![Obrazek](http://img373.imageshack.us/img373/6663/motosq4.th.jpg)
vs600 cieknie olej na łączeniu silnik->wał
vs600 cieknie olej na łączeniu silnik->wał
Tak jak w temacie. Ostatnio zauwazylem maly slad na wydechu. Zdjalem 2 zaciski z tej oslony, przeczyscilem szmatka i skrecilem na nowo. Niestety cos nie bardzo bo zaczelo bardziej kapac wiec zmienilem troche pozycje tych zaciskow i pomoglo. Ale jak przejade palcem po spodzie to jest slad oleju
Dodam ze cieknie od strony walu a nie silnika. Da sie cos z tym zrobic? Bo aby to wyjac to chyba trzeba caly tyl rozbierac...
![Obrazek](http://img373.imageshack.us/img373/6663/motosq4.th.jpg)
![Obrazek](http://img373.imageshack.us/img373/6663/motosq4.th.jpg)
Re: vs600 cieknie olej na łączeniu silnik->wał
ja w fałiksie mam podobnie.
też próbowałem to usunąc ale nie dało rady.
jak ktos sie z czym takim spotkał to też chetnie skorzytam z rady:)
też próbowałem to usunąc ale nie dało rady.
jak ktos sie z czym takim spotkał to też chetnie skorzytam z rady:)
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 49
- Rejestracja: pn, 28 kwie 2008, 23:04
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: vs600 cieknie olej na łączeniu silnik->wał
Witam
Wyciek wygląda jakby od strony rury wahacza, ale olej jest tylko w przekładniach, a rury wahacza powinny być w środku suche, więc cieknie raczej z przodu. Na zdjęciu widać jak to wygląda w VX800, dostęp uzyskuje się po zdjęciu wahacza z kardanem. Akurat mam zdjęty do wymiany łożysk.
Rysunek http://alpha-sports.com/scrz/1991%20VX8 ... m?clicks=4 przedstawia detale, trzeba odkręcić element 4 (nazwę go pierścieniem) i wymienić uszczelniacz 7 - 38x54x8,5mm. Wg serwisówki moment dokręcenia pierścienia wynosi ok 90Nm, więc dość mocno i potrzebny będzie specjalny klucz 12kątny wewnętrzny - tu widzę 3 rozwiązania:
-pożyczyć z serwisu
-wyszlifować 12 nacięć w rurze ok 50mm
-spróbować włożyć w to nakrętkę 6kątną (cos koło 43mm) o ile występują takie w przyrodzie.
Wydaje mi się, że odkręcenie pierścienia wystarczy do wymiany simmeringa i nie trzeba będzie rozbierać całej przekładni.
powodzenia w ewentualnych pracach
epik
Wyciek wygląda jakby od strony rury wahacza, ale olej jest tylko w przekładniach, a rury wahacza powinny być w środku suche, więc cieknie raczej z przodu. Na zdjęciu widać jak to wygląda w VX800, dostęp uzyskuje się po zdjęciu wahacza z kardanem. Akurat mam zdjęty do wymiany łożysk.
Rysunek http://alpha-sports.com/scrz/1991%20VX8 ... m?clicks=4 przedstawia detale, trzeba odkręcić element 4 (nazwę go pierścieniem) i wymienić uszczelniacz 7 - 38x54x8,5mm. Wg serwisówki moment dokręcenia pierścienia wynosi ok 90Nm, więc dość mocno i potrzebny będzie specjalny klucz 12kątny wewnętrzny - tu widzę 3 rozwiązania:
-pożyczyć z serwisu
-wyszlifować 12 nacięć w rurze ok 50mm
-spróbować włożyć w to nakrętkę 6kątną (cos koło 43mm) o ile występują takie w przyrodzie.
Wydaje mi się, że odkręcenie pierścienia wystarczy do wymiany simmeringa i nie trzeba będzie rozbierać całej przekładni.
powodzenia w ewentualnych pracach
epik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.