Aha no i ta "graniczna temperatura" może być różna i zwykle zależy od tego na jaką jest włącznik wentylatora ustawiony (mogą być już 86, 92, 96, a nawet 120), więc niekoniecznie regułą jest włączanie się przy 107 stopniach. Jeśli nie masz dokładniejszych info o swoim modelu, może lepiej nie eksperymentować i do serwisu bryknąć ?
Pozdrawiam. Zygzak~~
Aha no i ta "graniczna temperatura" może być różna i zwykle zależy od tego na jaką jest włącznik wentylatora ustawiony (mogą być już 86, 92, 96, a nawet 120), więc niekoniecznie regułą jest włączanie się przy 107 stopniach. Jeśli nie masz dokładniejszych info o swoim modelu, może lepiej nie eksperymentować i do serwisu bryknąć ?
Pozdrawiam. Zygzak~~
Ostatnio zmieniony czw, 19 lip 2007, 10:55 przez Zygzak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
GSX-R 600 SRAD rok 1997-2000
I wszystko jasne, chyba nie trzeba tłumaczyć
Jeśłi temp. podchodzi pod 110 stop. C to zaczął bym sprawdzać to o czym pisze Zygzak
I wszystko jasne, chyba nie trzeba tłumaczyć
Jeśłi temp. podchodzi pod 110 stop. C to zaczął bym sprawdzać to o czym pisze Zygzak
email: bohas@interia.pl
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: max temperatura gsx r 600 srad
No tak , pot mi oczy zalał .Remi pisze:ERIC pisze:moto jest z 2000 r
Z danych do twojego moto :
Temp. załączania wentylatora 105'C
Temp. wyłączenia wentylatora 100'C
A tutaj miejsce gdzie jest wkręcony włącznik termiczny wentylatora .
Tak jak radził Zygzak zdejmij kostkę , włącz stacyjkę zewrzyj styki ( płynie prąd 5A !) powinien Ci się właczyć wentylator .
No to obwód elektryczny masz sprawdzony .
Teraz jak sprawdzić czujnik :
- wykręcamy , wrzucamy do "gara" z wodą podłączamy np. omomierz żeby wyłapać moment załączenia i wyłączenia , dorzucamy termomert do 150'C no i gotujemy ( prawie jak Pascal )
Im wolniej tym lepiej . Wyniki będą dokładniejsze .
No dobra elektryka sprawdzona , czujnik sprawdzony .
Pozostaje jeszcze jedna ważna rzecz !
Cały układ chłodzenia działa pod ciśnieniem ( podwyższa tem. wrzenia ) , to ciśnienie jest utrzymywane przez zaworek w korku . Jeżeli masz go uszkodzonego , zabrudzonego , zakamienionego , nie trzyma ci ciśnienia i stąd może wynikać ten odgłos bulgotania .
Na razie tyle . Informuj o wynikach oględzin !
AdamOSA
HE HE Bohas był szybszy !
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: max temperatura gsx r 600 srad
:lol: Nic sie nie stało, bynajmniej ma tyle informacji, że wie teraz wszystko co i jak z ta temperaturąAdamOSA pisze:
HE HE Bohas był szybszy
email: bohas@interia.pl
-
- Moderator
- Posty: 2202
- Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Cannock UK
dzieki za fachowe odpowiedzi bracia tyle ze ja zadna zlota raczka nie jestem
boje sie ze jak zaczne cos rozbierac to mi jeszcze czesci na opych zostana :evil: chyba kopsne sie do serwisu .
z waszych postow wynika ze mozna jeszcze jechac tak do temperatury 110 stopni C czy blednie rozumuje ?
ide do garazu obadac ta kostke
moze trzeba zrobic tak jak w moim starym samochodzie drugi przelocznik na lato i wysokie tem gdy sie stoi w korku zeby niedochodzila tem do granicznych barier ?
boje sie ze jak zaczne cos rozbierac to mi jeszcze czesci na opych zostana :evil: chyba kopsne sie do serwisu .
z waszych postow wynika ze mozna jeszcze jechac tak do temperatury 110 stopni C czy blednie rozumuje ?
ide do garazu obadac ta kostke
moze trzeba zrobic tak jak w moim starym samochodzie drugi przelocznik na lato i wysokie tem gdy sie stoi w korku zeby niedochodzila tem do granicznych barier ?
witam jezdząc moim sradem przy normalnej jezdzie miałem zawsze ok 80 stopni a przy jeździe takiej jak mówisz czyli powolnej czy w korkach temperatura bardzo szybko wzrastała do 100 stopni C czyli niema się czym martwić jeździłem dość dużo w korkach w chorwacji przy wysokiej temp powietrza i temperatury pow 100 byly bardzo czeste .....Acha wentylator włączał się u mnie zawsze przy ok 109 stopniach C
pozdro
pozdro
-
- Moderator
- Posty: 2202
- Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Cannock UK
DZIEKI ZA POMOC
problem rozwiazany poszedlem sprawdzic te przewody i kostke tak jak mowiliscie i wystarczylo dobre "wymacanie " kostek i zlaczy od czujnikow i o
dziwo wentyl wlaczyl sie u mnie na 106 i wyloczyl na 99 stopni za oszczedzone pewnie jakies 50 funciorow bo tak pewnie kosztuje moto godzin serwisu (kaska oszczedzona na wyjazd do francji 25.08 )
ps. moze jeszcze ze mnie bedzie jako taki macacz kabli i przewodow :twisted:
problem rozwiazany poszedlem sprawdzic te przewody i kostke tak jak mowiliscie i wystarczylo dobre "wymacanie " kostek i zlaczy od czujnikow i o
dziwo wentyl wlaczyl sie u mnie na 106 i wyloczyl na 99 stopni za oszczedzone pewnie jakies 50 funciorow bo tak pewnie kosztuje moto godzin serwisu (kaska oszczedzona na wyjazd do francji 25.08 )
ps. moze jeszcze ze mnie bedzie jako taki macacz kabli i przewodow :twisted: