ECU Hacking

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ECU Hacking

Post autor: Carry »

Witajcie,

Dostałem już kilka zapytań w kwestii tego tematu dlatego przybliżę go z radością :) Jeśli ktoś ma jakiekolwiek pytania to śmiało pisać, dyskusja to podstawa!

ECU hacking to zmiana programu wewnątrz fabrycznego modułu ECU. Sam proces jest skomplikowany i bardzo czasochłonny, zajmuje się tym od 3-4 lat z niezłymi efektami:) Zaczęło się w stanach (jak zawsze) na początku z problemami ale po znalezieniu analogii prawie każdy komp w Suzuki może być "zrobiony".

Proces:

Znaleźć kompa o odpowiednim wyznaczniku, otworzyć, zrzucić wsad (bin) czyli plik nagrany w ECU w krzaczkach, rozpracować w np C++ (albo innym języku programisty) na liczby z użyciem odpowiednim parametrów, potem IDA PRO (disassembler w którym można odczytać ścieżki przepływu informacji z procesora na PINy), potem poprawki i wrzucenie do aplikacji - i mamy widok znaczków hex na normalne przyswajalne liczby i parametry jakie są wgrane w standardowym module. Jest tego sporo np: dawki paliwa, kąt wyprzedzenia zapłonu, parametry wł/wył wiatraka, mapy STP, balans wtrysków itd itp

Temat jest coraz lepiej znany w firmach które wykonują tuning motocykli, korzystają z różnych oprogramowań - akurat my (Ja i mój przyjaciel z Mińska) jesteśmy współtwórcami jednego z nich.

Jak to się robi?

Trzeba mieć po pierwsze bin i definicje żeby cokolwiek zmienić, potem trzeba zrobić odpowiedni interface do komunikacji między komputerem a ECU oraz wiedzę jak się w niego wpiąć by do komunikacji doszło. Jak to się już ma to jest z górki:) Bierzemy ECU, przygotowujemy nowy wsad i nagrywamy:)

Co to daje? Co można zmieniać?

Można np wgrać mapę paliwa zmodyfikowaną przez mapy z Baazaz lub Power Commander (po zmianie wydechu warto to zrobić), można wyprzedzić zapłon dla osiągnięcia lepszego momentu, zmienić temp włączenia i wyłączenia wiatraka żeby szybciej zaczął chłodzić, zmienić mapy drugich przepustnic żeby ECU nie kastrowało odczuć z jazdy, zdjąć ograniczniki prędkości, przesunąć odcinki paliwa/zapłonu, zrobić QS na ECU bez Power Commandera, ustawić obroty biegu jałowego itp itd

Możliwości jest dużo, temat się rozwija więc warto próbować z takimi modami - dla niektórych to może być czarna magia ale magia ta naprawdę działa:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
hardsoft

Re: ECU Hacking

Post autor: hardsoft »

Miałem okazję skorzystać u Carrego z usługi przeflashowania ecu w swoim Bandycie 1250 i jestem bardzo zadowolony. Po wymianie wydechu na przelot i filtra powietrza na K&N to była wręcz konieczność, przyjemna zresztą. Moto po wgraniu nowej mapy zbiera się o wiele szybciej, jest dynamiczniejsze, ponadto nie odczułem żadnych negatywnych skutków tej operacji. Sam koszt operacji jest śmieszny w stosunku do zakupu Power Commandera a efekt niesamowity. Zachęcam wszystkich zainteresowanych do skorzystania z usług Carrego bo naprawdę warto. Pozdrawiam
Jihadek
Moderator
Moderator
Posty: 1763
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 42

Re: ECU Hacking

Post autor: Jihadek »

A śmieszny koszt to kwestia ilu PLNów za taką usługę?
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
hardsoft

Re: ECU Hacking

Post autor: hardsoft »

z wysyłką zapłaciłem w granicach 250 zł, koszt ten oczywiście zależy od marki i modelu moto dla tego szczegóły musicie ustalać już z Carrym.....
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Ogółem Suzuki robimy za 200 zł plus wysyłki kompa:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Przez cały cazas ktoś dopytuje o liczby i kreski i wreszcie mam coś do pokazania:)

Użytkownik Semai z forum Hayka.pl i jego Hayka 2012 wersja Europejskia (Polski salon). Założony filtr Pipercross oraz 4-2-1 Akrapa. Ja dodałem od siebie Mape paliwa, TRE, STP, i pare innych delikatnych modyfikacji.

Fabryczna Hayka wg katalogu ma 197 Km i 156 Nm.

A oto co wyszło z tego projektu:)

http://imageshack.com/a/img855/9474/b3ry.jpg

Jak widać jest bardzo przyzwoicie na już i tak mocno wyżyłowany silnik, ja jestem bardzo zadowolony:)

AFR przy 100% TPS było w normie, w 50% i 25% TPS zdarzało się że wyszło powyżej 15 (ale sporadycznie i nie za dużo) więc tak koleś z hamowni jak i sam użytkownik byli zaskoczeni wynikiem i jakościa w porównaniu do kosztów:)

W tym sezonie zaczynamy już strojenie pod AFR na drodze. Wtedy będzie można znacznie więcej wyczarować;)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1821
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 8

Re: ECU Hacking

Post autor: Waldex »

