Gixer z turbo

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Tutaj wykres wprawdzie K.. ZX10 ale mozna popatrzec.

Ten slabszy wynik to Turbo stage I - cena - skromne 3999 USD (normalnie promocja :lol: )

Ten wyzszy wynik to stage III - cena 8995 USD. Nic tylko brac!

Interesujace, ze wykres zaczyna sie od 5200 obrotow/min. Ciekawe co sie dzieje ponizej?

Obrazek


A tutaj filmik z kolejna nieodpowiednia marka, dla zilustrowania, dla czego trzeba przy turbo montowac dluzszy wahacz. A jak dluzszy wahacz, to juz w zakretach jak zegareczek nie chodzi :dobani:
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... e%3Asports
ObrazekObrazek
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4323
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Post autor: Emil »

Quake pisze:Witam
Emil rujnujesz mi psychikę z tym turbo miałem na spokojnie zimę przejśc i conajmniej jeszcze jeden sezon na swoim a tu Turbo zaszczepiacie jeśli bym tylko mógł sie z tym przelecieć w realu to wiedział bym z pewnością czy warto jeśli oddaje moc od połowy obrotów czyli w połowie jest strzał można sie przyzwyczaić a aptekę w nadgarstku i tak trzeba mieć w tym sprzęcie .
ty nie pitol tylko montuj! (daj znac jak gotowe, za 3h bede :lol: )

@figer
no wlasnie o tym dokladnie mowie, stage 1, wyglada to bardzo rozsadnie, liniowo i cena tez sie +/- zgadza (czyli finalnie okolo 12tys, bo to pewnie 3cos KUSD da sie kupic+robocizna)

tylko z tego wykresu to tak dziwnie wychodzi, bo nowa dziesiatka ma wg producenta 115Nm - wyszlo by mniej z turbo?
i dlaczego ta moc rosnie az pod samo odciecie? na koncu powinien byc chyba spadek?
nie masz porownania seryjnego? i ktory to rocznik 10tki?
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Ze zdjecia wyglada, ze 2004/2005.

Czy to dobre?
Obrazek

A tu dokladniej
Obrazek

Mozna znalezc cala mase
http://images.google.com/images?q=zx10+ ... rge|xlarge
ObrazekObrazek
Loser

Post autor: Loser »

Pozostaje czekac, az kolesie z VGT sie zabiora za turbiny... Jezeli w autach robili 1000 KM z 2.7 litra... Bedzie sie DZIALO :twisted:
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4323
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Post autor: Emil »

Loser pisze:Pozostaje czekac, az kolesie z VGT sie zabiora za turbiny... Jezeli w autach robili 1000 KM z 2.7 litra... Bedzie sie DZIALO :twisted:
:?:
1000KM w samochodzie 2 tony / 3 litry to Twoim zdaniem wiecej niz 500KM w motocyklu ~230kg / 1.3 litra ? chyba proporcje musisz sobie powtorzyc :twisted:
poza tym wladowanie gigantycznego turbo do motocykla bez sysytemu bi-turbo (na mniejsze obroty * ) to bez sensu, to nie hameryka tu sie nie tylko jezdzi po prostych ale jeszcze skreca


* - slyszalem, ze w motocyklach nie montuje sie bi-turbo bo to zbyt duze i skomplikowane, czy cos, nie znam sie

btw a moze sie da efekt wyrywnosci zlagodzic np. ustawieniami PCIII? ( zeby uzywac commandera do zmniejszenia mocy :glupek2: , sorry odwoluje pytanie :mrgreen: )

nie rozumiem tylko torche czemu turbo do motocykla jest tak malo popularne a o wiele w sumie drozsze inne rozwiazania kupowane "na peczki"? moze turbo ma jeszcze inne wady? bo patrzac na wykres to na prawde stage1 mi sie podoba

a moze to reaguje z opoznieniem? np. 1s opoznienia to moze mocno narozrabiac w odbiorze?
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Loser

Post autor: Loser »

Czy pisalem cos o masie? Nie... :evil:
Podalem tylko przyklad ich mozliwosci... W Europie mowilo sie ze niemozna podkrecic kilku silnikow powyzej okreslonej wartosci, oni dali rade. Z motorami byloby podobnie... Kuna, czytaj nieraz miedzy wierszami, a nie wal komentarza z bomby, szczegolnie wtedy, gdy chcesz pokazac, ze znasz sie lepiej :evil:
To raz... A dwa - wcale nie trzeba do takiego podkrecenia biturbo.
Tak, turbo ma wady.
Po prierwsze - skomplikowanie calego ukladu - wieksza chlodnica oleju, intercooler, zawory upustowe, turbosprezarka
Dwa - silniki i stosunkowo niewielkich pojemnosciach bylyby slabe na wolnych obrotach, bo do turbo trzeba je odprezyc
Trzy - motocykle sa juz tak wysilone, ze nie potrzeba turbo, by zabic ich silniki - 170 KM/litra to juz naprawde extreme, jezeli chodzi o codzienna jazde.
Cztery - malo komu usmiechalaby sie dwukrotnie czestsza wymiana oleju

Piec - tubrosprezarka reaguje z opoznieniem, co w motocyklu jest po prostu niebezpieczne

Szesc - i tak wiekszosc sprzedawanych motocykli posiada 2x wiecej mocy, niz ktorykolwiek z nas potrafi w pelni wykorzystac.

Siedem - Amen:)
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4323
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Post autor: Emil »

Loser pisze:szczegolnie wtedy, gdy chcesz pokazac, ze znasz sie lepiej
:?:
nie wazne
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4323
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Post autor: Emil »

zobaczcie to: http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 1503439748 jak do byle zloma :wink: wystarczy wsadzic turbo i jak pieknie zaczyna pracowac predkosciomierz, szczegolnie w gornym zakresie
a maszynka wcale nie wyglada na jakas trudna do opanowania
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
ODPOWIEDZ