Intruder GL 750 - czemu gaśnie ?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
emtivi

Intruder GL 750 - czemu gaśnie ?

Post autor: emtivi »

Witam !!

Mam taki problem ze swoim sprzętem. Wczoraj zrobiłem sobie małą przejażdżkę i napotkałem niemiłe problemy. Podczas jazdy było wszystko ok, ładnie ciągnął, żadnych problemów z obrotami, dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło, po czym moto zaczyna się powoli jakby dławić, nierówno chodzić i gaśnie :/ .. wciskam przycisk od rozrusznika, zapala jak gdyby nigdy nic i chodzi raczej bez kłopotów. Problem pojawia sie niemal przy każdorazowej takiej sytuacji. Dodam że świece były wymienione niedawno (moto zaliczył bezproblemowy wyjazd na rozpoczęcie sezonu w Czewie, a wiec 210 km bez żadnych problemów)

Jak myślicie ?? Co może być przyczyną tak drastycznej zmiany ?? Myślałem że może paliwo felerne, ale przed wypadem do Częstochowy było tankowane na tej samej stacji. Gdzieś wyczytałem, iż może to być spowodowane niedobraną mieszanką, i przy zejściu z wyższych obrotów zalewa któryś z cylindrów i moto zaczyna palić na jednym po czym gaśnie.

Wielkie dzieki Bracia za wszelką pomoc !!
Pozdrawiam eMTiVi
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Tutaj Kulka opisał podobne zjawisko:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... php?t=6350
Osama przedstawił kilka możliwych powodów takiego stany rzeczy.
Stawiałbym raczej na ustawienie gaźników.
Jeżeli działoby się coś już w czasie jazdy to wtedy możnaby twierdzić, że coś się zatkało (brud w paliwie).
Może nie "odbiło" do końca ssanie ?? Na wolnych będzie go dusić. Chociaż nie - piszesz, że odpala po zgaśnięciu normalnie. Szukaj od najprostszych rzeczy (świece, przewody, itp) a dopiero potem rozbieraj silnik :wink:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zygzak »

Przy tych objawach stawiam na za niskie obroty biegu jałowego.

Pozdrawiam. Zygzak~~
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Intruder - czemu gaśnie ?

Post autor: bohas »

emtivi pisze:Witam !!

Gdzieś wyczytałem, iż może to być spowodowane niedobraną mieszanką, i przy zejściu z wyższych obrotów zalewa któryś z cylindrów i moto zaczyna palić na jednym po czym gaśnie.
Jest to całkiem możliwe, że mieszanka jest zbyt bogata w paliwo. Mam podobną sytuację w swoim GSXF. U mnie to wyglada tak, że jak jest moto zagrzane, to po zatrzymaniu (np. czerwone światło) stojąc chwilę, moto pracuje na wolnych obrotach i jak chcę dodać lekko gazu żeby ruszyć to zgaśnie.
(Odpala bez problemów, wkręca się bez problemów, tylko jak go wkręce na obroty to czarny dym idzie - niespalone paliwo)

Sprawdz w instrukcji o ile powinna być wykręcona śruba do regulaji mieszanki i zobacz jak masz u siebie w moto.
Darek
Śmigający inaczej...
Posty: 309
Rejestracja: wt, 15 lut 2005, 13:29
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Grimstad

Post autor: Darek »

Witam.Kiedys miałem Intrudera i podobną sytuacje.Winna okazała się urwana klema akumulatora ,raz kontaktowała a raz nie.Nasilało się to gdy jechałem po nierównym i podczas zwalniania.Powodem mogą byc tez luzne kable przy cewkach.Warto tam zerknąc.
XJR 1300 na ohlinsah
emtivi

Post autor: emtivi »

no wiec tak..sprawdziłem klemy od akumulatora, są OK .. co do za niskich obrotów jestem pewien iż to nie to, nie posiadam u siebie obrotomierza, ale podkręciłem mu obroty na dość wysokie i nic to nie zmieniło, wykręciłem świece, obie suche i odziane w ładny "kawa z mlekiem" kolor, wiec raczej nic sie nie zalewa :/ .. sprawdzić muszę jeszcze kable wychodzące z cewek, ale na to nie było już czasu :/
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

zła mieszanka


wkręć śruby od mieszanki do końca, a następnie je wykręć o 1,5 obr każdą, tylko uwaga, muszą być DOKŁADNIE o taką samą wartość wykręcone, wtedy zobaczysz co się dzieje
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Obroty biegu jałowego 1000 +/-100
Ilosć obrotów wykręcenia śruby regulacyjnej mieszanki:
tylny gaźnik - 3,5 obrotu śruba nr 31
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG12.html#

przedni gaźnik 3,5 obrotu śruba nr 25
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG11.html

Do dzieła !!
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
emtivi

Post autor: emtivi »

osama pisze:zła mieszanka


wkręć śruby od mieszanki do końca, a następnie je wykręć o 1,5 obr każdą, tylko uwaga, muszą być DOKŁADNIE o taką samą wartość wykręcone, wtedy zobaczysz co się dzieje
Lechul pisze: Obroty biegu jałowego 1000 +/-100
Ilosć obrotów wykręcenia śruby regulacyjnej mieszanki:
tylny gaźnik - 3,5 obrotu śruba nr 31
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG12.html#

przedni gaźnik 3,5 obrotu śruba nr 25
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG11.html

Do dzieła !
W jednym poście mam wykręcić o 1,5 a w drugim o 3,5 ... to wkoncu ile ?? :]
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zygzak »

Emtivi, Ty nie w postach masz kręcić tylko w gaźnikach!! :wink: ...a z tego co Lechul napisał wynika, że w obu o taką samą wartość - 3,5.
Jednak zanim bym w gaźnikach kręcić zaczął, to bym sobie filtry przedmuchał.

Pozdrawiam. Zygzak~~
Ostatnio zmieniony pt, 20 kwie 2007, 16:00 przez Zygzak, łącznie zmieniany 2 razy.
emtivi

Post autor: emtivi »

Zygzak czytaj dokładnie, Osama napisał żeby wykręcić oba o 1,5 ... a Lechul o 3,5 .. więc się pytam o ile w końcu :P
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zygzak »

Czytam dokładnie - spoko. A co za problem najpierw spróbować o 1,5 , a jeśli będzie źle poprawić do 3,5?

Pozdrawiam. Zygzak~~
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Ten spór odnośnie ile wykręcić śrubę był poruszany tutaj: http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... 08f67c1d88
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

3,5 obr wykręć, ja ciągle sugeruje się 800, a tu jest inny skład mieszanki ustawiony niż w 750
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
emtivi

Post autor: emtivi »

sprawa najprawdopodobniej się wyjaśniła..winna okazała sie membrana w tylnym gaźniku...jest sklejona i narazie jest ok ... ale kto wie ile jeszcze pociągnie ... więc ma może ktoś jakieś namiary na kogoś, kto może ma gdzieś na części silnik i mógłby odsprzedać membranę ?? Interesowało by mnie również filtry powietrza... bo nówki są dość drogie :/
ODPOWIEDZ