Cud, miod i orzeszki :mrgreen:
Mimo wszystko moglbys podjechac w wolnej chwili do chlopakow z Polandu i zmierzyc go na hamowni. Pewnie hamowali juz K7 na oryginale, to byloby porownanie.
Wyrzucilem EXUP
Moderator: Emil
-
- Strzelający z Rury
- Posty: 819
- Rejestracja: ndz, 5 cze 2005, 20:09
- Województwo: -
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyrzucilem EXUP
Poki co, znalazlem na stronach Akrapovic'a takie oto pomiary po zainstalowaniu mojego wydechu. Potwierdzaja one moje odczucia (albo odwrotnie), dol jest zdecydowanie lepszy
Wiecej detali dostepne jest na stronie Akrapa: http://www.akrapovic-exhaust.com/main/c ... 000_SO.pdf
Wiecej detali dostepne jest na stronie Akrapa: http://www.akrapovic-exhaust.com/main/c ... 000_SO.pdf
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki.
<----|========================
<----'
<----|========================
<----'
Re: Wyrzucilem EXUP
Podnosze temat zeby podzielic sie uwagami w kwestii wyrzucenia (lub pozostawienia) Exupa.
Po wielu tygodniach smigania z zawortem skreconym na stale w pozycji max otwartej, trafilem w koncu na hamownie, ktora mocno przygasila moja nadzieje na pozbycie sie Exupa-a na stale i regulacje moto :| Niestety, aby wyrzucenie systemu mialo sens musialbym zainwestowac w wymiane calego wydechu na sportowy, instalacje Dynojetow (najlepiej Stage II lub III) i kilka godzin regulacji na hamowni. Cala przyjemnosc kosztowalaby mnie okolo 1300 funtow Jako ze planuje zamiane mojego litra na Hayke w przyszlym roku, taka inwestycja w moto ktore i tak sprzedam za jakis czas nie ma moim zdaniem sensu. Wymienilem wiec uszkodzony silnik krokowy (cholernie drogi 190funtow, ale podobno do GSXR-a nowy kosztuje 400funtow!) i przy okazji tarcze i sprezyny sprzegla, zamiast seryjnych Yam... wstawilem tarcze EBC. I musze przyznac ze jestem BARDZO zadowolony: moto odzyskalo moment w zakresie 2.000-6.000tys i przepieknie ciagnie, 'jakosc' dzwieku tez sie wyraznie poprawila. Po wymianie tarcz sprzegla moto jest tez bardziej skore aby isc na gume z gazu, zdarzylo mi sie kilka razy (zupelnie nie planowane) i to z 2-giego biegu co przy masie Thunderace (suchy 198kg) i mojej (103kg) daje do myslenia.
Posumowujac, jezeli ktos chce pozbyc sie Exupa i uciazliwosci z nich zwiazanych, musi przygotowac sie na wymiane seryjnego wydechu, inwestycje w Dynojety/PC i profesjonalna regulacje na hamowni. W innym wypadku moto sporo straci na dole i w srednum zakresie.
No chyba ze ktos notorycznie jezdzi w zakresie 7.000-12.000tys, czyli smiga tylko po torze
Po wielu tygodniach smigania z zawortem skreconym na stale w pozycji max otwartej, trafilem w koncu na hamownie, ktora mocno przygasila moja nadzieje na pozbycie sie Exupa-a na stale i regulacje moto :| Niestety, aby wyrzucenie systemu mialo sens musialbym zainwestowac w wymiane calego wydechu na sportowy, instalacje Dynojetow (najlepiej Stage II lub III) i kilka godzin regulacji na hamowni. Cala przyjemnosc kosztowalaby mnie okolo 1300 funtow Jako ze planuje zamiane mojego litra na Hayke w przyszlym roku, taka inwestycja w moto ktore i tak sprzedam za jakis czas nie ma moim zdaniem sensu. Wymienilem wiec uszkodzony silnik krokowy (cholernie drogi 190funtow, ale podobno do GSXR-a nowy kosztuje 400funtow!) i przy okazji tarcze i sprezyny sprzegla, zamiast seryjnych Yam... wstawilem tarcze EBC. I musze przyznac ze jestem BARDZO zadowolony: moto odzyskalo moment w zakresie 2.000-6.000tys i przepieknie ciagnie, 'jakosc' dzwieku tez sie wyraznie poprawila. Po wymianie tarcz sprzegla moto jest tez bardziej skore aby isc na gume z gazu, zdarzylo mi sie kilka razy (zupelnie nie planowane) i to z 2-giego biegu co przy masie Thunderace (suchy 198kg) i mojej (103kg) daje do myslenia.
Posumowujac, jezeli ktos chce pozbyc sie Exupa i uciazliwosci z nich zwiazanych, musi przygotowac sie na wymiane seryjnego wydechu, inwestycje w Dynojety/PC i profesjonalna regulacje na hamowni. W innym wypadku moto sporo straci na dole i w srednum zakresie.
No chyba ze ktos notorycznie jezdzi w zakresie 7.000-12.000tys, czyli smiga tylko po torze
Re: Wyrzucilem EXUP
W temacie exupu, to ostatnio dość sporo jeździłem literm K1, w którym zdemontowane były linki. Z obserwacji - lekko zawyzone obroty na jałowym biegu, tak w okolicy 1700 obr/min, dzwięk specjalnie niezmieniony (końcówka Micron), własciwości moto bez zarzutu, bardzo fajnie zbiera i z góry i z dołu ( ale chyba litr tak już ma ). Poza tym świaci mi się cały czas F1, ale po diagnostyce na komputerze wszsytkie wskazania ok, tylko nalezałoby wykasować błąd a to jest chwilka grzebania. Generalnie exup jest potrzebny jak drzwi w lesie. Uważam że to zbyt kosztowny dodatek - linki po około 100 za sztukę, a dość szybko się rozwarstwiają, silniczek krokowy w zalezności od źródła od 500 - 1000 pln. Nie polecam
Przemek
Przemek
Re: Wyrzucilem EXUP
Zdemontowanie linek a calkowite pozbycie sie zaworu to 2 rozne kwestie. Przy wypietych linkach zawor pozostaje w pozycji zamknietej w calym zakresie obrotow, czyli na dole nie zauwazysz roznicy a po przekroczeniu 6-7tys obrotow wydech bedzie przydlawiony (im wyzej tym gorzej)... ale biorac po uwage moc osiagana przez litrowego gixera w zakresie 8-12tys roznica bedzie malo zauwazalna (choc widoczna np. na torze). Gdybys natomiast calkowicie wyrzucil zawor, albo zblokowal go w pozycji maksymalnie otwartej, bez trudu zauwazysz 'dziure' w zakresie 2-6tys, basowy/chrapliwy dzwiek, nieco falujace obroty na jalowym i 'kopniecie' powyzej 7-8tys :twisted:PRZEMEK75 pisze:W temacie exupu, to ostatnio dość sporo jeździłem literm K1, w którym zdemontowane były linki.
Hmm, nie zgodze sie. W nowoczesnych rzedowkach (zwlaszcza tych usportowionych i o duzej pojemnosci) EXUP pozwala pozbyc sie 'dziury' i zapobiega zjawisku 'cofania sie spalin' do komory spalania. Po 2-miesiecznej jezdzie bez Exup-a i ponownym zamontowaniu zaworu, nie moglem sie nacieszyc 'odzyskanym' momentem na dole... choc troche brakuje 'kopniecia' na gorze. Oczywiscie usuniecie zaworu i jednoczesne poprawienie osiagow jest mozliwe, choc kosztownePRZEMEK75 pisze: Generalnie exup jest potrzebny jak drzwi w lesie
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Re: Wyrzucilem EXUP
Nie za bardzo chciałem się wtrącać do dyskusji , ale temat mnie dosyć interesuje i czekałem w napięciu na udokumentowane wyniki .
To co generalnie odczuwamy ciągnie , nie ciągnie , mały , duzy moment niestety nie przekonuje mnie .
Zdaje sobie sprawę że bez znajomości na hamowni i kilku wizyt taką dokumentację ciężko zdobyć .
Jedyne co wykopałem ze swoich zasobów przedstawie w formie skanu jedynego jaki posiadam . Za jakość przepraszam .
Życzę miłej analizy i podłożenia wyników pod swoje "odczucia" .
Niestety nie potrafię podać żródła no i oczywiście wiarygodności zawartych poniżej informacji .
SKAN
Jeżeli kogoś interesują sprawy przeróbek silnikowychi chciałby powymieniać info zapraszam na PW .
Pozdrawiam
AdamOSA
To co generalnie odczuwamy ciągnie , nie ciągnie , mały , duzy moment niestety nie przekonuje mnie .
Zdaje sobie sprawę że bez znajomości na hamowni i kilku wizyt taką dokumentację ciężko zdobyć .
Jedyne co wykopałem ze swoich zasobów przedstawie w formie skanu jedynego jaki posiadam . Za jakość przepraszam .
Życzę miłej analizy i podłożenia wyników pod swoje "odczucia" .
Niestety nie potrafię podać żródła no i oczywiście wiarygodności zawartych poniżej informacji .
SKAN
Jeżeli kogoś interesują sprawy przeróbek silnikowychi chciałby powymieniać info zapraszam na PW .
Pozdrawiam
AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
-
- Moderator
- Posty: 4323
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
Re: Wyrzucilem EXUP
ale z tego wykresu wynika, ze co prawda zostawienie exupa w pozycji zamknietej zabiera 30 kucy (logiczne, chociaz nie spodziewalem sie az takiej roznicy) to wywalenie exupa wzgledem otwartego powyzej 4krpm praktycznie nic nie zmienia (na oko miejscami 2-5 KM, i to tylko w srednim zakresie obrotow)
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal