Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
Witam wszystkich posiadaczy VL800/C50 i pokrewnych z tą samą przekładnią. Zamieszczam link do ściągnięcia poradnika napisanego przez moją osobę, długo myślałem nad tą przeróbką, ale długa walka z moją przekładnią i wyciekami oleju zdecydowała żeby wkońcu to zrobić, nie widziałem u nas takiego poradnika, jedynie w USA i Wielkiej Brytanii na forach którymi też się posiłkowałem, nikogo nie zmuszam do przeróbki, od razu napiszę o plusach i minusach (które już sprawdziłem lub o których czytałem).
Z plusów można podróżować z większą prędkością nie męcząc maszyny wysokimi obrotami (w poradniku jest napisane mniej więcej jaka jest różnica obrotów)
Minus to podobno delikatne zmniejszenie maksymalnej prędkości, ktoś napisał że po zmianie osiąga mu 152 km/h, natomiast dla mnie to nie problem bo uważam że takim moto nie jeździ się więcej jak 150+ , oraz delikatnie gorsze przyspieszenie.
Plus minus w zależności to kwestia tego że 5 staje się jak w niektórych autach takim jakby nadbiegiem trochę.
chomikuj.pl/luka9/Dokumenty
Z plusów można podróżować z większą prędkością nie męcząc maszyny wysokimi obrotami (w poradniku jest napisane mniej więcej jaka jest różnica obrotów)
Minus to podobno delikatne zmniejszenie maksymalnej prędkości, ktoś napisał że po zmianie osiąga mu 152 km/h, natomiast dla mnie to nie problem bo uważam że takim moto nie jeździ się więcej jak 150+ , oraz delikatnie gorsze przyspieszenie.
Plus minus w zależności to kwestia tego że 5 staje się jak w niektórych autach takim jakby nadbiegiem trochę.
chomikuj.pl/luka9/Dokumenty
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 43
- Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
Czesc wszystkim. Jakis czas temu zrobilem moda dyfra z vs1,4 do vs 750. Pisalem nie dawno o tym. Pracy nie jest duzo. Z moich obserwacji super modyfikacja moto nie meczy sie na wysokich obrotach ,przy wyprzedzaniu z predkosci 70km/h na 5 biegu warto wrzucuc 4 i moto odpycha sie jak przecinak do 140 na 4 a w zanadrzu jest jeszcze jeden bieg Wczesniej na 5 juz mozna bylo jechac od 50km/h teraz kolo 70 mozesz juz pyrkac na 5. Mam tez boulevarda c 90 i tam zeby 5 wrzucic to min 85-90km/h.
przelozenie zmniejszylo sie z 3,09 do 2,66
przelozenie zmniejszylo sie z 3,09 do 2,66
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
Hej,
Mam pytanie o sens tej modyfikacji (nie atakuje tylko sam się szczerze od jakiegoś czasu zastanawiam).
Jakby rozumiem technicznie idę czyli zmieniamy przełożenie na wszystkich biegach zmieniając "rozmiar dyferencjału" w efekcie mamy mniejszą siłę odpychającą nas od ziemi (mniejszy moment na kole podzielony przez jego promień) ale uzyskujemy większą prędkość obrotową koła przy tej samej prędkości obrotowej silnika. Czysto teoretycznie uzyskuje się tym większe v-max i dłuższe biegi kosztem przyspieszenia. Pisze teoretycznie bo normalnie koło nie wisi w powietrzu stacjonarnie i musimy jeszcze pokonać opory powietrza, ukształtowanie terenu etc. Pewnie dlatego kolega wyżej pisze że realnie V max spada bo silnik na 5 wszedłby na wyższe obroty i przekazał by je na koło tylko nie ma już "siły" żeby to zrobić podczas jazdy.
Tracimy więc V-max (nie istotne bo tak jak kolega pisał jazda z prędkością 120-140 to maks komfortu), tracimy przyspieszenie (na wszystkich biegach w całym paśmie mamy lekko obcięty moment) co więc zyskujemy? Niższe obroty na poszczególnych prędkościach. I tego nie za bardzo rozumiem tzn. jedyny sens jaki widzę to kwestia komfortu jazdy z ciszej pracującym silnikiem. Który sobie coś tam pyrka. Tylko jakoś tak mi się wydaje, że większość osób w Vkach np. po to zakłada customowe wydechy żeby słyszeć silniki raczej cisza nie jest priorytetem, zresztą przy prędościach ponad 100km/h to szum wiatru jest głośniejszy niż seryjne wydechy.
