gsx600f - problem z cylindrami i zapłonem.

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

BIERNAK

gsx600f - problem z cylindrami i zapłonem.

Post autor: BIERNAK »

witam :(
kolejny raz prosze o radę
mój gsxf ponownie na mnie się obraził i na poczatku nie chciał odpalić , dziś odpalił lecz na dwa gary - trzeci włancza sie sporadycznie a czwarty wogóle. moto jak stawiałem na zimowy postój miało wyregulowane zawory , cisnienie po 10 na każy gar, czyszczenie i synchronizacja gaźników. moto ma sprawne cewki, modół gdyz zmieniałem z innego moto na chodzie i na moim działa. świece wporządku - iskra jest i w trzecim i czwartym cylindrze są zalewane porzez paliwo.
co może być ???? za każdą radę z góry dziękuję ps dobrze że jest zimno bo gdyby był to sezon siekiera załatwiłaby całość naprawy !!!! :evil:
jeszcze jedno dwóch już mechaników z serwisów poddało się i nie wiedzą co z fantem zrobic !!!
pozdrawiam
gruby

Post autor: gruby »

a przewody WN ??

spróboj zamienic cewki miejscami, zobaczysz czy dolegliwość 2 niedzialających cylindorw jest z tym związana czy nie ??

w zależności od swiec jakich uzywasz, jeżeli są to CR 9 - to są to bardzo wrażliwe świece i wystarczy je zalać 2,3 razy i szlag je trafia ...

akumulator w słabym stanie także może negatywnie działac na ciągłośc przekazywania iskry ...

moze cos wskurasz :)
powodzenia
BIERNAK

Post autor: BIERNAK »

witaj
przewody są nowe ( najprawdopodobniej niepotrzebnie zmienione) ale również je chciałem wykluczyć
świece to DR8ES i jak je się zmienia to działają bez problemu
cewki były zamienione miejscami i nie ma żadnej różnicy ale jak np. zmieniłem w cewkach kolejność kabli do cylindrów zmianie uległo to że raz działją cylindry 1 i 2 a po zmianie 3 i 4. wykończy mnie moja suzi !!!
duże dzięki
pozdrawiam
KrzYsiO
The Real One
The Real One
Posty: 376
Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: KrzYsiO »

witaj.
mowisz ze po zmianie kabli do cewek jest roznica.to moze cos sie dzieje z impulsatorem ktory daje sygnaly do modulu zaplonowego.jak ida kable wn z cewek do cylindrow?-z pierwszej cewki do pierwszych dwoch cylindrow a z drugiej do pozostalych dwoch?
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
BIERNAK

Post autor: BIERNAK »

witj
kable z cewek idą od lewej cewki do 1 i 3 cylindra a od prawej do 2 i 4 cylindra - może to impulsator nie bardzo wiem tylko jak go sprawdzić??
dzieki
gruby

Post autor: gruby »

pozycz od kogos ... to najprostszy sposob
Loser

Post autor: Loser »

Mialem to samo.
Po wypaleniu swiec w piekarniku wszystko minelo...
Motoru nie bede odpalal jednak do wiosny, bo cos mi sie widzi, ze palenie w zimie powoduje same problemy.
Nie martw sie - nic wielkiego nie padlo.
Skoro silnik kreci, jest iskra, zalewa wacha cylindry, to masz wszystko co potrzeba - obroty, paliwo i iskre.
Poczekaj do wiosny.
Na moj gust wysilone jednostki nie lubia zimna.

Nie na temat, ale na temat :)

Jezeli rajowcom nie odpala auto klasy WRC, to otwieraja maske, krecaja swiece o innej cieplocie, przez chwile grzeja motor, a potem wstawiaja ponownie te same czesci. PRawda jest taka, ze GSX ma wysilnie silnika niemal dokladnie takie samo...
kollector

Post autor: kollector »

gsxf-y już tak mają
kolega wyzej radzi wypalić świece i to w zasadzie jest najlepsze rozwiązanie

ja niestety nie wy3muję do wiosny i jeżdże trochę zmią wiec moto jest palone średnio raz na 3 tygodnie
dzięki temu nie mam kłopotu z odpalaniem, ale w zeszłym roku przez 2 miesiące nie paliłem grata i.... było podobnie! co prawda nie 2 ale jeden gar mi nie palił, lecz by zapalić musiałem zaangażować prostownik - to było najdłuższe odpalanie w moim życiu!
BIERNAK

