GSX750F - Dziura w wolych obrotach problem...

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

mroowa
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 399
Rejestracja: pn, 9 mar 2009, 12:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: mroowa »

no toś zamieszał w gaźnikach, :P przelewa gaźnik ? a nie powinien bo to prowadzi do nie utrzymywania wolnych obrotów, (zalewa go, sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych, lub zawiesza się zaworek). gwałtowne ruszenie manety i moto gaśnie, bo jest zalewany, kręcenie pilotami jak to zwał tak zwał, czyli śrubką składu mieszanki robi się w trakcie synchro gaziorów, osiągając najwyższe obroty biegu jałowego a potem korygując je przepustnicami, śrubeczkami na listwie przy gaźnikach. staraj się robić to w kolejności i starannością, ŚWIECE czasami mają taką przypadłość że mają przebicie do obudowy a nie do elektrody na WOLNYCH OBROTACH, :idea: :idea:
Sprawdź:
1. zaworki komór pływakowych
2. Poziomy paliwa
3. Dysze biegu jałowego czyli wolnych obrotów i boczne membrany
4. zaworki ssania czyli te które wyciąga linka
5. Ustawienie przepustnic ale to raczej już przy synchronizacji

DO ROBOTY :angry_smile:
VS1400
MOD BIKE CHOPPERS
SERWIS MOTOCYKLOWY CUSTOM

Sosnowiec ul. Braci Mieroszewskich 9a.
KONTAKT: Piotr (mrówa) tel. 500-369-396,
www.modbikechoppers.pl
https://www.facebook.com/pages/MOD-BIKE-CHOPPERS/150337395046537
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: miksol »

Jest sukces... Prawie :-) zaczalem dzis robic synchro, ale nie szlo. Tak straszne wariacje obrotow, ze szal... Wkurzylem sie i mysle... Skoro na 2,5 bylo lepiej to walne mu 3. Gazniki na bok 3 wykrety, klade... Odpal... Igla!!! Trzyma wolne... Synchro bezproblemowo, zmiekczylo prace jednostki i zwiekszylo plynnosc pracy. Test... 210 zlapalem, odpuszczam, spada ladnie trzyma obr...

Wroce do postu kolegi ktory sugerowal lewe powietrze. Patrzac na ilosc wykrecenia pilotow i wartości nominalne, wszystko wskazuje na zbyt duzo powietrza.
Wykonalem eksperyment polegajacy na spsiukaniu wszystkiego w kolo plakiem. Brak reakcji... Nie wim czy to przypadkiem nie wina wyeksploatowanych gaznikow, ktore puszczaja powietrze, albo " kombinowanych" tlumikow.

Teraz testy... Jesli bedzie ok, to tak zostawie... Trzeba sprawdzic, jak bedzie palil na zimnym, cieplym, jak na ssaniu, czy nie bedzie sie grzal i palil 30litrow :-). Lakierowanie, klocki, doszczelnienie dekla wolnego kola i bedzie cacy...

Btw. Namawiam brata/szefa/majstra na ColorTune, wtedy zrobimy igle :-)
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
nikon

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: nikon »

colortune ustawisz tylko i wylacznie wolne obroty. Szkoda siana :P Bandit 1200 ma 3 obroty, a ja na gaznikach z gixa 3,5. Moze przedtem tez tyle miales hehe. Dobrze, ze smiga! :)

Edit; jak robic igle to tylko z AFR
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: miksol »

Nie zgodzę się... Na wykresie widać wyraźnie zależność kolorów w odniesieniu do aktualnych obrotów silnika... Nie tylko ustawisz piloty, ale i wysokość iglic, czy zdiagnozujesz inne problemy w niewłaściwym spalaniu
http://www.carbtune.co.uk/Images/Colour%20Chart%202.jpg

AFR ma sens jak zbudujesz sobie kolektory z opcją pomiaru każdego gara osobno... Wtedy ma to sens i jest najlepsze/najłatwiejsze...
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
nikon

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: nikon »

Ponizej wrzucam cytat z forum PBC nt ww. swiecy. Ponizej link do dalszej lektury. Mozliwe, ze to zmieni Twoje przekonanie do colortune i oszczedzisz troche $ :P Co do ustawiania iglic to niebylbym taki pewny. Moto na luzie potrzebuje mniej paliwa niz podczas obciazania (jazdy).

