Biegi bez sprzegla - kto tak robi?:)

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

Czy zmieniasz biegi bez użycia sprzęgła?

Tak
22
29%
Nie
24
31%
Bywa...
28
36%
Kogoś chyba pogięło;)
3
4%
 
Liczba głosów: 77

Gixxer

Post autor: Gixxer »

Lechul pisze:Ciekawa teoria Gixxer :roll:
Jeżeli skrzynia nie jest synchronizowana to powinno to pogorszyć warunki zmiany biegów wogóle a bez użycia sprzęgła szczególnie.
Chyba, że "maleństwa" o skośnych oczkach wymyśliły coś o czym nie śniło się nikomu :wink: Ale nigdy nie zaglądałem do skrzyni motocyklowej.
Po prostu uważam, że jedno kłóci się z drugim.
Skrzynia motocyklowa to skrzynia kłowa wiec podobna jak w samochodach rajdowych i w takich autach tez zmieniaja biegi bez sprzegla :wink:
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

I się czegoś znowu nauczyłem :P :P :P
THX !!
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Loser

Post autor: Loser »

Gixxer pisze: Skrzynia motocyklowa to skrzynia kłowa wiec podobna jak w samochodach rajdowych i w takich autach tez zmieniaja biegi bez sprzegla :wink:
Czy jestes pewien, ze to klowka? Do niedawna myslalem, ze w wiekszosci motorow jest skrzynia z synchronizacja (nie rozbieralem nigdy skrzynki, wiec wybacz watpliwosci). Nie mam watpliwosci jedynie do tego, ze to sekwencyjna skrzynka. Choc szczerze mowiac nie slyszalem jeszcze o sekwencji (mowa o prawdziwej skrzyni sekwencyjnej - o odpowiedniej budowie - a nie zautomatyzowanej, na ktora mowi sie sekwencyjna) z synchronizacja :) Bo jezeli jest klowa, to caly post nie ma sensu 8) - przy umiejetnej zmianie biegow skrzynia klowa uzyskuje wieksze przebiegi przy zmianach biegow bez uzywania sprzegla (mowa o rajdach, ale tutaj bedzie podobnie)
gruby

Post autor: gruby »

prawidłowa zmiana bez sprzęgła jest lepsza od nieprawidłowej ze sprzęgłem :)

zawsze używałem podczas jazdy sprzęgła, dopoki ktos powiedział mi, że zmieniam biegi jak w samochodzie... czyli

jade, wciskam sprzęgło z jednoczenym odjęciem gazu, po tym wbijam wyższy bieg i jade dalej...
a od fachowca dowiedziałem się że wbicie biegu powinno nasąpić z jednoczesnym wciśnięciem sprzęgła i delikatnym ujęciem gazu - tak, żeby operacja nie trwała dłużej niż sekunda.

dobra zmiana biegów ze sprzegłem to taka, w której nie usłyszymy dzwięku zmiany biegu ...
rookie

Post autor: rookie »

jako rookie caly czas ucze sie wbijac biegi bez szelestu. powiem otwarcie ze wkurzam sie kiedy do 3 slysze walniecie. jak jade juz szybciej idzie niezle - bez stuku, ale przy przyspieszaniu od 1 do 3 jest dupowato. nie wiem jak z tym sobie poradzic. niektorzy tiwerdza, ze to normalka i ze po prostu nie slysze pukniecia przy wiekszych predkosciach.....
czy to prawda?

rookie
jitsu

Post autor: jitsu »

Witajcie, śmiało można zmieniać biegi bez sprzegła sam też tak robię w swojej Buzie, co prawda od niedawna. Trzeba pamiętać tylko o tym aby robić to z wyczuciem , czyli jak we wszystkim i nie powinno być żadnych kłopotów nawed za 40 lat.
Loser

Post autor: Loser »

Temat rozwija sie dalej... Bedac u Tadeusza Myszkiera (kto interesuje sie wyscigami, wie kim jest ten kolo... - swietny kierowca i mechanik) zapytalem go o klowe skrzynie biegow.

Fragment rozmowy (mniej wiecej odwzorowany;) )
- Czy zmiana biegow bez sprzegla szkodzi klowej skrzyni?
- Nie, jezeli sie dobrze zmienia biegi
- A kiedy sie zmienia dobrze?
- Gdy nie zgrzyta
- A jak nie zgrzyta, to czy moze cos stac sie cos skrzyni?
- Na pewno sie jej nie zepsuje
adu
BS Brother
BS Brother
Posty: 1628
Rejestracja: czw, 2 lut 2006, 01:10
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: adu »

Ja też wrzucałam biegi nie używając sprzęgła, dopóki kolega mnie nie zbeształ, że szybciej załatwię skrzynię biegów. Są różne szkoły i właściwie nie wiadomo, z której ,,pobierać nauki" :) Ale po przemyśleniu sprawy uznałam, że w razie czego chyba lepiej wymienić sprzęgło niż całą skrzynię biegów.....
Chociaż nie ukrywam, że czasami zdarza mi się wrzucać biegi bez sprzęgła, głównie w terenie
J... mustangówka 50, XF650 Freewind, K... ER-6F, GSX-R 1000, B... F700GS, GSR600, GSR750, B... R Nine T
pepe570

Post autor: pepe570 »

Przepraszam, że pytam, ale czy pytanie "ze sprzęgłem czy bez sprzęgła" ma charakter techniczny tzn. oszczędzający sprzęgło, silnik itd. czy też zwizane jest to z oszczędnością czasu? Pytam bo nie wiem jak robić jeżdząc z założenia niespiesznie, osiągając często 100km/h w czasie dłuzszym niż 10 sek :D
Laki
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: wt, 31 sty 2006, 23:54
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Laki »

pepe570 pisze: Pytam bo nie wiem jak robić jeżdząc z założenia niespiesznie, osiągając często 100km/h w czasie dłuzszym niż 10 sek :D
Rety to czym Ty jezdzisz maluchem :) :)

Biegi zmienia sie bez sprzegła po to aby osiągnać lepsze przyspieszenie.
Tato

Post autor: Tato »

A ja jadac na tylnym kole zawsze zmieniam bez sprzegla a jadac na dwóch kołach to róznie w zaleznosci od tego czy mi sie chce ruszac lewa reką czy nie :D
Loser

Post autor: Loser »

A jak ze zmiana biegow na gumie? Da rade? Nie probowalem, bo nieco sie boje, ze glebne :?
Remi
BS Brother
BS Brother
Posty: 949
Rejestracja: pt, 19 maja 2006, 00:12
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Remi »

Na gumie, to chyba najlepiej mieć odwórconą skrzynkę. Tzn 1- w górę, reszta w dół.

Mnie się czasem zdarza załadować bieg bez sprzęgła.
mobile: +48 888 587 587
ODPOWIEDZ