LS - dzwiek po wzucaniu biegow :|
Co prawda ja nie "stad", ale z moich doswiadczen jednoznacznie wynika, ze we wszystkich motocyklach jedynka wchodzi tak, jak by sie miala skrzynia rozpasc (w porownaniu do puszki, ofkoz).
Powod oczywisty - brak synchronizacji + proste zeby w przekladni, czyli tzw. skrzynia klowa (jak w autach rajdowych).
Stad tez mozna zmieniac biegi bez sprzegla, nie martwiac sie o jej trwalosc. Swoja droga - polecam. Znacznie wzrasta przyjemnosc z jazdy... Jezeli ktos chce sprobowac zapraszam do Supersport do odpowiedniego watku, lub prosze o info, co cokolwiek sie i tu wypowiem na ten temat.
Oczywiscie trzask nie jest specjalnie grozny. Warto pamietac, by 1. wrzucac najlepiej bez dodanego gazu (na postoju), lub z przegazowa (podczas jazdy)
Powod oczywisty - brak synchronizacji + proste zeby w przekladni, czyli tzw. skrzynia klowa (jak w autach rajdowych).
Stad tez mozna zmieniac biegi bez sprzegla, nie martwiac sie o jej trwalosc. Swoja droga - polecam. Znacznie wzrasta przyjemnosc z jazdy... Jezeli ktos chce sprobowac zapraszam do Supersport do odpowiedniego watku, lub prosze o info, co cokolwiek sie i tu wypowiem na ten temat.
Oczywiscie trzask nie jest specjalnie grozny. Warto pamietac, by 1. wrzucac najlepiej bez dodanego gazu (na postoju), lub z przegazowa (podczas jazdy)
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
co do zmiany biegów bez sprzęgła to robię to tylko w górę i naprawdę sprawia to wielką frajdę i oczywiście odciąża lewą rękę
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
teraz już wiem tak ma być, u mnie jedynka robi trach, a piątka wejdzie gdy chce, dwa muszę wkładać może się uda,coraz bardziej mnie to utwierdza w przekonaniu prawdziwego chopera trzeba pokochać za jego wady(jak żonę :lol: )- przypomnijcie sobie film EASY RIDER facet kopał HD, miał sztywny tył, i całkowity brak przedniego hebla i prawie całe stany przejechał - to dopiero jest miłość :beat:
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Łoł yes! :moto: :twisted:bogdi64 pisze:teraz już wiem tak ma być, u mnie jedynka robi trach, a piątka wejdzie gdy chce, dwa muszę wkładać może się uda,coraz bardziej mnie to utwierdza w przekonaniu prawdziwego chopera trzeba pokochać za jego wady(jak żonę :lol: )- przypomnijcie sobie film EASY RIDER facet kopał HD, miał sztywny tył, i całkowity brak przedniego hebla i prawie całe stany przejechał - to dopiero jest miłość :beat:
... przejechał całe Stany, a na koniec go zatrzelili. Może dlatego, że jeździł HD? :?
Co do tych kliknięć to wszyscy mamy prawie to samo; jedynka - duże klik, dwójka mniejsze albo zapina się prawie cicho. Z mojego doświadczenia (trzyletniego) i z niektórych wypowiedzi w tym wątku wynika, że ważne jest ustawienie sprzęgła (nie za duży luz) i wolnych obrotów (nie za wysokie). Naprawdę warto to sprawdzić.
Pozdrawiam,
Rysio
Co do tych kliknięć to wszyscy mamy prawie to samo; jedynka - duże klik, dwójka mniejsze albo zapina się prawie cicho. Z mojego doświadczenia (trzyletniego) i z niektórych wypowiedzi w tym wątku wynika, że ważne jest ustawienie sprzęgła (nie za duży luz) i wolnych obrotów (nie za wysokie). Naprawdę warto to sprawdzić.
Pozdrawiam,
Rysio
-
- BS Brother
- Posty: 1381
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kiełczów
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: BIEGI
po małych przemyśleniach i przeproszeniu kluczy, znalazłem małe niedociągnięcie, więc warto sprawdzić w waszych dzikusach, a więc................PIKUŚ pisze:A u mnie nieraz dobrze ale są momęty że nie moge wrzucić jedynki musze albo lekko wrzucić 2 i na powrót jedynka albo go lekko popchnąć i wtedy wejdzie ...........
do dźwigienki zmiany biegów od tyłu jest wodzik z przegubem kulowym, ten przegub jest mocowany do kulki która jest przynitowana do dźwigienki i tu (lata, drgania i eksploatacja) zrobił się luz, wystarczyło, rozklepanie nita i wymycie i przesmarowanie tulejki i.................teraz już wiem, że biegi mogą wchodzić ekstra, a luz był minimalny, gdyby ktoś był zainteresowany dołączę dokładny opis roboty :angry_smile:
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach
A1 RH-
tel. 0603 765 563
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 552
- Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 14:22
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Supraśl
Re: LS - dzwiek po wzucaniu biegow :|
U mnie też jest "trach" przy 1, szczególnie na ssaniu. Wydaje mi się że głośnośc skrzyni najbardziej zależy od przepustowości wydechu
Re: LS - dzwiek po wzucaniu biegow :|
Jest "trach" na ssaniu, bo obroty silnika wyższe. Na dwójce jednym strzela :? , a innym nie, bo wszystko zależy od stylu jazdy (zakładam, że stan techniczny motocykla jest OK). Proponuję spróbować tylko ruszyć z jedynki (bez rozpędzania), natychmiast zmienić na dwójkę i dopiero odkręcać gaz...covboy pisze:U mnie też jest "trach" przy 1, szczególnie na ssaniu.
Pozdrawiam,
Re: LS - dzwiek po wzucaniu biegow :|
Potwierdzam słowa kolegów. Wrzucanie dwójki na wyższych obrotach to i głośniejszy klik. Jak zejdzie z obrotów jest znacznie lepiej. Ze swojego doświadczenia mogę również dodać, że biegi należy zmieniać precyzyjnym i zdecydowanym ruchem buta:).