VZ 800 ślizganie sprzęgła
VZ 800 ślizganie sprzęgła
Witam. Panowie Właściciele marudy 800.. Czy któryś z Was jeździł na oryginalnych tłumikach ?
Dzisiaj wywaliłem akcesoryjne ryczące, i założyłem oryginalne, ciche kompletne.
Wcześniej jak odkręciłem manetkę gwałtownie, to zaczynał ryczeć, najpierw full obroty, a potem dopiero łapał płynnie bieg, jakby z półsprzęgła.
Po założeniu fabrycznych wydechów problem zniknął, lub znacznie się zmniejszył. Odkręcam i od razu łapie pełny bieg.. czyli nie ślizga..
Co o tym sądzicie?
Wymieniać sprężyny i tarcze tak jak planowałem wcześniej ? czy to w ogóle jest możliwe żeby wydech załatwił ślizganie się sprzęgła ?
Dzisiaj wywaliłem akcesoryjne ryczące, i założyłem oryginalne, ciche kompletne.
Wcześniej jak odkręciłem manetkę gwałtownie, to zaczynał ryczeć, najpierw full obroty, a potem dopiero łapał płynnie bieg, jakby z półsprzęgła.
Po założeniu fabrycznych wydechów problem zniknął, lub znacznie się zmniejszył. Odkręcam i od razu łapie pełny bieg.. czyli nie ślizga..
Co o tym sądzicie?
Wymieniać sprężyny i tarcze tak jak planowałem wcześniej ? czy to w ogóle jest możliwe żeby wydech załatwił ślizganie się sprzęgła ?
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
Jeżeli wymiana tłumików likwiduje uślizg sprzęgła to stawiam tezę, że założenie podgrzewanych manetek powinno zwiększyć ciśnienie w cylindrach :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
Na "ryczących" przelotach silnik mógł mieć odrobinę większy moment, dlatego mogło się odrobinę poprawić.
Robić ?
..jeździłem ze ślizgającym się sprzęgłem ze 2 miechy ..na początku ślizgał się tylko na zimnym, później przy gwałtownym odkręcaniu i tak z czasem coraz częściej. W moim przypadku pomogła wymiana sprężyn, no i przypakowałem przy okazji lewą rękę
nie wiem czy w Twoim przypadku sprężyny pomogą (na 80% tak) ..ale sprężyny w stosunku do tarcz są super tanie ..więc warto spróbować. A do póki Ci te ślizganie nie przeszkadza ..i bez problemu możesz wyprzedzać to na razie możesz sobie poczeć, wcześniej czy później i tak Cię to dogoni ..no chyba, że jakąś trasę planujesz dłuższa.
Jeszcze tak dla jasności ..olej masz motocyklowy a nie jakiś lotos samochodowy?
Robić ?
..jeździłem ze ślizgającym się sprzęgłem ze 2 miechy ..na początku ślizgał się tylko na zimnym, później przy gwałtownym odkręcaniu i tak z czasem coraz częściej. W moim przypadku pomogła wymiana sprężyn, no i przypakowałem przy okazji lewą rękę
nie wiem czy w Twoim przypadku sprężyny pomogą (na 80% tak) ..ale sprężyny w stosunku do tarcz są super tanie ..więc warto spróbować. A do póki Ci te ślizganie nie przeszkadza ..i bez problemu możesz wyprzedzać to na razie możesz sobie poczeć, wcześniej czy później i tak Cię to dogoni ..no chyba, że jakąś trasę planujesz dłuższa.
Jeszcze tak dla jasności ..olej masz motocyklowy a nie jakiś lotos samochodowy?
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:luzik pisze:Na "ryczących" przelotach silnik mógł mieć odrobinę większy moment, dlatego mogło się odrobinę poprawić.
Jak duża musiałaby być ta "odrobina" żeby spowodować uślizg sprzęgła....
Kurcze nie słyszałem żeby producenci ryczących przelotów sprzedawali wraz z nimi komplet mocniejszych sprężyn do sprzegła
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
leje tylko motula 5100 10w40. luzik, za kogo Ty mnie masz ? są rzeczy na których sie nie oszczędza.
Dodam tylko że, mi akurat sprzęgło nie ślizgało na zimnym, wręcz odwrotnie. jak sie zagrzał to dopiero były problemy.
jesli bede miał wymieniać, to i tak sprężyny razem z tarczami. Teraz żadziej slizga, nawet na ciepło żadko kiedy.
zastanawiam się tylko jakie znaczenie w tym temacie odegrały tłumiki, bo po tej przemianie jak ręką odjął, niestety nie do zera.
Tarcze kosztują 2x tyle co sprężyny dobrej firmy, więc i tak razem jest to koszt w okolicach 200 zł. nie przesadzajmy
Z tym wyprzedzaniem to na ryczących tłumikach był problem, bo mijały 2-3 sekundy zanim złapał pełny bieg i pełną moc.
a co do przeznaczenia, ja jeżdzę głównie w trasy. więc raczej by się przydało żeby zupa nie szła w powietrze i wyprzedzanie nie zajmowało 100 metrów więcej niż powinno.
Dodam tylko że, mi akurat sprzęgło nie ślizgało na zimnym, wręcz odwrotnie. jak sie zagrzał to dopiero były problemy.
jesli bede miał wymieniać, to i tak sprężyny razem z tarczami. Teraz żadziej slizga, nawet na ciepło żadko kiedy.
zastanawiam się tylko jakie znaczenie w tym temacie odegrały tłumiki, bo po tej przemianie jak ręką odjął, niestety nie do zera.
