Witam
Zaczynam przygodę z jazdą na torze i planuje kupno moto. Ze względu na cenę ( i ewentualną glebe ) planuje kupić model k1-k3 gsxr 600 lub 750. Potrzebuje opinii / porady który moto wybrać. Zauważyłem, że te modele różniły się zawieszeniem na korzyść 750, jednak czy znowu większa moc nie będzie przeszkadzać na torze (Jastrząb ) gdzie jeżdżąc SV 1000 używałem głównie 2 biegu a to wymusza bardzo ostrożną pracę gazem.
Będę wdzięczny za pomoc.
GSX-R 600 vs. 750 K1-K3, który na tor?
Moderator: Emil
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 46
- Rejestracja: czw, 29 maja 2014, 22:11
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Skała
GSX-R 600 vs. 750 K1-K3, który na tor?
GSX 750 F '99 (droga),
XJ 900 '83 (kolekcja)
SC 59 (tor)
---------------------
Boulevard C50 K5, GSXF 750 '99, SV 1000 K4, GSX-R 600 K3, R6 '04
XJ 900 '83 (kolekcja)
SC 59 (tor)
---------------------
Boulevard C50 K5, GSXF 750 '99, SV 1000 K4, GSX-R 600 K3, R6 '04
Re: który na tor? gsxr 600 vs. 750 k1-k3
Jeśli zamierzasz jeździć na "mini torach " to kup 300 jeśli jeenak na torach to 750. Ja osobiscie jeżdżę na 750 k7 i bawie sie na torach gokartowych schodząc do kolana przy 30/40/50 km/h. Uważam, że wszystko zależy od umiejętności...
Większa moc nigdy nie przeszkadza, trzeba nauczyć się nad nią panować
A co do technicznych szczegółów... zawieszenie, napęd i całą resztę możesz sobie przygotować już pod torowanie we własnym zakresie, wiem, że w Bractwie są takie osoby, które to potrafią i są w stnie Ci pomóc.
Życzę powodzenia w torowaniu
Większa moc nigdy nie przeszkadza, trzeba nauczyć się nad nią panować
A co do technicznych szczegółów... zawieszenie, napęd i całą resztę możesz sobie przygotować już pod torowanie we własnym zakresie, wiem, że w Bractwie są takie osoby, które to potrafią i są w stnie Ci pomóc.
Życzę powodzenia w torowaniu
-
- Moderator
- Posty: 4322
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
Re: który na tor? gsxr 600 vs. 750 k1-k3
na małych lepiej będzie jeździło 750 bo ma równy moment i ciągnie od dołu a 600tke nie zawsze dasz radę rozkręcić do optymalnych obrotów żeby ciągnęła (zakładam że się uczysz dopiero) - ale jak chcesz się nauczyć jeździć to zacznij od jak najmniejszego
w gixach nie musisz tak ostrożnie pracować gazem jak przy wybrakowanych, dwucylindrowych motocyklach bo to lepsze maszyny
K3 to trochę ciężko manewrowe w porównaniu z późniejszymi konstrukcjami - zmień od razu opony na /55 i podnieś mocno tył i podnóżki
w gixach nie musisz tak ostrożnie pracować gazem jak przy wybrakowanych, dwucylindrowych motocyklach bo to lepsze maszyny
K3 to trochę ciężko manewrowe w porównaniu z późniejszymi konstrukcjami - zmień od razu opony na /55 i podnieś mocno tył i podnóżki
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 46
- Rejestracja: czw, 29 maja 2014, 22:11
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Skała
Re: który na tor? gsxr 600 vs. 750 k1-k3
no to czemu nie kupiłaś 300-tki ??Ewcia pisze:Jeśli zamierzasz jeździć na "mini torach " to kup 300 jeśli jeenak na torach to 750. Ja osobiscie jeżdżę na 750 k7 i bawie sie na torach gokartowych schodząc do kolana przy 30/40/50 km/h.
Ewcia pisze:Uważam, że wszystko zależy od umiejętności... Większa moc nigdy nie przeszkadza, trzeba nauczyć się nad nią panować
Uważam że nie masz racji. Zupełnie.