Post autor: BIERNAK »

suzi zapaliła !!! :D
powód problemu był taki że przy wymianie kabli na nowe za słabo były wpasowane do cewek !!!
pali teraz bez problemu na cztery cylindry !!!
mam jeszce jedno pytanko może ktoś z Was mi pomoże a więc jak ustawić wole obroty gdyż chodzi na dość wysokich a po chwili spadają do nicałego tyś lub gaśnie ??? śruba od powietrza (regulacja nią) nic nie daję ???
dzięki za wszystkie odpowiedzi :D
pozdrawiam
Qw@ki

Post autor: Qw@ki »

Skład mieszanki(% powietrza) ustawiany jest "śrubką" w każdym gaźniku oddzielnie i lepiej nie ruszać samemu bez podłączonych przyrządów pomiarowych lub ustawić w/g danych podanych w serwisówce, MotoData.
Wolne obroty ustawiasz jedną śrubą oporową wstępnego ustawienia przepustnic.
Sprawdzić będzie trzeba zapewne również czystość gaźników-dysze wolnych obrotów
kollector

Post autor: kollector »

z tymi obrotami to właśnie problem taki, że dysze mogą być przypchane - warto zainwestować w jakiś dodatek do paliwa, który na 87% pomoże (te pozostałe 13 zostawiam na jakieś gusła, zabobony i czarną magię - też pomagają ;) )

sprawdź filter powietrza - wiesz zimą one szybko łapią wilgoć, a wilgotny filtr powietrza działa inaczej ni ż normalnie suchy

zastanów się równiez nad wymianą filtra paliwa (pod bakiem, a skoro ruszasz filtr powietrza to masz go na wierzchu)

osobiście jem przekonany, ze motor należy trochę rozjeździć - wszystkie bolączki powoli mu przejdą (czego Ci serdecznie życzę)
BIERNAK

Post autor: BIERNAK »

Mam jeszcze jedno pytanie czy dobrze mam podłączone kable wysokiego napięcia do cewek :
cewka lewa
- górny kabel do 1 cylindra
-dolny kabel do 4 cylindra
cewka prawa
- górny kabel do 2 cylindra
-dolny kabel do 3 cylindra
bo mogłem cos namieszać w tym temacie. :?:
dzięki i pozdrawiam
mcfly
Podpatrywacz
Posty: 1
Rejestracja: pn, 27 lip 2015, 12:40
Województwo: warmińsko-mazurskie

Re: gsx600f - problem z cylindrami i zapłonem.

Post autor: mcfly »

Witam chcialbym odswiezyc temat.jakie jest prawidlowe podlaczenie cewek do swiec w gsx 750 Es? Lewa na 1 i 3 cyl. a prawa do 2 i 4? Caly czas dziala na dwa gary:/
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: gsx600f - problem z cylindrami i zapłonem.

Post autor: bohas »

Kotleta odgrzałeś takiego, że jeszcze parę miesięcy i będzie 10 lat od napisania tego tematu.

Jeżeli da się odpalić moto na dwóch cylindrach, to dotykając ostrożnie kolektorów wydechowych stwierdziłbyś które cylindry nie chodzą. Jeżeli miałbyś podłączoną cewkę tak jak piszesz lewa 1 i 3 a prawa 2 i 4 to będzie chodził na dwa gary. Zgadnij które ?? Układ wykorbienia wału jest taki, że zewnętrzne tłoki idą razem a wewnętrzne też tylko o 180 stopni względem siebie są przestawione. To Ci powinno dać odpowiedz na Twoje pytanie.
Będzie avatar będą prostsze odpowiedzi :angry_smile: :mrgreen:
ROSA-magneto
BS Brother
BS Brother
Posty: 1607
Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 15:37
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: gsx600f - problem z cylindrami i zapłonem.

Post autor: ROSA-magneto »

bohas pisze:Kotleta odgrzałeś takiego, że jeszcze parę miesięcy i będzie 10 lat od napisania tego tematu.

Jeżeli da się odpalić moto na dwóch cylindrach, to dotykając ostrożnie kolektorów wydechowych stwierdziłbyś które cylindry nie chodzą. Jeżeli miałbyś podłączoną cewkę tak jak piszesz lewa 1 i 3 a prawa 2 i 4 to będzie chodził na dwa gary. Zgadnij które ?? Układ wykorbienia wału jest taki, że zewnętrzne tłoki idą razem a wewnętrzne też tylko o 180 stopni względem siebie są przestawione. To Ci powinno dać odpowiedz na Twoje pytanie.
Będzie avatar będą prostsze odpowiedzi :angry_smile: :mrgreen:
hmm bez zaliczenia powitalni???
KOMAR,SIMSON,CZ350,MZ ETZ 250, WSK,GSXF600, GSXR K3 1000- kasacja,GSXR K7-K8 1000 .....SUZUKI F 800 GT
te.792680329
ODPOWIEDZ