OLEJ SILNIKOWY

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: luzik »

Kirek pisze:Myślę, że to trochę rozjaśni temat:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Może ktoś z was słyszał o metodzie "hard brake-in"?
kurcze troche to kontrowersyjne
..koniecznie daj znac co i jak po takim docieraniu
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
RaaF
BS Brother
BS Brother
Posty: 325
Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Choceń

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: RaaF »

motocykle przychodża zalane, natomiast co fabryka wlała tego nie wieadomo do końca, prawdopodomnei mineralny
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV), GSX-S1000 M4 (YSF)
Kronos

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Kronos »

Chyba mija się to trochę z celem. Silniki o2o są zbyt dopracowane aby była konieczność stosowania aż tak drastycznej metody.
Kirek

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Kirek »

Kronos pisze:Chyba mija się to trochę z celem. Silniki o2o są zbyt dopracowane aby była konieczność stosowania aż tak drastycznej metody.
Jeśli silniki są zbyt dopracowane, to po co Suzuki zaleca wymianę po pierwszym 1k? I dlaczego w fabryce wlewają olej mineralny (sprawdziłem w 2 ASO) :D . Do Hayki również :mrgreen:
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6448
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 17
Otrzymane Polubienia: 22

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: KROPEK »

Ja to bym powiedzial tylko, że silnik jaki kolwiek to nie jest jajo na miękko i mimo udoskonalonego procesu technologicznego jak widać po zaleceniach producenta, należy mu się docieranie.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Kronos

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Kronos »

Silniki są dotarte ale....
Silnik był docierany bez obciążeń. Pierwsze 1600 km ma służyć dotarciu silnika pod obciążeniem masy własnej i obciążeniem drivera. Na całe szczęście nie posłuchałem zaleceń serwisu w którym kupowałem o2o a brzmiało one "docierać korzystając z pełnego zakresu obrotów, nie utrzymując ich zbyt długo w górnym zakresie" - szkoda słów.

Zaprogramowałem sobie lampkę sygnalizacyjną na 6.5 k i tak przejechałem 900 km do I przeglądu, później na 8k i tak do 1800 km. Teraz ustawiłem na 10k i luz.

Oles mineralny jak już było pisane znacznie lepiej pomaga w docieraniu silnika bo silnik pracuje na nim troszkę "ciężej" . Top taki "wodny papierek ścierny". No z tą kwestią nie dyskutuje bo to prawda.
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4322
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Emil »

Kirek pisze:Myślę, że to trochę rozjaśni temat:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Może ktoś z was słyszał o metodzie "hard brake-in"?
temat byl juz poruszany - zeby to prawidlowo wykonac to najlepiej na hamowni docierac, na zmiane cykl schladzania i cykl coraz mocniejszej pracy a potem od nowa
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Kirek

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Kirek »

Dałem sobie spokój z docieraniem "na ostro". Stwierdziłem, że te ewentualnie zyskane kuce nie są warte zachodu :mrgreen:
Kronos

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Kronos »

Kirek pisze:Dałem sobie spokój z docieraniem "na ostro". Stwierdziłem, że te ewentualnie zyskane kuce nie są warte zachodu :mrgreen:
A ja się założę, że wygrała z tą koncepcją po prostu chęć ponawijania kilometrów, bo pogoda ładna. :D Nie było czasu na olej :D:D no przyznaj się no ....
Kirek

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Kirek »

Byłem już umówiony w Suzuki Jaskłowski. Rozmawiałem z mechanikami - spotkali się już z takimi przypadkami docierania Gixa. Stwierdzali jednak, że jeśli nie mam zamiary ścigać się na torze (tylko pokręcić się w Poznaniu w koło komina) to po jaką cholerę mi te kilka kucy? Jest ich tam ponad 150 - tych kilku dodatkowych, przy moich obecnych umiejętnościach, nie jestem w stanie poczuć i wykorzystać.

Dodatkowo zasięgnąłem opini u Braci Ściagjących Poznańskiego Królika i dałem sobie spokój :D . A skoro decyzje były podjęte i pogoda dopisywała, to sobie pojeździłem ... 200 km pojawiło się na liczniku :twisted:

Wracając do tematu oleju - będę lał Castrola 10W40 Power1. Mam zamiar nakręcić na tym oleju kilkadziesiąt tysięcy km :mrgreen:
Kronos

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Kronos »

10w-50 ;)
Kirek

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Kirek »

Jednak 10W40 :D
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7043583

Castrol zmienił listę produktów - 10W50 zniknął z oferty.
Kronos

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: Kronos »

Szkoda, że 50 przestaje być dostępna w Polsce. Na powierzchniach cylindrów masz pod +200 st i 10w-50 w tej temperaturze zachowuje znacznie wyższe parametry niż 10w-40. No ale ...
szajba

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: szajba »

Ja zalecam zmiane oleju po zimie i to na dobry olej a co do tych 6000 tys to nie jest takie do konca wszystko zależy od eksplatacji np ja zmieniam tak co 4000 km jak masz jeszcze jakies pyta to na PW
pozdrawiam szajba
dalton

Re: OLEJ SILNIKOWY

Post autor: dalton »

nie wiem czy 10w50 zniknęło z oferty castrola-ja miesiąc temu kupiłem 10w50 bez żadnych problemów...a co do docierania...panie kronos-gość od serwisu suzuki miał jednak racje...i to nie tylko chodzi o to że docieranie taką metodą dodaje mocy. raczej bym stwierdził że po 1:ono nie "odbiera" mocy, poza tym zmniejsza spalanie i emisję szkodliwych spalin, a także przyczynia się do zwiększenia żywotności silnika...udowodnione naukowo a także osobiście przeze mnie
ODPOWIEDZ