Opis-Hayabusa SUPERCHARGER---(SZAJBA-BUSA)---

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

szajba

Post autor: szajba »

[quote="Emil"]

po
Ostatnio zmieniony czw, 25 sty 2007, 22:23 przez szajba, łącznie zmieniany 1 raz.
voti
BS Brother
BS Brother
Posty: 1147
Rejestracja: pt, 20 sty 2006, 14:23
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: voti »

moj be sześć jest prawie jak twoja hajka ... prawie robi wielką różnicę :)
gratulacje sprzęta !!
Czerwony potwór
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4323
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Post autor: Emil »

kola pasowe pozwalaja na regulacje mocy w trakcie czy tylko przez proporcje w momencie instalacji?

jak sie sprawuje taki rolgaz? czy to bedzie dobre do normalnej jazdy i/lub na tor? czy reakcja nie robi sie zbyt czula? zakres mozna regulowac?
czy ogolnie Twoim zdaniem warto sie rozejrzec za czyms takim czy std w zupelnosci wystarcza (bo przy 1/4 to moim zdaniem ma sens, ale w innej sytuacji to mam watpliwosci)?
co sie zmienia przy instalacji takeigo urzadzenia - sama raczke czy cos wiecej? jaki jest przyblizony koszt takiej instalacji?
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
thc83

Post autor: thc83 »

Dobry Boże !!!!!! :) Niezłe cudeńko :)
Cukier
BS Brother
BS Brother
Posty: 983
Rejestracja: sob, 18 lut 2006, 18:33
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Chorzów
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 3

Post autor: Cukier »

A ja już mam podkład pod coś takiego :lol:
GS 500F --> GSX 1300R Hayabusa --> GSX-R1000 Limited Edition by Adu :-) --> spadłem na dno...



tel. kom. 665 - 157 - 342
Pushkin
Moderator
Moderator
Posty: 923
Rejestracja: czw, 23 lut 2006, 21:55
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Brzeg Dolny/Wołów
Otrzymane Polubienia: 10

Post autor: Pushkin »

Piekielna i piekielnie ognista :> maszyna. Jednak ja jestem tradycjonalistą - może Hayka kiedyś tak, ale w oryginale (poza małymi modyfikacjami) i czarnym malowaniu. Gratuluję pomysłu, możliwości i wytrwałości w dążeniu do realizacji marzeń.

Pozdr.
Pushkin

P.S. Mam nadzieję, że jak się spotkamy - dostanę autograf :)
Życie jest piękne, gdy żyć się umie, a człowiek swoje moto rozumie.
GS550M KATANA, GSX1200 INAZUMA-wspaniałe wspomnienia->GSX750S KATANA SREBRNA STRZAŁA po grobową deskę & GSX1400 K4 HELLBOY
Kom. 506 171 241
Quake
BS Brother
BS Brother
Posty: 868
Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Quake »

Witam
Rolgaz sie sprawdza zwłaszcza na torze przy normalnej jeździe nie przeszkadza tak to ujmę ale wymaga zwiększonej czujnosci -wiadomo. Emil jeśli szykujesz sie na tor i ostrą tam jazdę z tewnością z rolgazu będziesz zadowolony.
Pozdrawiam 8)
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
Esiak

Post autor: Esiak »

turbo mechaniczne czyli compresor inaczej?
Loser

Post autor: Loser »

Kompresor, sprezarka mechaniczna, supercharger, sprezarka rootsa, sprezarka srubowa - to wszystko to samo, czyli doladowanie mechaniczne.

Wlasnie sie zastanawiam... Jezeli motor mial produkowac przede wszystkim moc, lepsza bylaby tradycyjna turbosprezarka, ktorej praca mozna latwiej sterowac. Kompresor wymaga wymiany kol pasowych w celu zmiany predkosci obrotowych wirnika, wiec nie jest idealny. No i ciagnie raczej z dolu - mnie sie zawsze podobalo, gdy moc byla "na gorze"...

Niemniej gratuluje sprzeta, wykonania i duzej dozy samozaparcia w dazeniu do celu.
szajba

Post autor: szajba »

Loser pisze:
Wlasnie sie zastanawiam... Jezeli motor mial produkowac przede wszystkim moc, lepsza bylaby tradycyjna turbosprezarka, ktorej praca mozna latwiej sterowac.
Niestety w zwykłym turbo nie można nic sterować superchager ma tą możliwość sterowania mocą za pomocą kół pasowych i to był jeden z powodów że wybrałem superchargera a co do tego że wybiera lepiej z dołu to masz racje bo moc idzie równo od dołu a nie nagły przyrost mocy przy 6 tyś obrotów wyobraz sobie jesteś w zakręcie i tu nagle załancza ci sie turbo dostajesz totalnego kopa stawia cie na koło albo scina dupe i gleba
szajba

Post autor: szajba »

Emil pisze:kola pasowe pozwalaja na regulacje mocy w trakcie czy tylko przez proporcje w momencie instalacji?


co sie zmienia przy instalacji takeigo urzadzenia - sama raczke czy cos wiecej? jaki jest przyblizony koszt takiej instalacji?
koła pasowe zmieniasz na postoju i musisz zmienic mapy i dlatego jest Przelacznik rb3 a co do rolgazu to jest tak jak powiedział Quake podaje linka tam jest wszystko http://dynotech.pl/
Loser

Post autor: Loser »

szajba pisze: Niestety w zwykłym turbo nie można nic sterować superchager ma tą możliwość sterowania mocą za pomocą kół pasowych (...)
Sorry, ale mylisz sie... Po to wynaleziono zawory blow-off i wastegate, by cisnienie przed i za turbosprezarka bylo takie, jak ustawisz w komputerze. Odpowiednio regulujac te zawory oraz dawke paliwa mozesz ustawic moment zalaczania sie turbiny, cisnienie doladowania, predkosc wirnika itd. W kompresorze do bardziej zaawansowanych zmian musisz wymieniac kolka, w turbinie zakres regulacji jest ograniczony tylko wytrzymaloscia elementow (zmiany cisnienia w zakresie 1 bar to zaden problem)
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zygzak »

Jeeesuuu.... :wow:, ale :hmm:....gdzie ona ma skrzydła? :luf:

Pozdrawiam. Zygzak~~
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4323
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 14

Post autor: Emil »

znalazlem cos takiego: http://www.ktp.pl/?YSVyMTY2JHZ7Y2Q2OH4x ... ggbW91bw==
nie czytalem tego dokladnie (poza tym malo tam szczegolow), ale jest jedno ciekawe stwierdzenie: Turbo "przegralo" tylko w drag-racing - prawdopodobnie poniewaz wiekszosc ludzi przychodzi na wyscigi drag-racing z powodu halasu. Poniewaz turbosprezarki maja tenedencje do obnizania halasu, pewnie nigdy nie beda popularne w
drag-racing
to moze jednak supercharger to dobry wybor na 1/4 :D
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Loser

Post autor: Loser »

Powod prosty - turbosprezarka jest napedzana spalinami, ktore wytracaja na wirniku duza czesc energii, a co za tym idzie - strumien gazu jest spokojniejszy, cichszy...
Kompresor ingeruje tylko w uklad dolotowy, wiec nie ma fizycznej mozliwosci "uspokojenia" spalin.
ODPOWIEDZ