ponieważ ostatnimi czasy jestem zasypywany telefonami na ten temat to kilka uwag, aby nie być kolejnym ze stwierdzeniem "wałek mi padł"
1 - pilnować stanu oleju, czyli motocykl do pionu i w "oczku" utrzymywać górny stan - prawie do zakrycia całości
2 - używać oleju 15W-50 (polecany przez mechaników do DR 650 - TO TEN SAM SILNIK) I NIE LAć syntetyku
3 - jeśli już się trafi ta przypadłość to przy wymianie, wymieniać też krzywki zaworowe (elementy razem współpracują) i wymiana tylko wałka doprowadzi do tego, że stare krzywki znów go załatwią
4 - pilnować luzów zaworowych (lepiej po rozgrzaniu jak lekko klekoczą niż ustawić za mały luz)
5 - na wyjazdu powyżej 300 km, brać olej na dolewkę, przy prędkościach pow 100 km/h "spożycie" oleju wzrasta
UWAGA - UWAGA, cena wałka w suzuki to ok 550zł, a krzywek to następne 550zł, jeśli tego nie dopilnujemy to grozi uszkodzeniem głowicy (jazda bez oleju), wałek jest łożyskowany bezpośredni w głowicy (bez panewek) więc naprawa może wtedy strasznie już "boleć", a głowic używanych na rynku BRAK
LS-650 Wałek rozrządu
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
LS-650 Wałek rozrządu
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Re: LS-650 Wałek rozrządu
Jezu, Bogdi ależ mnie wystraszył! Ostatnio leciałem do dziewczyny 250km w jedną stronę i zapomniałem o oleju (na dolewkę). Jak wracałem, to się zoorientowałem, że poziom oleju mam na kresce min. No i kurde felek coś się spartoliło, bo już silnik nie chodzi tak jak przed wyjazdem. Trudno mi to opisać słowami, ale "coś" gra w nim inaczej, pytanie tylko co. Mam nadzieję, że w Borsku osłuchamy razem i zdefiniujemy to "coś".
Mogę na koniec tylko potwierdzić Twoje słowa, że regularna inspekcja stanu poziomu oleju to poprostu konieczność!
Mogę na koniec tylko potwierdzić Twoje słowa, że regularna inspekcja stanu poziomu oleju to poprostu konieczność!