Intruder GL 750 - czemu gaśnie ?
Intruder GL 750 - czemu gaśnie ?
Witam !!
Mam taki problem ze swoim sprzętem. Wczoraj zrobiłem sobie małą przejażdżkę i napotkałem niemiłe problemy. Podczas jazdy było wszystko ok, ładnie ciągnął, żadnych problemów z obrotami, dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło, po czym moto zaczyna się powoli jakby dławić, nierówno chodzić i gaśnie .. wciskam przycisk od rozrusznika, zapala jak gdyby nigdy nic i chodzi raczej bez kłopotów. Problem pojawia sie niemal przy każdorazowej takiej sytuacji. Dodam że świece były wymienione niedawno (moto zaliczył bezproblemowy wyjazd na rozpoczęcie sezonu w Czewie, a wiec 210 km bez żadnych problemów)
Jak myślicie ?? Co może być przyczyną tak drastycznej zmiany ?? Myślałem że może paliwo felerne, ale przed wypadem do Częstochowy było tankowane na tej samej stacji. Gdzieś wyczytałem, iż może to być spowodowane niedobraną mieszanką, i przy zejściu z wyższych obrotów zalewa któryś z cylindrów i moto zaczyna palić na jednym po czym gaśnie.
Wielkie dzieki Bracia za wszelką pomoc !!
Pozdrawiam eMTiVi
Mam taki problem ze swoim sprzętem. Wczoraj zrobiłem sobie małą przejażdżkę i napotkałem niemiłe problemy. Podczas jazdy było wszystko ok, ładnie ciągnął, żadnych problemów z obrotami, dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło, po czym moto zaczyna się powoli jakby dławić, nierówno chodzić i gaśnie .. wciskam przycisk od rozrusznika, zapala jak gdyby nigdy nic i chodzi raczej bez kłopotów. Problem pojawia sie niemal przy każdorazowej takiej sytuacji. Dodam że świece były wymienione niedawno (moto zaliczył bezproblemowy wyjazd na rozpoczęcie sezonu w Czewie, a wiec 210 km bez żadnych problemów)
Jak myślicie ?? Co może być przyczyną tak drastycznej zmiany ?? Myślałem że może paliwo felerne, ale przed wypadem do Częstochowy było tankowane na tej samej stacji. Gdzieś wyczytałem, iż może to być spowodowane niedobraną mieszanką, i przy zejściu z wyższych obrotów zalewa któryś z cylindrów i moto zaczyna palić na jednym po czym gaśnie.
Wielkie dzieki Bracia za wszelką pomoc !!
Pozdrawiam eMTiVi
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Tutaj Kulka opisał podobne zjawisko:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... php?t=6350
Osama przedstawił kilka możliwych powodów takiego stany rzeczy.
Stawiałbym raczej na ustawienie gaźników.
Jeżeli działoby się coś już w czasie jazdy to wtedy możnaby twierdzić, że coś się zatkało (brud w paliwie).
Może nie "odbiło" do końca ssanie ?? Na wolnych będzie go dusić. Chociaż nie - piszesz, że odpala po zgaśnięciu normalnie. Szukaj od najprostszych rzeczy (świece, przewody, itp) a dopiero potem rozbieraj silnik
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... php?t=6350
Osama przedstawił kilka możliwych powodów takiego stany rzeczy.
Stawiałbym raczej na ustawienie gaźników.
Jeżeli działoby się coś już w czasie jazdy to wtedy możnaby twierdzić, że coś się zatkało (brud w paliwie).
Może nie "odbiło" do końca ssanie ?? Na wolnych będzie go dusić. Chociaż nie - piszesz, że odpala po zgaśnięciu normalnie. Szukaj od najprostszych rzeczy (świece, przewody, itp) a dopiero potem rozbieraj silnik
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: Intruder - czemu gaśnie ?
Jest to całkiem możliwe, że mieszanka jest zbyt bogata w paliwo. Mam podobną sytuację w swoim GSXF. U mnie to wyglada tak, że jak jest moto zagrzane, to po zatrzymaniu (np. czerwone światło) stojąc chwilę, moto pracuje na wolnych obrotach i jak chcę dodać lekko gazu żeby ruszyć to zgaśnie.emtivi pisze:Witam !!