"A więc.... rzekł bym że dobre wrogiem lepszego :) Najlepszym narzędziem do sprawdzania jak się bena
spala w cylindrach nie jest colortune a sonda szerokopasmowa + Ecu + coś do wyświetlania/logowania
a'la zestawy do oblukiwywania AFR od innovate motorsports. Tyle tytułem wstępu.

Jednakże, colortune też jest fajne choć nie tak uniwersalne jak logger AFR. Powiem więcej, ma nawet jedną
przewagę - można sprawdzać każdy cylinder z osobna bez konieczności wspawywania gniazda sondy w
każdą odnogę kolektora.

W bandycie jest kłopotliwa w użyciu. Trzeba się z nią cacać, instrukcja zabrania obciążania tej świecy.
O jakimkolwiek "dynamicznym" testowaniu zapominamy. Ustawianie składu na jałowych bandyty zgodnie
z radami z manuala nie sprawdza się w życiu (przynajmniej nie w B12 z owalami i wolnym wydechem).
Trzeba było dać o 1 cały obrót więcej (żółto) aby wolne obroty były stabilne a motocykl zdrowo przyśpieszał
z wolnych.

Mimo wszystko, uważam że to świetne narzędzie diagnostycznie w razie usterki typu paproch w obwodzie
wolnych obrotów czy zgrubnego określenia jak się mają poszczególne obwody gaźnika.

Podsumowując:
Numero Uno: http://www.innovatem...roducts/lc1.php (drogo i superfajnie)
Numero Due: Colortune (taniej, ale nie tak super fajnie jak w przypadku Numero Uno)"


źródło: http://polishbanditcrew.pl/topic/21057- ... =colortune
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: miksol »

No ale czytajac ta wypowiedz jasno widać, ze trzeba wspawac w kolektor konkretnego cylindra gniazdo na sonde. Sumaryczny wynik da ci kazdy analizator spalin... A nie o to chodzi... Chodzi o to by indywidualnie wyregulowac konkretny gaznik...

Fabryczne nastawy sa dobre do fabrycznego wydechu i silnika w idealnej kondycji... Jak nagle pojawia sie odchylka cisnienia sprezania to caly proces idzie w klape. Colortune nie wymaga ingerencji w budowe motocykla... Wkrecasz i widzisz :-)
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
nikon

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: nikon »

ok, kup se ;p

Przy okazji mam prosbe. Gdy juz nabedziesz i pretestujesz prosze o recenzje.
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: miksol »

Spoko damy rade... i film się nakręci :)
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: luzik »

Oprócz korekcji składu mieszkaniu patrząc na wakuometry, color tune i inne sądy można też walczyć z jednym konkretnym cylindrem porównując temperaturę kolektorów za pomocą pirometru. Wada tego rozwiązania jest taka, że trzeba czekać aż ostygnie po kręceniu :P
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: miksol »

Tak na prawdę jest to metoda rewelacyjna. Minus? Nikt nie podaje właściwych parametrów-temperatur... Można regulować na równo. Względnie zbadać u kumpla jaka temperatura. No i pirometr musi mieć doooobrąąą skalę :)
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
nikon

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: nikon »

toscie popuscili wodze wyobrazni :D
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: miksol »

Szukamy taniej i szybkiej metody. Mam dostep do analizatora, lepszego afr'u nie znajdziesz. I co dalej? Konstuowac specjalne kolektory? Jakbym miał jezdzic moim gsxf ze 20lat, to spoko... Ale jak mam to zamiar praktykowac w warsztacie? Kazdemu spawac gniazda do sondy? Kto za to zaplaci?
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
nikon

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: nikon »

no i co ze strojeniem? Kupiles colortune/analizator/jakies inne ustrojstwo czy na filozofiach z ksiezyca sie skonczylo? :)
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: luzik »

nikon ..na luzie większym pisz, bo stresujesz forumowiczów :P
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...

Post autor: miksol »

Namawiam brata-mechanika na colortune, ale on oporny do zakupów jest :)
Nie opłaca mi się na jedną regulację kupować... Tym bardziej, że się udało opanować temat...
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
ODPOWIEDZ