Carry pisze:Fabryczna Hayka wg katalogu ma 197 Km i 156 Nm.
Na wykresie 204 KM i 156 Nm na wale. Poprawa o 7 KM, czy coś źle odczytuję?
Semai tutaj też jest, może sam coś napisze o tych poprawkach...
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Jeśli jest to wywołuje go do tablicy:)

204 z hakiem i moment bez zmian (przy zapłonie nie było grzebane prócz TRE)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Rostwór
BS Brother
BS Brother
Posty: 2431
Rejestracja: sob, 26 lut 2005, 16:07
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dubaj

Re: ECU Hacking

Post autor: Rostwór »

Zastanawia mnie AFR, czy nie jest trochę za wysoki?
ETZ 251
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
Obrazek

rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

W granicach 3-4 tyś jest kapkę przy wysoki, powinien zamykać się na 15 i nie przekraczać, pozostałe wartości są lepsze niż fabryczne 14,7:) Dzisiaj przyszło mi troche części do projektu który pozwoli na wystrojenie tego już idealnie:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Panie, Panowie

Na cały czerwiec zamykamy kramik. Jednocześnie oferta przestaje być aktualna.

Na początku lipca wprowadzimy nowe możliwości strojenia pod AFR, czerwiec przeznaczamy na ogarnięcie tematu i potrzebne testy. Wiąże się to z całkowicie nowym cennikiem.

Jednocześnie planujemy otworzyć stronę internetową z informacjami oraz pełną ofertą. A żadna strona internetowa nie może obejść się bez zdjęć i opinii:)

Bardzo więc proszę o kontakt osoby które chciałby umieścić zdjęcie swojego motocykla oraz swoją opinię na stronie - będzie do dla Nas duża pomoc!
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
miksol
Zmieniacz Żarówek
Posty: 52
Rejestracja: śr, 26 mar 2014, 17:19
Województwo: łódzkie

Re: ECU Hacking

Post autor: miksol »

Pytanie - robicie coś z kompami poza tuningiem?? Chodzi mi o uwalone kompy od pewnego moto na H o modelu 929/954??
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Tych moto wogole nie dotykamy bo to na keihinie, nic poza softem
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Moi drodzy, the waiting time is over:)

Jak to zwykle bywa było opoóźnienie (załatwił nas sezon kawalerskich i innych wesel) ale wreszcie się udało i wracamy do gry:)

Nasza firma nazywa się Mototune - możecie nas znaleźć pod adresem http://www.mototune.pl - strona nie jest jeszcze skończona, znajdzie się na niej znacznie więcej informacji, ale na dobry początek podstawy już tam są:)

Obecnie nasza oferta podzielona jest na 2 usługi:

- Flash z lub bez gotową mapą paliwa - nazwijmy to usługą podstawową

- Strojenie pod AFR (plus flash) - nazwijmy to usługą premium ;)

Usługa podstawowa to to samo co robiliśy wcześniej, tyle że gotowe mapy paliwa to już nie tylko PC i Baazaz ale również te zmodyfikowane przez nas na bazie zebranej do tej pory bazy danych wykresów itp:) - czyli tylko lepiej!

Usługa premium to usługa podstawowa rozszerzona o przygotowanie mapy paliwa pod konkretne moto - czegoś takeigo jeszcze nie widziałem;)

Do usługi podstawowej potrzebujemy tylko kompa, plus info co mamy zmienić. Usługa premium to inna bajka - spotykamy się, montujemy sprzęt pomiarowy, użytkownik lata jakies 3-4 razy po pół godziny po okolicy a my w międzyczasie zbieramy dane i wykonujemy flashe. Po 3 sesji temat jest skończony i mapa paliwa jest idelnie zestrojona z moturem - trwa to łącznie około 5 godzin. Potem wyciągamy sprzęt i machamy białą chusteczką w stronę odjeżdżającego (zadowolonego) klienta:)

Jednoczeście jesteśmy w stanie robić 2 usługi premium jednoczeście (2 motocykle na raz) co do flashy standardowych tak jak dawniej, poczta, lub szybkie spotkanie żeby przekazać nam ECU.

Z racji że poczynione zostały pewnie inwestycje oraz każda usługa jest potwierdzona kwitem - ceny usług rónież musiały zostać zmienione, więć oto obecny cennik:

Usługa podstawowa

Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:

450 zł netto (plus wysyłki)

Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła BRACTWO-SUZUKI oraz swojego Nicku:

400 zł netto (plus wysyłki) (10% rabatu)

Usługa premium

Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:

1200 zł netto

Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła BRACTWO-SUZUKI oraz swojego Nicku:

1000 zł netto (20% rabatu)

Jeśli będzie zainteresowanie jesteśmy w stanie dojechać do konkretnego miasta i na miejscu zrobić kilka strojeń (przynajmniej 2 umówione osoby, + koszt paliwa).

Na stronie podane są nasze numery telefonów - chociaż najlepiej będzie jak umawiać będziemy się mailowo żeby niczego nie pominąć.

Póki co to tyle, niedługo wrzuce kolejne informacje z modelami, wolnymi terminami, możliwościami i efektami - tak więc jak zawsze stay tuned!

Zapraszam gorąco do dyskusji:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
Carry
Zmieniacz Żarówek
Posty: 79
Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ECU Hacking

Post autor: Carry »

Serdecznie zapraszamy na nasz Facebook'owy FunPage gdzie będziemy zamieszczać najświeższe informacje, różnego rodzaju artykuły oraz opinie klientów!

Polub nas tutaj:

https://www.facebook.com/mototunepl
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl
ODPOWIEDZ