Gdzieś wyczytałem, iż może to być spowodowane niedobraną mieszanką, i przy zejściu z wyższych obrotów zalewa któryś z cylindrów i moto zaczyna palić na jednym po czym gaśnie.
(Odpala bez problemów, wkręca się bez problemów, tylko jak go wkręce na obroty to czarny dym idzie - niespalone paliwo)
Sprawdz w instrukcji o ile powinna być wykręcona śruba do regulaji mieszanki i zobacz jak masz u siebie w moto.
email: bohas@interia.pl
no wiec tak..sprawdziłem klemy od akumulatora, są OK .. co do za niskich obrotów jestem pewien iż to nie to, nie posiadam u siebie obrotomierza, ale podkręciłem mu obroty na dość wysokie i nic to nie zmieniło, wykręciłem świece, obie suche i odziane w ładny "kawa z mlekiem" kolor, wiec raczej nic sie nie zalewa .. sprawdzić muszę jeszcze kable wychodzące z cewek, ale na to nie było już czasu
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
zła mieszanka
wkręć śruby od mieszanki do końca, a następnie je wykręć o 1,5 obr każdą, tylko uwaga, muszą być DOKŁADNIE o taką samą wartość wykręcone, wtedy zobaczysz co się dzieje
wkręć śruby od mieszanki do końca, a następnie je wykręć o 1,5 obr każdą, tylko uwaga, muszą być DOKŁADNIE o taką samą wartość wykręcone, wtedy zobaczysz co się dzieje
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Obroty biegu jałowego 1000 +/-100
Ilosć obrotów wykręcenia śruby regulacyjnej mieszanki:
tylny gaźnik - 3,5 obrotu śruba nr 31
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG12.html#
przedni gaźnik 3,5 obrotu śruba nr 25
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG11.html
Do dzieła !!
Ilosć obrotów wykręcenia śruby regulacyjnej mieszanki:
tylny gaźnik - 3,5 obrotu śruba nr 31
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG12.html#
przedni gaźnik 3,5 obrotu śruba nr 25
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG11.html
Do dzieła !!
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
osama pisze:zła mieszanka
wkręć śruby od mieszanki do końca, a następnie je wykręć o 1,5 obr każdą, tylko uwaga, muszą być DOKŁADNIE o taką samą wartość wykręcone, wtedy zobaczysz co się dzieje
W jednym poście mam wykręcić o 1,5 a w drugim o 3,5 ... to wkoncu ile ??Lechul pisze: Obroty biegu jałowego 1000 +/-100
Ilosć obrotów wykręcenia śruby regulacyjnej mieszanki:
tylny gaźnik - 3,5 obrotu śruba nr 31
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG12.html#
przedni gaźnik 3,5 obrotu śruba nr 25
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG11.html
Do dzieła !
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 397
- Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Emtivi, Ty nie w postach masz kręcić tylko w gaźnikach!! ...a z tego co Lechul napisał wynika, że w obu o taką samą wartość - 3,5.
Jednak zanim bym w gaźnikach kręcić zaczął, to bym sobie filtry przedmuchał.
Pozdrawiam. Zygzak~~
Jednak zanim bym w gaźnikach kręcić zaczął, to bym sobie filtry przedmuchał.
Pozdrawiam. Zygzak~~
Ostatnio zmieniony pt, 20 kwie 2007, 16:00 przez Zygzak, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Ten spór odnośnie ile wykręcić śrubę był poruszany tutaj: http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... 08f67c1d88
email: bohas@interia.pl
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
3,5 obr wykręć, ja ciągle sugeruje się 800, a tu jest inny skład mieszanki ustawiony niż w 750
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
sprawa najprawdopodobniej się wyjaśniła..winna okazała sie membrana w tylnym gaźniku...jest sklejona i narazie jest ok ... ale kto wie ile jeszcze pociągnie ... więc ma może ktoś jakieś namiary na kogoś, kto może ma gdzieś na części silnik i mógłby odsprzedać membranę ?? Interesowało by mnie również filtry powietrza... bo nówki są dość drogie