ECU Hacking
Moderator: Emil
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ECU Hacking
Witajcie,
Dostałem już kilka zapytań w kwestii tego tematu dlatego przybliżę go z radością Jeśli ktoś ma jakiekolwiek pytania to śmiało pisać, dyskusja to podstawa!
ECU hacking to zmiana programu wewnątrz fabrycznego modułu ECU. Sam proces jest skomplikowany i bardzo czasochłonny, zajmuje się tym od 3-4 lat z niezłymi efektami:) Zaczęło się w stanach (jak zawsze) na początku z problemami ale po znalezieniu analogii prawie każdy komp w Suzuki może być "zrobiony".
Proces:
Znaleźć kompa o odpowiednim wyznaczniku, otworzyć, zrzucić wsad (bin) czyli plik nagrany w ECU w krzaczkach, rozpracować w np C++ (albo innym języku programisty) na liczby z użyciem odpowiednim parametrów, potem IDA PRO (disassembler w którym można odczytać ścieżki przepływu informacji z procesora na PINy), potem poprawki i wrzucenie do aplikacji - i mamy widok znaczków hex na normalne przyswajalne liczby i parametry jakie są wgrane w standardowym module. Jest tego sporo np: dawki paliwa, kąt wyprzedzenia zapłonu, parametry wł/wył wiatraka, mapy STP, balans wtrysków itd itp
Temat jest coraz lepiej znany w firmach które wykonują tuning motocykli, korzystają z różnych oprogramowań - akurat my (Ja i mój przyjaciel z Mińska) jesteśmy współtwórcami jednego z nich.
Jak to się robi?
Trzeba mieć po pierwsze bin i definicje żeby cokolwiek zmienić, potem trzeba zrobić odpowiedni interface do komunikacji między komputerem a ECU oraz wiedzę jak się w niego wpiąć by do komunikacji doszło. Jak to się już ma to jest z górki:) Bierzemy ECU, przygotowujemy nowy wsad i nagrywamy:)
Co to daje? Co można zmieniać?
Można np wgrać mapę paliwa zmodyfikowaną przez mapy z Baazaz lub Power Commander (po zmianie wydechu warto to zrobić), można wyprzedzić zapłon dla osiągnięcia lepszego momentu, zmienić temp włączenia i wyłączenia wiatraka żeby szybciej zaczął chłodzić, zmienić mapy drugich przepustnic żeby ECU nie kastrowało odczuć z jazdy, zdjąć ograniczniki prędkości, przesunąć odcinki paliwa/zapłonu, zrobić QS na ECU bez Power Commandera, ustawić obroty biegu jałowego itp itd
Możliwości jest dużo, temat się rozwija więc warto próbować z takimi modami - dla niektórych to może być czarna magia ale magia ta naprawdę działa:)
Dostałem już kilka zapytań w kwestii tego tematu dlatego przybliżę go z radością Jeśli ktoś ma jakiekolwiek pytania to śmiało pisać, dyskusja to podstawa!
ECU hacking to zmiana programu wewnątrz fabrycznego modułu ECU. Sam proces jest skomplikowany i bardzo czasochłonny, zajmuje się tym od 3-4 lat z niezłymi efektami:) Zaczęło się w stanach (jak zawsze) na początku z problemami ale po znalezieniu analogii prawie każdy komp w Suzuki może być "zrobiony".
Proces:
Znaleźć kompa o odpowiednim wyznaczniku, otworzyć, zrzucić wsad (bin) czyli plik nagrany w ECU w krzaczkach, rozpracować w np C++ (albo innym języku programisty) na liczby z użyciem odpowiednim parametrów, potem IDA PRO (disassembler w którym można odczytać ścieżki przepływu informacji z procesora na PINy), potem poprawki i wrzucenie do aplikacji - i mamy widok znaczków hex na normalne przyswajalne liczby i parametry jakie są wgrane w standardowym module. Jest tego sporo np: dawki paliwa, kąt wyprzedzenia zapłonu, parametry wł/wył wiatraka, mapy STP, balans wtrysków itd itp
Temat jest coraz lepiej znany w firmach które wykonują tuning motocykli, korzystają z różnych oprogramowań - akurat my (Ja i mój przyjaciel z Mińska) jesteśmy współtwórcami jednego z nich.
Jak to się robi?
Trzeba mieć po pierwsze bin i definicje żeby cokolwiek zmienić, potem trzeba zrobić odpowiedni interface do komunikacji między komputerem a ECU oraz wiedzę jak się w niego wpiąć by do komunikacji doszło. Jak to się już ma to jest z górki:) Bierzemy ECU, przygotowujemy nowy wsad i nagrywamy:)
Co to daje? Co można zmieniać?
Można np wgrać mapę paliwa zmodyfikowaną przez mapy z Baazaz lub Power Commander (po zmianie wydechu warto to zrobić), można wyprzedzić zapłon dla osiągnięcia lepszego momentu, zmienić temp włączenia i wyłączenia wiatraka żeby szybciej zaczął chłodzić, zmienić mapy drugich przepustnic żeby ECU nie kastrowało odczuć z jazdy, zdjąć ograniczniki prędkości, przesunąć odcinki paliwa/zapłonu, zrobić QS na ECU bez Power Commandera, ustawić obroty biegu jałowego itp itd
Możliwości jest dużo, temat się rozwija więc warto próbować z takimi modami - dla niektórych to może być czarna magia ale magia ta naprawdę działa:)
Re: ECU Hacking
Miałem okazję skorzystać u Carrego z usługi przeflashowania ecu w swoim Bandycie 1250 i jestem bardzo zadowolony. Po wymianie wydechu na przelot i filtra powietrza na K&N to była wręcz konieczność, przyjemna zresztą. Moto po wgraniu nowej mapy zbiera się o wiele szybciej, jest dynamiczniejsze, ponadto nie odczułem żadnych negatywnych skutków tej operacji. Sam koszt operacji jest śmieszny w stosunku do zakupu Power Commandera a efekt niesamowity. Zachęcam wszystkich zainteresowanych do skorzystania z usług Carrego bo naprawdę warto. Pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 42
Re: ECU Hacking
A śmieszny koszt to kwestia ilu PLNów za taką usługę?
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
Re: ECU Hacking
z wysyłką zapłaciłem w granicach 250 zł, koszt ten oczywiście zależy od marki i modelu moto dla tego szczegóły musicie ustalać już z Carrym.....
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ECU Hacking
Przez cały cazas ktoś dopytuje o liczby i kreski i wreszcie mam coś do pokazania:)
Użytkownik Semai z forum Hayka.pl i jego Hayka 2012 wersja Europejskia (Polski salon). Założony filtr Pipercross oraz 4-2-1 Akrapa. Ja dodałem od siebie Mape paliwa, TRE, STP, i pare innych delikatnych modyfikacji.
Fabryczna Hayka wg katalogu ma 197 Km i 156 Nm.
A oto co wyszło z tego projektu:)
http://imageshack.com/a/img855/9474/b3ry.jpg
Jak widać jest bardzo przyzwoicie na już i tak mocno wyżyłowany silnik, ja jestem bardzo zadowolony:)
AFR przy 100% TPS było w normie, w 50% i 25% TPS zdarzało się że wyszło powyżej 15 (ale sporadycznie i nie za dużo) więc tak koleś z hamowni jak i sam użytkownik byli zaskoczeni wynikiem i jakościa w porównaniu do kosztów:)
W tym sezonie zaczynamy już strojenie pod AFR na drodze. Wtedy będzie można znacznie więcej wyczarować;)
Użytkownik Semai z forum Hayka.pl i jego Hayka 2012 wersja Europejskia (Polski salon). Założony filtr Pipercross oraz 4-2-1 Akrapa. Ja dodałem od siebie Mape paliwa, TRE, STP, i pare innych delikatnych modyfikacji.
Fabryczna Hayka wg katalogu ma 197 Km i 156 Nm.
A oto co wyszło z tego projektu:)
http://imageshack.com/a/img855/9474/b3ry.jpg
Jak widać jest bardzo przyzwoicie na już i tak mocno wyżyłowany silnik, ja jestem bardzo zadowolony:)
AFR przy 100% TPS było w normie, w 50% i 25% TPS zdarzało się że wyszło powyżej 15 (ale sporadycznie i nie za dużo) więc tak koleś z hamowni jak i sam użytkownik byli zaskoczeni wynikiem i jakościa w porównaniu do kosztów:)
W tym sezonie zaczynamy już strojenie pod AFR na drodze. Wtedy będzie można znacznie więcej wyczarować;)
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: ECU Hacking
Na wykresie 204 KM i 156 Nm na wale. Poprawa o 7 KM, czy coś źle odczytuję?Carry pisze:Fabryczna Hayka wg katalogu ma 197 Km i 156 Nm.
Semai tutaj też jest, może sam coś napisze o tych poprawkach...