Zauważyłem, że sporo osób traktuje Intrudera jak by to był diesel czy Harley, bardzo nisko ustawione wolne obroty żeby sobie robił pyr pyr pyr przy 950 obrotów i jazda na 2-3 tysiące obrotów jakby odcina była przy 5 tyś. Tylko że to jest Vka japońska która wolne obroty ma mieć na poziomie 1100RPM (+-100) czerwone pole i odcinę ma przy 7,5 tyś, maksymalny moment przy seryjnym motocyklu na poziomie 3,5 tys a maksymalną moc przy 6 tysiącach. On naprawdę lubi jak się mu da wejść na obroty. Zmieniać biegi nie wtedy kiedy jest głośno tylko kiedy przestanie ciągnąc. Ja normalnie jadąc zmieniam je gdzieś przy 4 tysiącach a jak przyspieszam przekraczam 5 tysięcy przy zmianie. Dla tych co nie mają obrotomierza zapinanego na przewód do świecy to wygląda to mniej więcej tak:
Normalnie:
1-2 20 k/h
2-3 45 km/h
3-4 60km/h
4-5 80km/h
Przyspieszanie:
1-2 30km/h
2-3 60 km/h
3-4 80 km/h
4-5 100 km/h
Można sobie to zresztą posprawdzać na https://www.gearingcommander.com/ przy jakich prędkościach na danym biegu silnik pracuje zdrowo. Tak zwany power band czyli zakres obrotów kiedy mamy największą sprawność silnika to zakres między maksymalnym momentem a maksymalną mocą. I mamy go tutaj bardzo szeroki 3,5 - 6 tysięcy. Faktem jest że C50/Vl800 na seryjny wydech na obrotach powyżej 4 tysięcy brzmi porostu źle, bardziej jak katowana wueska niż V8 ryczący na jakimś NASCAR czy Drag race ale to nie znaczy że się męczy.
W piątek po skończonym strojeniu na sondzie lambda szerokopasmowej sprawdziłem na A4 jak idzie na pełnym otwarciu manetki i udało mi się zamknąć licznik czyli okolice 180 dobijając do 7 tysięcy obrotów na 5tce (co się pokrywa z tym co podaje https://www.gearingcommander.com/) i jest faktycznym V-max przy seryjnych przełożeniach bo wyżej na 5biegu jest już odcina. Żeby osiągnąć większą prędkość trzeba by właśnie zmienić przełożenie na 5tym biegu i mieć jeszcze te kilka setek obrotów zapasu - tylko właśnie po co skoro komfortowa jazda kończy się gdzieś na 140-150km/h, a na dłuższą metę na 120.
Dla ciekawych kilka wykresów z hamowni (liczb nie traktować dosłownie bo to zależy od sprzętu pomiarowego i wielu innych warunków ale same punkty przegięcia krzywych są charakterystyczne dla silnika)
1) 2 próby na seryjnym M50/VZ800 (bliźniaczy silnik do C50/VL800) moment i moc
2) moc na seryjnym C50 i na podkręconych dawkach paliwa (podejrzewam że też przelotowy wlot powietrza i wydech bo to maks przyrost dla tego silnika do uzyskania bez wchodzenia w grube modyfikacje samego silnika)
3) porównanie mocy i momentu seryjnego C50 z przeróbką którą ja mam czyli filtr KN rozwiercony wlot powietrza i akcesoryjne wydechy. Widać że jak się da mu pooddychać to moment nawet dalej rośnie niż do tych 3500 tyś.
Mam pytanie o sens tej modyfikacji (nie atakuje tylko sam się szczerze od jakiegoś czasu zastanawiam).
Jakby rozumiem technicznie idę czyli zmieniamy przełożenie na wszystkich biegach zmieniając "rozmiar dyferencjału" w efekcie mamy mniejszą siłę odpychającą nas od ziemi (mniejszy moment na kole podzielony przez jego promień) ale uzyskujemy większą prędkość obrotową koła przy tej samej prędkości obrotowej silnika. Czysto teoretycznie uzyskuje się tym większe v-max i dłuższe biegi kosztem przyspieszenia. Pisze teoretycznie bo normalnie koło nie wisi w powietrzu stacjonarnie i musimy jeszcze pokonać opory powietrza, ukształtowanie terenu etc. Pewnie dlatego kolega wyżej pisze że realnie V max spada bo silnik na 5 wszedłby na wyższe obroty i przekazał by je na koło tylko nie ma już "siły" żeby to zrobić podczas jazdy.
Tracimy więc V-max (nie istotne bo tak jak kolega pisał jazda z prędkością 120-140 to maks komfortu), tracimy przyspieszenie (na wszystkich biegach w całym paśmie mamy lekko obcięty moment) co więc zyskujemy? Niższe obroty na poszczególnych prędkościach. I tego nie za bardzo rozumiem tzn. jedyny sens jaki widzę to kwestia komfortu jazdy z ciszej pracującym silnikiem. Który sobie coś tam pyrka. Tylko jakoś tak mi się wydaje, że większość osób w Vkach np. po to zakłada customowe wydechy żeby słyszeć silniki raczej cisza nie jest priorytetem, zresztą przy prędościach ponad 100km/h to szum wiatru jest głośniejszy niż seryjne wydechy.
Zauważyłem, że sporo osób traktuje Intrudera jak by to był diesel czy Harley, bardzo nisko ustawione wolne obroty żeby sobie robił pyr pyr pyr przy 950 obrotów i jazda na 2-3 tysiące obrotów jakby odcina była przy 5 tyś. Tylko że to jest Vka japońska która wolne obroty ma mieć na poziomie 1100RPM (+-100) czerwone pole i odcinę ma przy 7,5 tyś, maksymalny moment przy seryjnym motocyklu na poziomie 3,5 tys a maksymalną moc przy 6 tysiącach. On naprawdę lubi jak się mu da wejść na obroty. Zmieniać biegi nie wtedy kiedy jest głośno tylko kiedy przestanie ciągnąc. Ja normalnie jadąc zmieniam je gdzieś przy 4 tysiącach a jak przyspieszam przekraczam 5 tysięcy przy zmianie. Dla tych co nie mają obrotomierza zapinanego na przewód do świecy to wygląda to mniej więcej tak:
Normalnie:
1-2 20 k/h
2-3 45 km/h
3-4 60km/h
4-5 80km/h
Przyspieszanie:
1-2 30km/h
2-3 60 km/h
3-4 80 km/h
4-5 100 km/h
Można sobie to zresztą posprawdzać na https://www.gearingcommander.com/ przy jakich prędkościach na danym biegu silnik pracuje zdrowo. Tak zwany power band czyli zakres obrotów kiedy mamy największą sprawność silnika to zakres między maksymalnym momentem a maksymalną mocą. I mamy go tutaj bardzo szeroki 3,5 - 6 tysięcy. Faktem jest że C50/Vl800 na seryjny wydech na obrotach powyżej 4 tysięcy brzmi porostu źle, bardziej jak katowana wueska niż V8 ryczący na jakimś NASCAR czy Drag race ale to nie znaczy że się męczy.
W piątek po skończonym strojeniu na sondzie lambda szerokopasmowej sprawdziłem na A4 jak idzie na pełnym otwarciu manetki i udało mi się zamknąć licznik czyli okolice 180 dobijając do 7 tysięcy obrotów na 5tce (co się pokrywa z tym co podaje https://www.gearingcommander.com/) i jest faktycznym V-max przy seryjnych przełożeniach bo wyżej na 5biegu jest już odcina. Żeby osiągnąć większą prędkość trzeba by właśnie zmienić przełożenie na 5tym biegu i mieć jeszcze te kilka setek obrotów zapasu - tylko właśnie po co skoro komfortowa jazda kończy się gdzieś na 140-150km/h, a na dłuższą metę na 120.
Dla ciekawych kilka wykresów z hamowni (liczb nie traktować dosłownie bo to zależy od sprzętu pomiarowego i wielu innych warunków ale same punkty przegięcia krzywych są charakterystyczne dla silnika)
1) 2 próby na seryjnym M50/VZ800 (bliźniaczy silnik do C50/VL800) moment i moc
2) moc na seryjnym C50 i na podkręconych dawkach paliwa (podejrzewam że też przelotowy wlot powietrza i wydech bo to maks przyrost dla tego silnika do uzyskania bez wchodzenia w grube modyfikacje samego silnika)
3) porównanie mocy i momentu seryjnego C50 z przeróbką którą ja mam czyli filtr KN rozwiercony wlot powietrza i akcesoryjne wydechy. Widać że jak się da mu pooddychać to moment nawet dalej rośnie niż do tych 3500 tyś.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
co do modyfikacji, ja wiem jak jest silnik zestopniowany, tylko szczerze kontrukcja, materiały, doświadczenie i inne "niuanse" mówią że jednak silnik mimo iż ma taki, a nie inny przebieg krzywej momentu i mocy nie idzie w parze z żywotnością jednostki napędowej, tutaj chodzi o sprawę typu że zarówno za niskie jak i za wysokie obroty nie wpływają korzystnie na silnik, stąd też obniżenie obrotów dla danej prędkości co = większa żywotność jednostki bo nie jest ona tak przeciążona. Co do przyspieszenia powiem Ci szczerze różnica jest zauważalna dla kogoś kto naprawdę zwraca uwagę na takie rzeczy, ale jest to może utrata 1s w przyspieszeniu do setki, za to większy komfort podróży w trasie i dla Ciebie i dla silnika (swoją drogą ja przy 120-140 słyszę swój wydech V&H) , chociaż nie chce mówić na wyrost niestety aktualnie założyłem filtr K&N i wydech V&H z wyciszeniem i walczę z ustawieniem gaźnika więc co do faktycznych spraw przyspieszenie wypowiem się jak już ogarnę temat gaźnika na ten moment mogę powiedzieć że na pierwszym biegu spokojnie kręcę wykręce go jakoś do 70-90km/h na drugiem biegu spokojnie jadę 100 więc mamy tutaj drugi element który kompensuje czas, brak straty czasu na zmianę biegów przy przyspieszaniu, suma sumarum będę testował rozwiązanie gdyż sezon dopiero się rozpoczyna. Ogarnę gaźnik to zobaczę jak to faktycznie wygląda bo narazie zaczyna brakować mi przy 120-140 i motocykl zaczyna się dusić. Co do kwestii jazdy niewiem jak traktować intrudera ja mam Volusię która raczej nie ma być demonem prędkości tylko z lekka kanapą na kołach do podróży
