Opis-Hayabusa SUPERCHARGER---(SZAJBA-BUSA)---
Moderator: Emil
-
- Moderator
- Posty: 4323
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
kola pasowe pozwalaja na regulacje mocy w trakcie czy tylko przez proporcje w momencie instalacji?
jak sie sprawuje taki rolgaz? czy to bedzie dobre do normalnej jazdy i/lub na tor? czy reakcja nie robi sie zbyt czula? zakres mozna regulowac?
czy ogolnie Twoim zdaniem warto sie rozejrzec za czyms takim czy std w zupelnosci wystarcza (bo przy 1/4 to moim zdaniem ma sens, ale w innej sytuacji to mam watpliwosci)?
co sie zmienia przy instalacji takeigo urzadzenia - sama raczke czy cos wiecej? jaki jest przyblizony koszt takiej instalacji?
jak sie sprawuje taki rolgaz? czy to bedzie dobre do normalnej jazdy i/lub na tor? czy reakcja nie robi sie zbyt czula? zakres mozna regulowac?
czy ogolnie Twoim zdaniem warto sie rozejrzec za czyms takim czy std w zupelnosci wystarcza (bo przy 1/4 to moim zdaniem ma sens, ale w innej sytuacji to mam watpliwosci)?
co sie zmienia przy instalacji takeigo urzadzenia - sama raczke czy cos wiecej? jaki jest przyblizony koszt takiej instalacji?
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- Moderator
- Posty: 923
- Rejestracja: czw, 23 lut 2006, 21:55
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Brzeg Dolny/Wołów
- Otrzymane Polubienia: 10
Piekielna i piekielnie ognista :> maszyna. Jednak ja jestem tradycjonalistą - może Hayka kiedyś tak, ale w oryginale (poza małymi modyfikacjami) i czarnym malowaniu. Gratuluję pomysłu, możliwości i wytrwałości w dążeniu do realizacji marzeń.
Pozdr.
Pushkin
P.S. Mam nadzieję, że jak się spotkamy - dostanę autograf
Pozdr.
Pushkin
P.S. Mam nadzieję, że jak się spotkamy - dostanę autograf
Życie jest piękne, gdy żyć się umie, a człowiek swoje moto rozumie.
GS550M KATANA, GSX1200 INAZUMA-wspaniałe wspomnienia->GSX750S KATANA SREBRNA STRZAŁA po grobową deskę & GSX1400 K4 HELLBOY
Kom. 506 171 241
GS550M KATANA, GSX1200 INAZUMA-wspaniałe wspomnienia->GSX750S KATANA SREBRNA STRZAŁA po grobową deskę & GSX1400 K4 HELLBOY
Kom. 506 171 241
-
- BS Brother
- Posty: 868
- Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Witam
Rolgaz sie sprawdza zwłaszcza na torze przy normalnej jeździe nie przeszkadza tak to ujmę ale wymaga zwiększonej czujnosci -wiadomo. Emil jeśli szykujesz sie na tor i ostrą tam jazdę z tewnością z rolgazu będziesz zadowolony.
Pozdrawiam
Rolgaz sie sprawdza zwłaszcza na torze przy normalnej jeździe nie przeszkadza tak to ujmę ale wymaga zwiększonej czujnosci -wiadomo. Emil jeśli szykujesz sie na tor i ostrą tam jazdę z tewnością z rolgazu będziesz zadowolony.
Pozdrawiam
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
Kompresor, sprezarka mechaniczna, supercharger, sprezarka rootsa, sprezarka srubowa - to wszystko to samo, czyli doladowanie mechaniczne.
Wlasnie sie zastanawiam... Jezeli motor mial produkowac przede wszystkim moc, lepsza bylaby tradycyjna turbosprezarka, ktorej praca mozna latwiej sterowac. Kompresor wymaga wymiany kol pasowych w celu zmiany predkosci obrotowych wirnika, wiec nie jest idealny. No i ciagnie raczej z dolu - mnie sie zawsze podobalo, gdy moc byla "na gorze"...
