Witajcie!
Jestem posiadaczem motocykla suzuki gsx 1100 f. Miałem spaloną całą elektrykę. Gdy elektryk mi zrobił okazało się że, alternator też dostał po tyłku (podonbno spaliła się jedna cewka) czego wyniekiem było ładowania powyżej 20 V. Regulator napięcia jest w alternatorze(taka mała dioda) została wymieniona i nic, dalej wysokie ładowanie. Kupiłem alternator od gsx 600 f. Zamontowałem i dalej nie ma ładowania! Nie wiem czy kupiłem spalony. Nie wiem czy go dobrze sprawdzałem miernikiem, ale bardzo możliwe że został uszkodzony przez moją elektrykę. I TUTAJ MOJE PYTANIE !! Z alternatora wychodzą 2 przewody i są wpięte do kostki koło akumulatora. Jak mam wyłączoną stacyjkę to jest tam 12 V!!!!!! I cały prąd idzie na alternator, a jak jest włączona stacyjka i odpalony silnik to nie ma tam prawie wogule prądu ok.2,26 V. Czy alternator który kupiłem mógł się przez to spalić, bo skoro całą noc szedł prąd 12 v na uzwojenie cewek to mogło się coś skopcić???? Proszę o pomoc bo nie wiem co mam robić?? Może są miejsca gdzie można naprawić alternatory???
GSX 1100 F - brak ładowania
Moderator: Emil
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
Kurcze bardzo trudno tobie pomóc . Niby problem prosty ale .......
Elektryka została spalona .. Pierwsze pytanie czy została "odbudowana" w/g oryginału czy w/g własnego uznania elektryka .
Bo mam przed sobą schemat twojej i GSX 600 F , tylko nie wiem co ci pozostało z oryginału ?
W/g schematu - oryginału 1100 - powinieneś mieć na jednym kablu zawsze 12V a na drugim po właczeniu stacyjki w pozycję ON . (jest pomarańczowo-czarny i czerono-biały lub były takie kolory )
OSA
Aaaa chyba mnie olśniło czy ty wiesz że na tych 2 kablach masz mieć i tu i tu przy normalnej pracy około 12V ?? Może ty mierzysz napięcie pomiędzy nimi ?
Elektryka została spalona .. Pierwsze pytanie czy została "odbudowana" w/g oryginału czy w/g własnego uznania elektryka .
Bo mam przed sobą schemat twojej i GSX 600 F , tylko nie wiem co ci pozostało z oryginału ?
W/g schematu - oryginału 1100 - powinieneś mieć na jednym kablu zawsze 12V a na drugim po właczeniu stacyjki w pozycję ON . (jest pomarańczowo-czarny i czerono-biały lub były takie kolory )
OSA
Aaaa chyba mnie olśniło czy ty wiesz że na tych 2 kablach masz mieć i tu i tu przy normalnej pracy około 12V ?? Może ty mierzysz napięcie pomiędzy nimi ?
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
BRAK ŁADOWANIA SUZUKI GSX 1100 F
Instalacja była odbudowywana wg schematu jedyne co nie było z oryginału to moduł . Mam od gsx-r 1100 w. Czyli jest bardzo możliwe że kupiłem uszkodzony alternator od 600. . Nie powiem.....ale jestem z elektryki zielony. Ja mierzyłem w ten sposób że w kostkę wsadziłem przewody od miernika i sprawdzałem napięcie na wyłączonej stacyjce i na włączonej.
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
No właśnie !!!
Dobrze później pomyślałem . Masz mierzyć pomiędzy masą ( np. korpus silnika ) a jednym przewodem a póżniej masą i drugim przewodem .
Podaj wyniki na :
1.off
2. on
3. on ( właczony silnik na wolnych obrotach )
4. on ( włączony silnik na 4000 tys )
OSA
Dobrze później pomyślałem . Masz mierzyć pomiędzy masą ( np. korpus silnika ) a jednym przewodem a póżniej masą i drugim przewodem .
Podaj wyniki na :
1.off
2. on
3. on ( właczony silnik na wolnych obrotach )
4. on ( włączony silnik na 4000 tys )
OSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
-
- BS Brother
- Posty: 1804
- Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 09:47
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: okolice Warszawy (WGM)
- Otrzymane Polubienia: 2
Radgers nie wpadaj w panikę.
Te 2,26V, które wcześniej zmierzyłeś, raczej wskazują, że jest OK.
Taki mniej więcej spadek napięcie może dać prąd ładowania "pomiędzy" zaciskami, których wcześniej użyłeś. Gdyby nie było prądu ładowania, to po włączeniu kluczyka miałbyś tu bliżej zera (chyba, że miałeś w tym czasie włączone np. światła). Trudno jednak oszacować, jakie napięcie powinno być między tymi zaciskami.
Tak jak pisał AdamOSA - nie jest to jednak właściwy sposób sprawdzania czego kolwiek...
Jeśli sprawia Ci trudność pomiar, który zaproponował Ci AdamOSA, to może łatwiej będzie na zaciskach akumulatora (bo tak właściwie mierzy się napięcie ładowania - i sprawność altrnatora).
Przy wyłączonej elektryce, napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 12,6 - 12,9V.
Przy 4 tyś obr/min, powinieneś mieć do 14,4V.
Jeśli po włączeniu silnika nie podnosi się napięcie - to wtedy dopiero możesz się martwić.
Te 2,26V, które wcześniej zmierzyłeś, raczej wskazują, że jest OK.
Taki mniej więcej spadek napięcie może dać prąd ładowania "pomiędzy" zaciskami, których wcześniej użyłeś. Gdyby nie było prądu ładowania, to po włączeniu kluczyka miałbyś tu bliżej zera (chyba, że miałeś w tym czasie włączone np. światła). Trudno jednak oszacować, jakie napięcie powinno być między tymi zaciskami.
Tak jak pisał AdamOSA - nie jest to jednak właściwy sposób sprawdzania czego kolwiek...
Jeśli sprawia Ci trudność pomiar, który zaproponował Ci AdamOSA, to może łatwiej będzie na zaciskach akumulatora (bo tak właściwie mierzy się napięcie ładowania - i sprawność altrnatora).
Przy wyłączonej elektryce, napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 12,6 - 12,9V.
Przy 4 tyś obr/min, powinieneś mieć do 14,4V.
Jeśli po włączeniu silnika nie podnosi się napięcie - to wtedy dopiero możesz się martwić.
Piotrek
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+