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
Dzięki za obszerna wypowiedź, daj znać jak ci się uda wystroić gaźniki. Tak jak pisałem interesował mnie sens i efekt tej modyfikacji bo jakoś nie czułem jazdy w stylu 50-60 na 5 biegu (na oryginalnym dyfrze) bo mam wrażenie że się właśnie wtedy silnik meczy staram się go trzymać w zakresie 3000-4000. Tak jak pisałeś zarówno niskie obroty jak i wysokie są na dłuższą metę nie zdrowe. Wtedy mam zarówno zapas jeszcze do przyspieszenie jak i do przyhamowania manetka bez wachlowania biegami.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 44
- Rejestracja: pn, 1 sty 2018, 21:06
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
No Łukaszu wielki szacun . Ja osobiście kupuję ten patent. Zaczynam szukać dyfra.
-
- Naciagacz Łańcucha
- Posty: 186
- Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: kobyłka
- Kontakt:
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
instruktarz Łukasza zaoszczędził dużo czasu
Zmieniłem właśnie zacisk przedni na 6 tłoczków a teraz biorę się za dyfer
Zmieniłem właśnie zacisk przedni na 6 tłoczków a teraz biorę się za dyfer
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
Zacisk 6 tłoczkowy to ciekawa sprawa, pasuje z konkretnego modelu czy większa przeróbka i co z pompą? Wymieniłem już przewody na oplot ale tłoczek też bym zmienił.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- BS Admin
- Posty: 2214
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 25
- Kontakt:
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
Ten wątek dotyczy dyfra, nie rozszerzajcie go o zmiany zacisku !! Ktoś może szukać informacji o zmianie zacisku i nie znajdzie go w temacie o dyfrze...
Załóżcie nowy temat...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
-
- Naciagacz Łańcucha
- Posty: 186
- Rejestracja: czw, 31 sty 2019, 15:58
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: kobyłka
- Kontakt:
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
Właśnie zmieniłem dyfer w swoim vs800 na 1400 i tak jak opisał to lukasz jazda jest o wiele przyjemniejsza , w wersji fabrycznej jako że vs nie ma obrotomierza jeżdzi się na uchu i powyżej 100km/h odruchowo szukałem wyższego biegu teraz nie mam tego odruchu , poza tym mam wrażenie że w sumie zyskałem na przyspieszeniu ,dyfer jest trochę głośny [pewnie ktoś pojeżdził bez oleju ] ale czego się spodziewać jak kupiłem go za 100zł w wolnej chwili popracuje nad nim
Zmianę oceniam bardzo pozytywnie
PLECAM wszystkim taką modyikacje
Zmianę oceniam bardzo pozytywnie
PLECAM wszystkim taką modyikacje
intruder vs 800 , R 1100rt
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
chętnie pomogę w pracach nad / lakier mechanika /
kontakt 503685105
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 44
- Rejestracja: pn, 1 sty 2018, 21:06
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zmiana przekładni /dyfra w VL800 i pokrewne na VS1400/VL1500 poradnik
Ja też zrobiłem przeszczep dyfra w moim vs 600 od spokrewnionego dawcy vs 1400 według projektu Łukasza opisanego w poście DYFER VS 750 i oto moje spostrzeżenia; Motocykl pozyskał nową dusze czyli gang rasowego cruisera. Pierwsze trzy biegi nie służą tylko do szybkiego przejścia do czwórki i piątki ,ale również do jazdy. 1-40 2-60 3-80 bez efektu nadobrotów. Piąty bieg będzie teraz często odpoczywał,ale należy mu się po tylu latach ciężkiej harówy. To teraz czwórka będzie go wyręczać wychylając się daleko ponad 100. Testu maxa nie robiłem bo nie to było dla mnie istotne,a raczej to aby motocykl jechał spokojnie,a droga szybciej ubywała i to właśnie jest. ŁUKASZ BRAWO TY.