Wyrzucilem EXUP

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Re: Wyrzucilem EXUP

Post autor: figer »

Cud, miod i orzeszki :mrgreen:
Mimo wszystko moglbys podjechac w wolnej chwili do chlopakow z Polandu i zmierzyc go na hamowni. Pewnie hamowali juz K7 na oryginale, to byloby porownanie.
ObrazekObrazek
EvilD
Strzelający z Rury
Posty: 819
Rejestracja: ndz, 5 cze 2005, 20:09
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyrzucilem EXUP

Post autor: EvilD »

Poki co, znalazlem na stronach Akrapovic'a takie oto pomiary po zainstalowaniu mojego wydechu. Potwierdzaja one moje odczucia (albo odwrotnie), dol jest zdecydowanie lepszy :)

Wiecej detali dostepne jest na stronie Akrapa: http://www.akrapovic-exhaust.com/main/c ... 000_SO.pdf
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki.
<----|========================
<----'
Pit

Re: Wyrzucilem EXUP

Post autor: Pit »

Podnosze temat zeby podzielic sie uwagami w kwestii wyrzucenia (lub pozostawienia) Exupa.

Po wielu tygodniach smigania z zawortem skreconym na stale w pozycji max otwartej, trafilem w koncu na hamownie, ktora mocno przygasila moja nadzieje na pozbycie sie Exupa-a na stale i regulacje moto :| Niestety, aby wyrzucenie systemu mialo sens musialbym zainwestowac w wymiane calego wydechu na sportowy, instalacje Dynojetow (najlepiej Stage II lub III) i kilka godzin regulacji na hamowni. Cala przyjemnosc kosztowalaby mnie okolo 1300 funtow :x Jako ze planuje zamiane mojego litra na Hayke w przyszlym roku, taka inwestycja w moto ktore i tak sprzedam za jakis czas nie ma moim zdaniem sensu. Wymienilem wiec uszkodzony silnik krokowy (cholernie drogi 190funtow, ale podobno do GSXR-a nowy kosztuje 400funtow!) i przy okazji tarcze i sprezyny sprzegla, zamiast seryjnych Yam... wstawilem tarcze EBC. I musze przyznac ze jestem BARDZO zadowolony: moto odzyskalo moment w zakresie 2.000-6.000tys i przepieknie ciagnie, 'jakosc' dzwieku tez sie wyraznie poprawila. Po wymianie tarcz sprzegla moto jest tez bardziej skore aby isc na gume z gazu, zdarzylo mi sie kilka razy (zupelnie nie planowane) i to z 2-giego biegu 8) co przy masie Thunderace (suchy 198kg) i mojej (103kg) daje do myslenia.

Posumowujac, jezeli ktos chce pozbyc sie Exupa i uciazliwosci z nich zwiazanych, musi przygotowac sie na wymiane seryjnego wydechu, inwestycje w Dynojety/PC i profesjonalna regulacje na hamowni. W innym wypadku moto sporo straci na dole i w srednum zakresie.

No chyba ze ktos notorycznie jezdzi w zakresie 7.000-12.000tys, czyli smiga tylko po torze 8)
PRZEMEK75

Re: Wyrzucilem EXUP

Post autor: PRZEMEK75 »

W temacie exupu, to ostatnio dość sporo jeździłem literm K1, w którym zdemontowane były linki. Z obserwacji - lekko zawyzone obroty na jałowym biegu, tak w okolicy 1700 obr/min, dzwięk specjalnie niezmieniony (końcówka Micron), własciwości moto bez zarzutu, bardzo fajnie zbiera i z góry i z dołu ( ale chyba litr tak już ma :) ). Poza tym świaci mi się cały czas F1, ale po diagnostyce na komputerze wszsytkie wskazania ok, tylko nalezałoby wykasować błąd a to jest chwilka grzebania. Generalnie exup jest potrzebny jak drzwi w lesie. Uważam że to zbyt kosztowny dodatek - linki po około 100 za sztukę, a dość szybko się rozwarstwiają, silniczek krokowy w zalezności od źródła od 500 - 1000 pln. Nie polecam :wink:

Przemek
Pit

Re: Wyrzucilem EXUP

Post autor: Pit »

PRZEMEK75 pisze:W temacie exupu, to ostatnio dość sporo jeździłem literm K1, w którym zdemontowane były linki.
Zdemontowanie linek a calkowite pozbycie sie zaworu to 2 rozne kwestie. Przy wypietych linkach zawor pozostaje w pozycji zamknietej w calym zakresie obrotow, czyli na dole nie zauwazysz roznicy a po przekroczeniu 6-7tys obrotow wydech bedzie przydlawiony (im wyzej tym gorzej)... ale biorac po uwage moc osiagana przez litrowego gixera w zakresie 8-12tys roznica bedzie malo zauwazalna (choc widoczna np. na torze). Gdybys natomiast calkowicie wyrzucil zawor, albo zblokowal go w pozycji maksymalnie otwartej, bez trudu zauwazysz 'dziure' w zakresie 2-6tys, basowy/chrapliwy dzwiek, nieco falujace obroty na jalowym i 'kopniecie' powyzej 7-8tys :twisted:
PRZEMEK75 pisze: Generalnie exup jest potrzebny jak drzwi w lesie
Hmm, nie zgodze sie. W nowoczesnych rzedowkach (zwlaszcza tych usportowionych i o duzej pojemnosci) EXUP pozwala pozbyc sie 'dziury' i zapobiega zjawisku 'cofania sie spalin' do komory spalania. Po 2-miesiecznej jezdzie bez Exup-a i ponownym zamontowaniu zaworu, nie moglem sie nacieszyc 'odzyskanym' momentem na dole... choc troche brakuje 'kopniecia' na gorze. Oczywiscie usuniecie zaworu i jednoczesne poprawienie osiagow jest mozliwe, choc kosztowne :x
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto
Otrzymane Polubienia: 1

Re: Wyrzucilem EXUP

Post autor: AdamOSA »

Nie za bardzo chciałem się wtrącać do dyskusji , ale temat mnie dosyć interesuje i czekałem w napięciu na udokumentowane wyniki .
To co generalnie odczuwamy ciągnie , nie ciągnie , mały , duzy moment niestety nie przekonuje mnie .
Zdaje sobie sprawę że bez znajomości na hamowni i kilku wizyt taką dokumentację ciężko zdobyć .
Jedyne co wykopałem ze swoich zasobów przedstawie w formie skanu jedynego jaki posiadam . Za jakość przepraszam .
Życzę miłej analizy i podłożenia wyników pod swoje "odczucia" .
Niestety nie potrafię podać żródła no i oczywiście wiarygodności zawartych poniżej informacji .

SKAN

Jeżeli kogoś interesują sprawy przeróbek silnikowychi chciałby powymieniać info zapraszam na PW .

Pozdrawiam
AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4323
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Re: Wyrzucilem EXUP

Post autor: Emil »

ale z tego wykresu wynika, ze co prawda zostawienie exupa w pozycji zamknietej zabiera 30 kucy (logiczne, chociaz nie spodziewalem sie az takiej roznicy) to wywalenie exupa wzgledem otwartego powyzej 4krpm praktycznie nic nie zmienia (na oko miejscami 2-5 KM, i to tylko w srednim zakresie obrotow)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
ODPOWIEDZ