Niemniej gratuluje sprzeta, wykonania i duzej dozy samozaparcia w dazeniu do celu.
Wlasnie sie zastanawiam... Jezeli motor mial produkowac przede wszystkim moc, lepsza bylaby tradycyjna turbosprezarka, ktorej praca mozna latwiej sterowac. Kompresor wymaga wymiany kol pasowych w celu zmiany predkosci obrotowych wirnika, wiec nie jest idealny. No i ciagnie raczej z dolu - mnie sie zawsze podobalo, gdy moc byla "na gorze"...
Niemniej gratuluje sprzeta, wykonania i duzej dozy samozaparcia w dazeniu do celu.
Niestety w zwykłym turbo nie można nic sterować superchager ma tą możliwość sterowania mocą za pomocą kół pasowych i to był jeden z powodów że wybrałem superchargera a co do tego że wybiera lepiej z dołu to masz racje bo moc idzie równo od dołu a nie nagły przyrost mocy przy 6 tyś obrotów wyobraz sobie jesteś w zakręcie i tu nagle załancza ci sie turbo dostajesz totalnego kopa stawia cie na koło albo scina dupe i glebaLoser pisze:
Wlasnie sie zastanawiam... Jezeli motor mial produkowac przede wszystkim moc, lepsza bylaby tradycyjna turbosprezarka, ktorej praca mozna latwiej sterowac.
koła pasowe zmieniasz na postoju i musisz zmienic mapy i dlatego jest Przelacznik rb3 a co do rolgazu to jest tak jak powiedział Quake podaje linka tam jest wszystko http://dynotech.pl/Emil pisze:kola pasowe pozwalaja na regulacje mocy w trakcie czy tylko przez proporcje w momencie instalacji?
co sie zmienia przy instalacji takeigo urzadzenia - sama raczke czy cos wiecej? jaki jest przyblizony koszt takiej instalacji?
Sorry, ale mylisz sie... Po to wynaleziono zawory blow-off i wastegate, by cisnienie przed i za turbosprezarka bylo takie, jak ustawisz w komputerze. Odpowiednio regulujac te zawory oraz dawke paliwa mozesz ustawic moment zalaczania sie turbiny, cisnienie doladowania, predkosc wirnika itd. W kompresorze do bardziej zaawansowanych zmian musisz wymieniac kolka, w turbinie zakres regulacji jest ograniczony tylko wytrzymaloscia elementow (zmiany cisnienia w zakresie 1 bar to zaden problem)szajba pisze: Niestety w zwykłym turbo nie można nic sterować superchager ma tą możliwość sterowania mocą za pomocą kół pasowych (...)
-
- Moderator
- Posty: 4323
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
znalazlem cos takiego: http://www.ktp.pl/?YSVyMTY2JHZ7Y2Q2OH4x ... ggbW91bw==
nie czytalem tego dokladnie (poza tym malo tam szczegolow), ale jest jedno ciekawe stwierdzenie: Turbo "przegralo" tylko w drag-racing - prawdopodobnie poniewaz wiekszosc ludzi przychodzi na wyscigi drag-racing z powodu halasu. Poniewaz turbosprezarki maja tenedencje do obnizania halasu, pewnie nigdy nie beda popularne w
drag-racing to moze jednak supercharger to dobry wybor na 1/4
nie czytalem tego dokladnie (poza tym malo tam szczegolow), ale jest jedno ciekawe stwierdzenie: Turbo "przegralo" tylko w drag-racing - prawdopodobnie poniewaz wiekszosc ludzi przychodzi na wyscigi drag-racing z powodu halasu. Poniewaz turbosprezarki maja tenedencje do obnizania halasu, pewnie nigdy nie beda popularne w
drag-racing to moze jednak supercharger to dobry wybor na 1/4
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal