GSF 600 N sprzęgło i olej

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Durward

GSF 600 N sprzęgło i olej

Post autor: Durward »

Moto GSF 600N r.98.

Otóż Bandzior kupiony 2 miechy temu, sprzęgło łapało przy końcu ale przy odkręcaniu manetki do końca w ogóle nie ślizgało. Ostatnio wymieniałem klamkę sprzęgła bo bandzior się przewrócił i złamała się końcówka. Po długiej regulacji przy klamce i silniku myślałem, że jest dobrze. Było jeden dzień, ale zaczęło wszystko głupieć, aż w końcu jednocześnie ani nie wyprzęgało ani nie dociskało... Stwierdziłem, że to nie może być linka, ostrożnie dojechałem do domu, położyłem bandziora na boku, zdjąłem pokrywę sprzęgła i okazało się, że z 4 sprężyn 1 jest mocno poluzowana :o , a 1 w ogóle nie przykręcona :shock: Śruba na szczęście podczas jazdy wpadła do misy olejowej i tam na mnie czekała, a sprężyna jest pokrzywiona, więc wymienię wszystkie.

Teraz kilka pytań:
1.Czy przy widocznym na zdjęciu zużyciu tarczach można śmiało jeździć? Wg mnie tak. Książka serwisowa podaje że ma być 2.65 -2.95mm, a minimum 2.35mm. Odkształceń nie widać, limit to 0.1mm. W tle pokrzywiona sprężyna.
http://imageshack.com/a/img849/1559/di0i.jpg
2.Czy widoczne na koszu żłobki (bo zęby to jeszcze nie są) są akceptowalne i nie muszę z tym nic robić?
http://imageshack.com/a/img833/549/ipyk.jpg
3.Gdzie kupię uszczelkę na misę olejową i czy w ogóle muszę? Czy wystarczy masa uszczelniająca?
4.Czy na uszczelkę pokrywy sprzęgła dawać dodatkowo masę uszczelniającą?
5.Jaki olej polecacie?
5.Jak dokładnie wyregulować potem linki sprzęgła? Nie chce na wyczucie bo nie mam doświadczenia.
Ostatnio zmieniony pt, 11 kwie 2014, 07:13 przez Durward, łącznie zmieniany 1 raz.
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika

Post autor: luzik »

Durward:
1 - luzik
2 - luzik
3 - wolna wola ..jeśli uszczelka była sfatygowana, poprzerywana - lepiej wymienić ..kosztuje grosze np. w larssonie. Masa też może być ..ale po co ryzykować dostanie się syfu do oleju.
4 - jeśli nic nie cieknie, nie poci się to lepiej nie
5 - do olejaka zdecydowanie motul (pali mniej niż castrola) np 5100 (jeśli dobrze pamiętam)
6 - serwisówka to ładnie opisuje, najpierw dół później górę, no i generalnie ustawiasz tak by po dotknięciu klamki był luz (musisz być pewien, że jest pełne wysprzęglenie przy puszczonej klamce), a przy pełnym wciśnięciu klamki biegi wskakiwały bez problemu (przy gorącym silniku)
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
nikon

Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika

Post autor: nikon »

1. jak nie slizga na 6tym biegu to na luzie
2. jak przy zapietej jedynce i wcisnietej klamce nie ciagnie (przy zalozeniu ze dobrze wyregulowane sprzeglo) to smigaj
3. dobra masa uszczelniajaca typu versachem megagrey badz blue silicone i zaden syf do oleju sie nie dostanie. To nie silikon octowy, ktory sie kruszy i zasyfia olej :P
4. dobrze dac, wtedy pewnosc ze nic nie pocieknie
5. standardowo motul 5100, valvolie durablend oba w specyfikacje 10w40. Kazdy poleca co innego i kazdy ma racje przy zalozeniu, ze olej pochodzi z wiarygodnego zrodla. Jak pali olej to mozna wlac cos gestszego 15W50/20W50 - takie moje zdanie.
6. dobrze poszukac poradnik :)
Durward

Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika

Post autor: Durward »

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, właśnie o motulu 5100 myślałem, teraz już mam pewność. Jeszcze jedno pytanie. Wg serwisówki na gwinty śrub trzymających sprężyny daje się klej do gwintów, w sumie logiczne, przy drganiach się nie powinny wykręcić.
Jednak taki klej np Loctite 243 jest stosunkowo drogi jak za takie gówienko, a przyda się pewnie raz...

Czy można kapnąć (zamiast kleju) na gwinty masę uszczelniającą? Zakres temperatur pracy jest odpowiedni, niby robi się z tego "guma", więc chyba powinno dać radę?

PS, nie chce mocować "na sucho" bo jak widać śruby mogą się wykręcić jak stało się to ostatnio u mnie.
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6448
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 17
Otrzymane Polubienia: 22

Re: GSXF 750 problem z obrotami silnika

Post autor: KROPEK »

Trudno jak się odkręci to dopiero może być drogo. Klej o konsystencji gumy może się rozpuścić zwyczajnie.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Durward

Re: GSF 600 N sprzęgło i olej

Post autor: Durward »

Ale to nie klej tylko masa uszczelniająca, taka "płynna uszczelka", jak silikon wysokotemperaturowy. Zastyga i robi się z tego taka guma. Skoro uszczelnia się tym np misy olejowe to raczej nie ma prawa się "rozpuścić", ale czy będzie trzymać śruby? :|
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: GSF 600 N sprzęgło i olej

Post autor: luzik »

40 PLN to dużo i mało, jeśli lubisz dłubać to na pewno przyda się nie raz ..zobacz w manualu ile śrub się na to przykręca. Ktoś pewnie zastosował taką właśnie masę uszczelniającą na Twoje śruby :P ..no i widzisz jaki efekt

zwróć też uwagę na to, że generalnie się stosuje 2 rodzaje ..czerwony i niebieski (czerwony mocniejszy) niebieski stosuje się częściej
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
ODPOWIEDZ