Tarcze kosztują 2x tyle co sprężyny dobrej firmy, więc i tak razem jest to koszt w okolicach 200 zł. nie przesadzajmy
Z tym wyprzedzaniem to na ryczących tłumikach był problem, bo mijały 2-3 sekundy zanim złapał pełny bieg i pełną moc.
a co do przeznaczenia, ja jeżdzę głównie w trasy. więc raczej by się przydało żeby zupa nie szła w powietrze i wyprzedzanie nie zajmowało 100 metrów więcej niż powinno.
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
No może i rzeczywiście naciągana historia ..ale jeśli sprzęgło było w stanie takim że już na granicy poprawnego działania ..no te kilka Nm więcej akurat mogło przeważać ..tak sobie pomyślałemLechul pisze::roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:luzik pisze:Na "ryczących" przelotach silnik mógł mieć odrobinę większy moment, dlatego mogło się odrobinę poprawić.
Jak duża musiałaby być ta "odrobina" żeby spowodować uślizg sprzęgła....
Kurcze nie słyszałem żeby producenci ryczących przelotów sprzedawali wraz z nimi komplet mocniejszych sprężyn do sprzegła
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
I wszystko w temacie. wymieniłem sprężyny, tarcze również. Przy okazji olej z filtrem. ślizganie znikło, lewa ręka fakt - wyrabia się założyłem 15 % mocniejsze sprężyny niż oryginalne. Maruda dostała trochę mocy, ( albo ja mam takie odczucie ) zużycie paliwa się nie zmieniło. ale co najśmieszniejsze ?
UKŁAD ŚRUB I SPRĘŻYN JEST CAŁKOWICIE ODWROTNY NIŻ PRZEDSTAWIAJĄ ZAŁĄCZONE DO NICH INSTRUKCJE ORAZ FILMIKI NA YT.
4 razy rozbierałem i składałem, w końcu się wkurzyłem, wziąłem na logikę i tyle, Ameryka poskładane jest wbrew instrukcjom, i tylko w takim układzie działa mianowicie krótkie śruby i mocne sprężyny idą do elementu ruchomego, który się odciąga, a długie śruby i słabsze sprężyny idą do korpusu stałego. na logikę po długości gwintu i materiale .. chyba w miękki materiał daje się słabsze sprężyny a wszędzie instrukcje mówią na odwrót
Nie rozbierzesz - nie dowiesz się
Pozdrawiam
UKŁAD ŚRUB I SPRĘŻYN JEST CAŁKOWICIE ODWROTNY NIŻ PRZEDSTAWIAJĄ ZAŁĄCZONE DO NICH INSTRUKCJE ORAZ FILMIKI NA YT.
4 razy rozbierałem i składałem, w końcu się wkurzyłem, wziąłem na logikę i tyle, Ameryka poskładane jest wbrew instrukcjom, i tylko w takim układzie działa mianowicie krótkie śruby i mocne sprężyny idą do elementu ruchomego, który się odciąga, a długie śruby i słabsze sprężyny idą do korpusu stałego. na logikę po długości gwintu i materiale .. chyba w miękki materiał daje się słabsze sprężyny a wszędzie instrukcje mówią na odwrót
Nie rozbierzesz - nie dowiesz się
Pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
Moczyłeś tarcze w oleju przed założeniem ??Wilku666 pisze:wymieniłem sprężyny, tarcze również
email: bohas@interia.pl
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
oczywiście. co prawda przy ponownym rozebraniu, dopiero jak po pierwszym złożeniu i odpaleniu zobaczyłem że nie zawiele oleju się do tarcz dostało , a przecież muszą być mokre.
Poćwiczyłem przy okazji podnoszenie motocykla z ziemi żeby już nie spuszczać oleju za każdym razem to kładłem go na lewą stronę.
:angry_smile:
Poćwiczyłem przy okazji podnoszenie motocykla z ziemi żeby już nie spuszczać oleju za każdym razem to kładłem go na lewą stronę.
:angry_smile:
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
Bardziej mi chodzi czy je moczyłeś a nie zamoczyłeś, bo to spora róznica. Moczy się od kilku do kilkunastu godzin !!Wilku666 pisze:dopiero jak po pierwszym złożeniu i odpaleniu zobaczyłem że nie zawiele oleju się do tarcz dostało , a przecież muszą być mokre.
Już kilka tematów było na tym forum jak to ktoś założył nowe tarcze (bez moczenia) i zaraz musiał kupować drugi komplet. :mrgreen:
email: bohas@interia.pl
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
zamoczyłem , i wcierałem palcami w każdą tarcze olej przez co najmniej 2 minuty
W razie w, mam jeszcze stare tarcze, które okazały się prawie niezużyte, ale skoro już nowe kupiłem , to trzeba je było założyć
Od tamtej pory zrobiłem już ok 700 km i nic się nie dzieje. Więc chyba jest ok
W razie w, mam jeszcze stare tarcze, które okazały się prawie niezużyte, ale skoro już nowe kupiłem , to trzeba je było założyć
Od tamtej pory zrobiłem już ok 700 km i nic się nie dzieje. Więc chyba jest ok
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
Wilku666 pisze:założyłem 15 % mocniejsze sprężyny niż oryginalne
Gdybyś założył te sprężyny, które miałeś wcześniej, to nie wiadomo jakby teraz działało sprzęgło.Wilku666 pisze:Od tamtej pory zrobiłem już ok 700 km i nic się nie dzieje. Więc chyba jest ok
Jeszcze jedna kwestia. Sprawdzałeś, czy któraś z tarcz była troszkę cieńsza od pozostałych ??
email: bohas@interia.pl
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
"Biblia pokonywania kłopotów za sprzęgłem"
:spoko:
:spoko:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Re: VZ 800 ślizganie sprzęgła
pozatym że pierwsza tarcza się różniła, bo inne nie pasowały w pierwsze miejsce. reszta jednakowa.