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ECU Hacking
Jeśli jest to wywołuje go do tablicy:)
204 z hakiem i moment bez zmian (przy zapłonie nie było grzebane prócz TRE)
204 z hakiem i moment bez zmian (przy zapłonie nie było grzebane prócz TRE)
-
- BS Brother
- Posty: 2431
- Rejestracja: sob, 26 lut 2005, 16:07
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dubaj
Re: ECU Hacking
Zastanawia mnie AFR, czy nie jest trochę za wysoki?
ETZ 251
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ECU Hacking
W granicach 3-4 tyś jest kapkę przy wysoki, powinien zamykać się na 15 i nie przekraczać, pozostałe wartości są lepsze niż fabryczne 14,7:) Dzisiaj przyszło mi troche części do projektu który pozwoli na wystrojenie tego już idealnie:)
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ECU Hacking
Panie, Panowie
Na cały czerwiec zamykamy kramik. Jednocześnie oferta przestaje być aktualna.
Na początku lipca wprowadzimy nowe możliwości strojenia pod AFR, czerwiec przeznaczamy na ogarnięcie tematu i potrzebne testy. Wiąże się to z całkowicie nowym cennikiem.
Jednocześnie planujemy otworzyć stronę internetową z informacjami oraz pełną ofertą. A żadna strona internetowa nie może obejść się bez zdjęć i opinii:)
Bardzo więc proszę o kontakt osoby które chciałby umieścić zdjęcie swojego motocykla oraz swoją opinię na stronie - będzie do dla Nas duża pomoc!
Na cały czerwiec zamykamy kramik. Jednocześnie oferta przestaje być aktualna.
Na początku lipca wprowadzimy nowe możliwości strojenia pod AFR, czerwiec przeznaczamy na ogarnięcie tematu i potrzebne testy. Wiąże się to z całkowicie nowym cennikiem.
Jednocześnie planujemy otworzyć stronę internetową z informacjami oraz pełną ofertą. A żadna strona internetowa nie może obejść się bez zdjęć i opinii:)
Bardzo więc proszę o kontakt osoby które chciałby umieścić zdjęcie swojego motocykla oraz swoją opinię na stronie - będzie do dla Nas duża pomoc!
Re: ECU Hacking
Pytanie - robicie coś z kompami poza tuningiem?? Chodzi mi o uwalone kompy od pewnego moto na H o modelu 929/954??
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ECU Hacking
Moi drodzy, the waiting time is over:)
Jak to zwykle bywa było opoóźnienie (załatwił nas sezon kawalerskich i innych wesel) ale wreszcie się udało i wracamy do gry:)
Nasza firma nazywa się Mototune - możecie nas znaleźć pod adresem http://www.mototune.pl - strona nie jest jeszcze skończona, znajdzie się na niej znacznie więcej informacji, ale na dobry początek podstawy już tam są:)
Obecnie nasza oferta podzielona jest na 2 usługi:
- Flash z lub bez gotową mapą paliwa - nazwijmy to usługą podstawową
- Strojenie pod AFR (plus flash) - nazwijmy to usługą premium
Usługa podstawowa to to samo co robiliśy wcześniej, tyle że gotowe mapy paliwa to już nie tylko PC i Baazaz ale również te zmodyfikowane przez nas na bazie zebranej do tej pory bazy danych wykresów itp:) - czyli tylko lepiej!
Usługa premium to usługa podstawowa rozszerzona o przygotowanie mapy paliwa pod konkretne moto - czegoś takeigo jeszcze nie widziałem;)
Do usługi podstawowej potrzebujemy tylko kompa, plus info co mamy zmienić. Usługa premium to inna bajka - spotykamy się, montujemy sprzęt pomiarowy, użytkownik lata jakies 3-4 razy po pół godziny po okolicy a my w międzyczasie zbieramy dane i wykonujemy flashe. Po 3 sesji temat jest skończony i mapa paliwa jest idelnie zestrojona z moturem - trwa to łącznie około 5 godzin. Potem wyciągamy sprzęt i machamy białą chusteczką w stronę odjeżdżającego (zadowolonego) klienta:)
Jednoczeście jesteśmy w stanie robić 2 usługi premium jednoczeście (2 motocykle na raz) co do flashy standardowych tak jak dawniej, poczta, lub szybkie spotkanie żeby przekazać nam ECU.
