Gixer z turbo
Moderator: Emil
-
- BS Brother
- Posty: 1354
- Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dobczyn
Tutaj wykres wprawdzie K.. ZX10 ale mozna popatrzec.
Ten slabszy wynik to Turbo stage I - cena - skromne 3999 USD (normalnie promocja :lol: )
Ten wyzszy wynik to stage III - cena 8995 USD. Nic tylko brac!
Interesujace, ze wykres zaczyna sie od 5200 obrotow/min. Ciekawe co sie dzieje ponizej?
A tutaj filmik z kolejna nieodpowiednia marka, dla zilustrowania, dla czego trzeba przy turbo montowac dluzszy wahacz. A jak dluzszy wahacz, to juz w zakretach jak zegareczek nie chodzi :dobani:
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... e%3Asports
Ten slabszy wynik to Turbo stage I - cena - skromne 3999 USD (normalnie promocja :lol: )
Ten wyzszy wynik to stage III - cena 8995 USD. Nic tylko brac!
Interesujace, ze wykres zaczyna sie od 5200 obrotow/min. Ciekawe co sie dzieje ponizej?
A tutaj filmik z kolejna nieodpowiednia marka, dla zilustrowania, dla czego trzeba przy turbo montowac dluzszy wahacz. A jak dluzszy wahacz, to juz w zakretach jak zegareczek nie chodzi :dobani:
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... e%3Asports
-
- Moderator
- Posty: 4323
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
ty nie pitol tylko montuj! (daj znac jak gotowe, za 3h bede :lol: )Quake pisze:Witam
Emil rujnujesz mi psychikę z tym turbo miałem na spokojnie zimę przejśc i conajmniej jeszcze jeden sezon na swoim a tu Turbo zaszczepiacie jeśli bym tylko mógł sie z tym przelecieć w realu to wiedział bym z pewnością czy warto jeśli oddaje moc od połowy obrotów czyli w połowie jest strzał można sie przyzwyczaić a aptekę w nadgarstku i tak trzeba mieć w tym sprzęcie .
@figer
no wlasnie o tym dokladnie mowie, stage 1, wyglada to bardzo rozsadnie, liniowo i cena tez sie +/- zgadza (czyli finalnie okolo 12tys, bo to pewnie 3cos KUSD da sie kupic+robocizna)
tylko z tego wykresu to tak dziwnie wychodzi, bo nowa dziesiatka ma wg producenta 115Nm - wyszlo by mniej z turbo?
i dlaczego ta moc rosnie az pod samo odciecie? na koncu powinien byc chyba spadek?
nie masz porownania seryjnego? i ktory to rocznik 10tki?
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- BS Brother
- Posty: 1354
- Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dobczyn
Ze zdjecia wyglada, ze 2004/2005.
Czy to dobre?
A tu dokladniej
Mozna znalezc cala mase
http://images.google.com/images?q=zx10+ ... rge|xlarge
Czy to dobre?
A tu dokladniej
Mozna znalezc cala mase
http://images.google.com/images?q=zx10+ ... rge|xlarge
-
- Moderator
- Posty: 4323
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
:?:Loser pisze:Pozostaje czekac, az kolesie z VGT sie zabiora za turbiny... Jezeli w autach robili 1000 KM z 2.7 litra... Bedzie sie DZIALO :twisted:
1000KM w samochodzie 2 tony / 3 litry to Twoim zdaniem wiecej niz 500KM w motocyklu ~230kg / 1.3 litra ? chyba proporcje musisz sobie powtorzyc :twisted:
poza tym wladowanie gigantycznego turbo do motocykla bez sysytemu bi-turbo (na mniejsze obroty * ) to bez sensu, to nie hameryka tu sie nie tylko jezdzi po prostych ale jeszcze skreca
* - slyszalem, ze w motocyklach nie montuje sie bi-turbo bo to zbyt duze i skomplikowane, czy cos, nie znam sie
btw a moze sie da efekt wyrywnosci zlagodzic np. ustawieniami PCIII? ( zeby uzywac commandera do zmniejszenia mocy :glupek2: , sorry odwoluje pytanie :mrgreen: )
nie rozumiem tylko torche czemu turbo do motocykla jest tak malo popularne a o wiele w sumie drozsze inne rozwiazania kupowane "na peczki"? moze turbo ma jeszcze inne wady? bo patrzac na wykres to na prawde stage1 mi sie podoba
a moze to reaguje z opoznieniem? np. 1s opoznienia to moze mocno narozrabiac w odbiorze?
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Czy pisalem cos o masie? Nie... :evil:
Podalem tylko przyklad ich mozliwosci... W Europie mowilo sie ze niemozna podkrecic kilku silnikow powyzej okreslonej wartosci, oni dali rade. Z motorami byloby podobnie... Kuna, czytaj nieraz miedzy wierszami, a nie wal komentarza z bomby, szczegolnie wtedy, gdy chcesz pokazac, ze znasz sie lepiej :evil:
To raz... A dwa - wcale nie trzeba do takiego podkrecenia biturbo.
Tak, turbo ma wady.
Po prierwsze - skomplikowanie calego ukladu - wieksza chlodnica oleju, intercooler, zawory upustowe, turbosprezarka
Dwa - silniki i stosunkowo niewielkich pojemnosciach bylyby slabe na wolnych obrotach, bo do turbo trzeba je odprezyc
Trzy - motocykle sa juz tak wysilone, ze nie potrzeba turbo, by zabic ich silniki - 170 KM/litra to juz naprawde extreme, jezeli chodzi o codzienna jazde.
Cztery - malo komu usmiechalaby sie dwukrotnie czestsza wymiana oleju
Piec - tubrosprezarka reaguje z opoznieniem, co w motocyklu jest po prostu niebezpieczne
Szesc - i tak wiekszosc sprzedawanych motocykli posiada 2x wiecej mocy, niz ktorykolwiek z nas potrafi w pelni wykorzystac.
Siedem - Amen:)
Podalem tylko przyklad ich mozliwosci... W Europie mowilo sie ze niemozna podkrecic kilku silnikow powyzej okreslonej wartosci, oni dali rade. Z motorami byloby podobnie... Kuna, czytaj nieraz miedzy wierszami, a nie wal komentarza z bomby, szczegolnie wtedy, gdy chcesz pokazac, ze znasz sie lepiej :evil:
To raz... A dwa - wcale nie trzeba do takiego podkrecenia biturbo.
Tak, turbo ma wady.
Po prierwsze - skomplikowanie calego ukladu - wieksza chlodnica oleju, intercooler, zawory upustowe, turbosprezarka
Dwa - silniki i stosunkowo niewielkich pojemnosciach bylyby slabe na wolnych obrotach, bo do turbo trzeba je odprezyc
Trzy - motocykle sa juz tak wysilone, ze nie potrzeba turbo, by zabic ich silniki - 170 KM/litra to juz naprawde extreme, jezeli chodzi o codzienna jazde.
Cztery - malo komu usmiechalaby sie dwukrotnie czestsza wymiana oleju
Piec - tubrosprezarka reaguje z opoznieniem, co w motocyklu jest po prostu niebezpieczne
Szesc - i tak wiekszosc sprzedawanych motocykli posiada 2x wiecej mocy, niz ktorykolwiek z nas potrafi w pelni wykorzystac.
Siedem - Amen:)
-
- Moderator
- Posty: 4323
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
zobaczcie to: http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 1503439748 jak do byle zloma wystarczy wsadzic turbo i jak pieknie zaczyna pracowac predkosciomierz, szczegolnie w gornym zakresie
a maszynka wcale nie wyglada na jakas trudna do opanowania
a maszynka wcale nie wyglada na jakas trudna do opanowania
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal