Przeróbka Savage'a

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Tapir

Przeróbka Savage'a

Post autor: Tapir »

Widząc fotki w temacie Yogurta poczułem autentyczny podziw dla jego maszyny i naszła mnie ochotka na lekkie przerobienie Savage'a :wink: Nigdy nie instalowałem nieseryjnych części i stąd pojawia się moje ( zapewne głupie) pytanie- załóżmy że zechcę wyposażyć moją dziką świnię w jakąś totalnie wypasioną kierownicę (np. Ape hanger)- jak się ma sprawa linek gazu i sprzęgła? Oraz przewodu hydraulicznego przedniego hamulca? :shock: Różnica w odległości manetek od poszczególnych części mechanizmów znacznie się wydłuży... musiałbym dorabiać linki? Jak to w praktyce wygląda?
yogurt

Post autor: yogurt »

Linki trzeba dorobić - najlepiej dłuższe o dokładnie tyle, o ile wyższa będzie kierownica (żeby uniknąć kłopotów z ich układaniem).
Z przewodem hamulcowym nie ma żadnego problemu, dorobią Ci w każdym serwisie motocyklowym, zamówisz na allegro albo w ostateczności kupisz zestaw do samodzielnego montażu (przewód w stalowym oplocie o odpowiedniej długości + końcówki zakręcane + śrubki - to wychodzi najtaniej). Przy okazji zyskujesz to, że masz od razu przewód w stalowym oplocie i motocykl zaczyna przynajmniej dobrze udawać, że hamuje ;)
Z linkami gorzej - coraz mniej jest rzemieślników, którzy potrafią dorobić linkę; w całym Wrocławiu znalazłem jednego, który ma duży wybór pancerzy i linek (i ceny z kosmosu). Jeżeli nie znajdziesz u siebie, to są firmy, które dorobią Ci wg wzoru wysyłkowo - jak poguglasz to pojawi się parę. Dobre opinie (i nieprzyzwoicie wysokie ceny :? ) ma zakład Auto-linka z Janek, w Częstochowie jest też kilka firm.

Nie zapominaj też, że będziesz musiał dorobić dłuższe przewody idące do przełączników na kierownicy :)
Tapir

Post autor: Tapir »

Dzięki Yogurcie, mam nadzieję, że starczy mi cierpliwości :roll: Myślę jeszcze nad tym, aby wywalić zupełnie tylne siedzienie i sissy-bar, który będzie wtedy zbędny- Savedż wtedy miałby w swoim wyglądzie coś z Indynka :wink:
yogurt

Post autor: yogurt »

A pod siedzeniem pasażera nie ma czasem elementów instalacji elektrycznej? ;) No i kształt przetłoczki błotnika estetycznie nie bardzo nadaje się do odkrycia... Zostałyby dziury po śrubkach... Chyba trzaby dorobić inny błotnik, np z laminatu - fajna robota :D
Sissy bar żeby zlikwidować, to nie tak hop siup. On jest osadzony w osłonach błotnika, które służą też jako miejsce mocowania kierunkowskazów (tudzież osłaniają przewody idące do kierunków). Żeby zlikwidować sissy bar, musiałbyś zdjąć i te osłony, więc z kierunkami trzaby coś zrobić... O, na przykład założyć takie płaskie, do przykręcania wprost do błotnika, np:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%205.pdf (część nr 160081)
Albo takie:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%206.pdf (część nr 165129)
Cen nie chcesz znać :twisted:
Tapir

Post autor: Tapir »

Trzewia pod tylnym siedzeniem zamaskowałbym jakąś alluminiową płytką albo czymś w tym stylu :wink:
Cholera, widzę, że to wszystko nie będzie takie proste :roll:
yogurt

Post autor: yogurt »

Płytką? To musiałaby być skrzynka, te "trzewia" ;) są przykręcone na wierzchu błotnika... Nie mówię, że to nie jest wykonalne, ale nie sądzę, żeby udało Ci się osiągnąć pożądany efekt.
Raczej trzaby pomyśleć o przeniesieniu modułu z radiatorem w inne miejsce (co mu może tylko pomóc, bo pod siedzeniem ma tendencje do przegrzewania się).
Poza tym ten błotnik pod spodem jest naprawdę brzydki :D Zdejmij siedzenie pasażera i sam popatrz ;) NNie jest ładny, zaokrąglony - ma płaskie przetłoczenia, otwory, druciany uchwyt...
Tapir

Post autor: Tapir »

Obczaję rano, bo siedzę już przy szklaneczce Black n' white, a na dworze zimno :wink:
W sumie- jeśli na nast. sezon nie zdołam uzbierać kasy na coś większego (myślę o VS1400, ew. VL1500) to zebraną kasę, czas i chęci przeznaczę na odmianę oblicza Savedża. :)
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

regulator napięcia spod tylnego "siedzenia" można bez większych problemów umieścić pod siedzeniem kierowcy, z tyłu ma ono takie śmieszne wycięcie i tam pasuje idealnie między obie rury ramy, co do kablli z kierunków to można je zawsze póścić po wew. stronie dorobionego z GRUBEGO laminatu lub blachy błotnika, migacze oczywiście jak i kształt dupki to kwestia gustu. :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
HOSS

Post autor: HOSS »

Znalazłem w sieci kilka fotek
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/289091
na tej stronie jest kilka przerobionych Savage.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/96187/1
Tapir

Post autor: Tapir »

Przemyślałem sprawę- przeróbka Savage'a odpada- stałem się cholernym studento/japiszonem (chociaż jeszcze do końca mnie nie ustudencili :wink: ) i po prostu nie będę miał na to czasu. Kupno większego sprzętu w tą lub następną wiosnę jest bardziej realne, ale z tym wiąże się dość nieprzyjemna sprawa, o której gdy czas nadejdzie oczywiście nie omieszkam napisać.
rysio

Post autor: rysio »

Witam
Mam ze setkę zdjęć z przerobionymi Savage.
Ten temat zawsze mnie interesował, a Savage doskonale nadaje się do przeróbki np na pięknego małego draga z dłuuugą rurą wydechową.
Może zrobię jakąś stronkę WWW z fotkami, bo warto te cuda pokazać światu. Jak zrobię, to dam znać na forum.
Pozdrawiam,
Rysio
HOSS

Post autor: HOSS »

ODPOWIEDZ