Tego typu przeróbki są na tyle drogie że lepiej od razu kupić "obiekt docelowy" albo zbliżony, stąd moje pytanie.Ewcia pisze:
A co do technicznych szczegółów... zawieszenie, napęd i całą resztę możesz sobie przygotować już pod torowanie we własnym zakresie, wiem, że w Bractwie są takie osoby, które to potrafią i są w stnie Ci pomóc.
kupiony GSX-R 600 K2
Konstrukcja stara ale do nauki w sam raz, sety fabryczne - trochę za nisko i buty trzeba trzymać wysoko i "przy sobie" bo inaczej zaraz łapią asfalt. Długość biegów bardzo dobra, przydałoby się trochę więcej mocy "na dole". Guma 55 już była, środek gumy oczywiście łysy a boki nieruszone. Klasyka. Jak na pierwsze moto (na tor) - bardzo dobre.Emil pisze:K3 to trochę ciężko manewrowe w porównaniu z późniejszymi konstrukcjami - zmień od razu opony na /55 i podnieś mocno tył i podnóżki
Emil pisze:...jak przy wybrakowanych, dwucylindrowych motocyklach bo to lepsze maszyny
przyjmuje że to żart chyba że nie jeździłeś na litrowych V2
GSX 750 F '99 (droga),
XJ 900 '83 (kolekcja)
SC 59 (tor)
---------------------
Boulevard C50 K5, GSXF 750 '99, SV 1000 K4, GSX-R 600 K3, R6 '04
XJ 900 '83 (kolekcja)
SC 59 (tor)
---------------------
Boulevard C50 K5, GSXF 750 '99, SV 1000 K4, GSX-R 600 K3, R6 '04
-
- The Real One
- Posty: 2577
- Rejestracja: czw, 1 maja 2014, 22:55
- Województwo: mazowieckie
- Polubił posty: 1
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: GSX-R 600 vs. 750 K1-K3, który na tor?
Wg mnie 750,zresztą sam sobie odpowiedziałeś.
750 ma poręczność 600 a mocy jednak więcej,
szczególnie od dołu jak i w środku.
Tor w Jastrzębiu jest raczej techniczny ,ale nie gokartowy
i w sumie ma 2 krótkie proste,choć wszystko zależy od
aktualnej konfiguracji,bo możliwości ustawienia toru jest wiele.
A max.długość nitki dochodzi do 3,5 km
A charakterystyki rzędowej czwórki i V dwójki bardzo się różnią.
750 ma poręczność 600 a mocy jednak więcej,
szczególnie od dołu jak i w środku.
Tor w Jastrzębiu jest raczej techniczny ,ale nie gokartowy
i w sumie ma 2 krótkie proste,choć wszystko zależy od
aktualnej konfiguracji,bo możliwości ustawienia toru jest wiele.
A max.długość nitki dochodzi do 3,5 km
A charakterystyki rzędowej czwórki i V dwójki bardzo się różnią.
nastoletnie początki to stary JUNAK,potem dłuuugo nic,Powrót to H... jednoślad ps 150,4 sezony gsx 1250 fa,
Czarna Hayabusa L 4, III generacja hajki 2022
Pragnę realizować dotychczas niespełnione marzenia
Czarna Hayabusa L 4, III generacja hajki 2022
Pragnę realizować dotychczas niespełnione marzenia
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 46
- Rejestracja: czw, 29 maja 2014, 22:11
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Skała
Re: GSX-R 600 vs. 750 K1-K3, który na tor?
Tak, 750-tka miałaby mocniejszy dół, chociaż 600 jest łatwiejsza w "obsłudze" i wybacza wiele błędów właśnie dlatego że na niskich obrotach jest bardzo łagodna. Na niskich obrotach łagodna ale na wyższych staje się wściekłą diablicą Wolałbym jednak bardziej liniowe oddawanie mocy. Pewnie że można się przyzwyczaić, do wszystkiego można, ale bardziej przewidywalne oddawanie mocy jest łatwiejsze w obsłudze.
Tor w Jastrzębiu jest mocno techniczny i uczy pokory szczególnie tych co jeżdżą na litrówkach a już szczególnie na V2
Tor w Jastrzębiu jest mocno techniczny i uczy pokory szczególnie tych co jeżdżą na litrówkach a już szczególnie na V2
GSX 750 F '99 (droga),
XJ 900 '83 (kolekcja)
SC 59 (tor)
---------------------
Boulevard C50 K5, GSXF 750 '99, SV 1000 K4, GSX-R 600 K3, R6 '04
XJ 900 '83 (kolekcja)
SC 59 (tor)
---------------------
Boulevard C50 K5, GSXF 750 '99, SV 1000 K4, GSX-R 600 K3, R6 '04