Z racji że poczynione zostały pewnie inwestycje oraz każda usługa jest potwierdzona kwitem - ceny usług rónież musiały zostać zmienione, więć oto obecny cennik:
Usługa podstawowa
Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:
450 zł netto (plus wysyłki)
Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła BRACTWO-SUZUKI oraz swojego Nicku:
400 zł netto (plus wysyłki) (10% rabatu)
Usługa premium
Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:
1200 zł netto
Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła BRACTWO-SUZUKI oraz swojego Nicku:
1000 zł netto (20% rabatu)
Jeśli będzie zainteresowanie jesteśmy w stanie dojechać do konkretnego miasta i na miejscu zrobić kilka strojeń (przynajmniej 2 umówione osoby, + koszt paliwa).
Na stronie podane są nasze numery telefonów - chociaż najlepiej będzie jak umawiać będziemy się mailowo żeby niczego nie pominąć.
Póki co to tyle, niedługo wrzuce kolejne informacje z modelami, wolnymi terminami, możliwościami i efektami - tak więc jak zawsze stay tuned!
Zapraszam gorąco do dyskusji:)
Jak to zwykle bywa było opoóźnienie (załatwił nas sezon kawalerskich i innych wesel) ale wreszcie się udało i wracamy do gry:)
Nasza firma nazywa się Mototune - możecie nas znaleźć pod adresem http://www.mototune.pl - strona nie jest jeszcze skończona, znajdzie się na niej znacznie więcej informacji, ale na dobry początek podstawy już tam są:)
Obecnie nasza oferta podzielona jest na 2 usługi:
- Flash z lub bez gotową mapą paliwa - nazwijmy to usługą podstawową
- Strojenie pod AFR (plus flash) - nazwijmy to usługą premium
Usługa podstawowa to to samo co robiliśy wcześniej, tyle że gotowe mapy paliwa to już nie tylko PC i Baazaz ale również te zmodyfikowane przez nas na bazie zebranej do tej pory bazy danych wykresów itp:) - czyli tylko lepiej!
Usługa premium to usługa podstawowa rozszerzona o przygotowanie mapy paliwa pod konkretne moto - czegoś takeigo jeszcze nie widziałem;)
Do usługi podstawowej potrzebujemy tylko kompa, plus info co mamy zmienić. Usługa premium to inna bajka - spotykamy się, montujemy sprzęt pomiarowy, użytkownik lata jakies 3-4 razy po pół godziny po okolicy a my w międzyczasie zbieramy dane i wykonujemy flashe. Po 3 sesji temat jest skończony i mapa paliwa jest idelnie zestrojona z moturem - trwa to łącznie około 5 godzin. Potem wyciągamy sprzęt i machamy białą chusteczką w stronę odjeżdżającego (zadowolonego) klienta:)
Jednoczeście jesteśmy w stanie robić 2 usługi premium jednoczeście (2 motocykle na raz) co do flashy standardowych tak jak dawniej, poczta, lub szybkie spotkanie żeby przekazać nam ECU.
Z racji że poczynione zostały pewnie inwestycje oraz każda usługa jest potwierdzona kwitem - ceny usług rónież musiały zostać zmienione, więć oto obecny cennik:
Usługa podstawowa
Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:
450 zł netto (plus wysyłki)
Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła BRACTWO-SUZUKI oraz swojego Nicku:
400 zł netto (plus wysyłki) (10% rabatu)
Usługa premium
Dla zwykłego zjadacza chleba z ulicy:
1200 zł netto
Dla użytkownika forum (przynajmniej 10 napisanych postów, aktywne konto) przy podaniu magicznego hasła BRACTWO-SUZUKI oraz swojego Nicku:
1000 zł netto (20% rabatu)
Jeśli będzie zainteresowanie jesteśmy w stanie dojechać do konkretnego miasta i na miejscu zrobić kilka strojeń (przynajmniej 2 umówione osoby, + koszt paliwa).
Na stronie podane są nasze numery telefonów - chociaż najlepiej będzie jak umawiać będziemy się mailowo żeby niczego nie pominąć.
Póki co to tyle, niedługo wrzuce kolejne informacje z modelami, wolnymi terminami, możliwościami i efektami - tak więc jak zawsze stay tuned!
Zapraszam gorąco do dyskusji:)
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 79
- Rejestracja: wt, 18 lut 2014, 08:49
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ECU Hacking
Serdecznie zapraszamy na nasz Facebook'owy FunPage gdzie będziemy zamieszczać najświeższe informacje, różnego rodzaju artykuły oraz opinie klientów!
Polub nas tutaj:
https://www.facebook.com/mototunepl
Polub nas tutaj:
https://www.facebook.com/mototunepl