Help! GN nie odpalił.
Help! GN nie odpalił.
Dziś rano spóźniłem się do roboty... Mój GN250 nie chciał odpalić. Co prawda już wcześniej przy niskich temperaturach (tzn.<15stC.) bywał oporny ale zawsze po kilku naciśnieciach startera jakoś się budził. Dzisiaj niestety nie dał za wygraną, męczyłem go przez pół godziny aż akumulator dyszał (a był niedawno ładowany) i nic. Musiałem pojechać katamaranem ...co za wstyd!
Nie wiem czy dobrze trafiłem z Gienkiem na Chopper-Cruiser ale silnik chyba taki sam jak Marauder250. Proszę o pomoc, jeśli ktoś może coś doradzić bardzo dźwięczny będę....
Nie wiem czy dobrze trafiłem z Gienkiem na Chopper-Cruiser ale silnik chyba taki sam jak Marauder250. Proszę o pomoc, jeśli ktoś może coś doradzić bardzo dźwięczny będę....
Trochę za mało danych. Brak paliwa, świeca padnięta, zapchane filtry, syf w zbiorniku, niewyregulowane gaźniki, zacinająca się lub urwana linka ssania itp. Przyczyn może być wiele. Najpierw sprawdź, czy baku masz paliwo i czy paliwo z baku w ogóle wychodzi. Jeżeli tak, wykręć świecę i sprawdź, czy jest iskra. Przyjrzyj się elektrodom i oprawce świecy - przejrzyj stronę http://www.data.com.pl/infotech/swiece.html i upewnij się że wszystko gra. Sprawdź linkę ssania, w razie potrzeby podciągnij. Spróbuj przy odpalaniu lekko odkręcić gaz. Spróbuj odpalić na pych z dwójki.
Jak podasz więcej informacji o tym, jakiego rodzaju masz kłopoty, to pewnie będzie więcej rad
Jak podasz więcej informacji o tym, jakiego rodzaju masz kłopoty, to pewnie będzie więcej rad
Precyzyjniej... Przy "niższych" temperaturach Gienek ma problemy z odpalaniem. Problem znika gdy tylko trochę cieplej się zrobi. ...wiem brzmi głupio.
W GN nie ma linki ssania. Jest tylko przy gaźniku wkręt regulujący otwarcie gazu, ale dziś nie pomógł...
Wacha jest, filtr powietrza oczyszczony, akumulator naładowany. Sprawdzę świece.
W GN nie ma linki ssania. Jest tylko przy gaźniku wkręt regulujący otwarcie gazu, ale dziś nie pomógł...
Wacha jest, filtr powietrza oczyszczony, akumulator naładowany. Sprawdzę świece.
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Witam! Miałem niedawno podobną historię z moim Marasiem. Prawie juz zabrałem się do sprawdzania rzeczy, o których pisze Yogurt ale jeszcze po prostu podłączyłem na noc aku do ładowarki. Na drugi dzień zagadał od pierwszego razu. Mam na to jedno wytłumaczenie: mianowicie mój Maraś ma metrykę zza oceanu a to oznacza, że po stacyjce świeci od razu światło mijania. No i prąd z baterii, który powinien "kopnąć" na całego w rozrusznik musi sobie jeszcze i z tym poradzić. Może masz już baterię nie pierwszej młodości ? Mój kręci nawet dość odważnie ale nie ma tego - jak to się mówi - "soku" i "kopa". Sprawdź. Najlepsze sa najprostsze rozwiązania.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
akumulator to rzecz o której nie wolno zapominać, nigdy nie wolno dopóścić do jego rozładowania, moto może nie odpalić nawet gdy rozrusznik będzie kręcił jak zawsze, gdy tylkjo w aku będzie brakować sztromu
Ważna rzecz, sprawdź napięcie ładowania, powinno być w granicach 14
metoda sprawdzania jest bardzo prosta, masz naładowany aku, odpalasz moto i czekasz aż sie zagrzeje, potem włączasz długie, odkręcasz manetkę na ok 3000 obr/min i przykładasz czerwoną końcówkę miernika do aku gdzie jest + a czarną do silnika i aprawa załatwiona :twisted:
Ważna rzecz, sprawdź napięcie ładowania, powinno być w granicach 14
metoda sprawdzania jest bardzo prosta, masz naładowany aku, odpalasz moto i czekasz aż sie zagrzeje, potem włączasz długie, odkręcasz manetkę na ok 3000 obr/min i przykładasz czerwoną końcówkę miernika do aku gdzie jest + a czarną do silnika i aprawa załatwiona :twisted:
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Na początek zdejmij rurę powietrza do gaźnika, przytkaj dolot dłonią i spróbuj czy odpala łatwiej. Jeżeli tak, to znaczy że dostaje za dużo powietrza a za mało paliwa i trza podregulować.voyteck pisze:Chyba trzeba będzie zajżeć do gaźnika.
BTW, kręcić rozrusznikiem bez opamiętania nie ma sensu, bo szkodzisz i akumulatorowi, i rozrusznikowi - zapalić ma niemal od razu. Nie kręć cięgiem dłużej jak parę sekund.
Dzięki. Spróbuję... Aha. Jeszcze jeden niepokojący objaw: nienaturalnie powoli schodzi z obrotów a jak już zejdzie to aż za bardzo i ma tendencję do gaśnięcia np. przy dojeżdżaniu do świateł - chyba coś takiego jak pisał Jajo w temacie Gasnący Marauder dlatego pomyślałem o gaźniku. Zaczynam się poważnie martwić:(
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
jak nie schodzi z obrotów to znaczy że może być zalany, weź przy gaźniku powinna być śruba regulacji mieszanki paliwowej, wkręć ją do końca a potem wykręć 2.5 obrotu, tak jest w większości gaźników z tego co ja wiem ustawiona, od razu sprawdzisz jak odpali i się przejedziesz czy jest dobrze ustawiona, jak nei będzie chciał wogóle jechać a chodził na wolnych będzie cacy to odkręć jeszcze powiedzmy 0.5 obr, a jak znowu będzie długo schodził i długo wchodził to przykręć troszkę, miłej zabawy ja z tym troszkę walczyłem w mojim sprzęcie
:twisted:
:twisted:
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Dzięki wszystkim za pomoc!
Gienek ma się już dużo lepiej! Ostatecznie nic z przy gaźniku nie kręciłem. Myślę, że był to jakiś syf w gaźniku bo po kilku maksymalnych otwarciach gazu cosik się jakby odblokowało i jak dotąd jest OK! Nawet z samego rana przy niskiej temperaturze odpala bez oporów! Przy okazji zmieniłem też stację i nie tankuję już na cholernym Neste. Ale jestem happy! Mogę spox jechać do Grzymka! Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc i rady.
Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie.
Gienek ma się już dużo lepiej! Ostatecznie nic z przy gaźniku nie kręciłem. Myślę, że był to jakiś syf w gaźniku bo po kilku maksymalnych otwarciach gazu cosik się jakby odblokowało i jak dotąd jest OK! Nawet z samego rana przy niskiej temperaturze odpala bez oporów! Przy okazji zmieniłem też stację i nie tankuję już na cholernym Neste. Ale jestem happy! Mogę spox jechać do Grzymka! Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc i rady.
Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie.
...
Na Neste nie tankuj do moto!! Syf i malaria... Parafina się z niej wytrąca - można łatwo sprawadzić - nalej do puszki i zostaw na noc...
Wyglada na to ze rzeczywiscie coś Cię 'przytkało'. Zatankuj teraz możliwie najlepsze paliwo na rynku - dla 'przeczyszczenia' gaźnika (np. Shell V-Power albo BP utlimate - oczywiscie 98 ). Bedzie nieco drozej ale na pewno pomoże. Ja mam w zwyczaju co 3 tankowanie brać pełny bak V-Power. A silnik mamy taki sam
Wyglada na to ze rzeczywiscie coś Cię 'przytkało'. Zatankuj teraz możliwie najlepsze paliwo na rynku - dla 'przeczyszczenia' gaźnika (np. Shell V-Power albo BP utlimate - oczywiscie 98 ). Bedzie nieco drozej ale na pewno pomoże. Ja mam w zwyczaju co 3 tankowanie brać pełny bak V-Power. A silnik mamy taki sam
Ostatnio zmieniony śr, 7 wrz 2005, 14:25 przez mario33, łącznie zmieniany 1 raz.