No i zaczęło sie!. Postanowiłem porobić już, jakby zimowy przegląd w mojej małej. Kupiłem klocki Ferodo (platinium- tył i jakieś jeszcze lepsze na przód). Montaż mnie zaskoczył. myślałem ze trzeba rozbierać wszystko na części pierwsze a tu zasadzka,- prosta wymiana!! ( PRZÓD: odkręca sie taką cieniutką blaszkę przykręconą na malutkie imbusy i juz jest dojście, wcisnąć same tłoczki by szerszy nowy klocek wszedł i po sprawie. TYŁ:Od spodu jest taki plastik, wyciągamy go, juz mamy dojście, ściągamy ... a właśnie- każdy klocek jest zabezpieczony takim małym pręcikiem z zawleczką by nie wypadł) Wymieniłem również płyn hamulcowy( DOT4) i tutaj nasuwa mi się pytanie do znawców tematu: Przed wymianą miałem - moim zdaniem MIĘKKĄ klamkę z nowymi klockami troszeczkę stwardniała, lecz dalej to nie jest to, na pewno nie zapowietrzyłem układu, chyba, ze poprzedni właściciel to zrobił w minimalnym stopniu.. sam nie wiem . a nie umiem zrobić całej wymiany by zlikwidować domniemane powietrze w układnie. Więc co działać bądź JAK to zrobić?
Poza tym, rozebrałem co się dało, (więc niema żadnych owiewek, siedzeń)motor juz pod malowanie.
Do wymiany czeka mnie jeszcze:
AKUMULATOREK,
USZCZELNIACZE ( również prosiłbym jakieś rady na temat WYMIANY ich- jak ściągnąć i w ogule - bo jestem zielony z tego. )
Zastanawiałem się również nad REGULACJĄ ZAWIESZENIA nie wiem co oznaczają przy kierownicy na górze zawieszenia te śruby i jak się je reguluje- chciałbym zmiękczyć zawias.
Najdroższy będzie napęd, a chciałbym z tyłu większą zębatkę( 2,3 zęby) bądź z przodu z jednym ząbkiem mniej. Jeśli wiecie coś na ten temat gdzie kupić albo jakie najlepiej to powiedzcie, nie trzymajcie tego dla siebie. Aha lepiej inwestować w łańcuch X-ringa? trzeba przy tym inne jakieś zębatki czy tradycyjne?
Dużo tego wyszło , mam nadzieje, że ktoś dotrwał do tego miejsca!!
Dużo pisania , i dużo jeszcze roboty przy SUZI. Więc powodzenia, i byłbym dźwięczny za pomoc -jakąkolwiek .
REMONT SUZUKI(Przygotowania)
Moderator: Emil
Cześć...
Co do zembatek to dawaj z przodu jeden ząb mniejszą...efekt bedzie taki sam a koszta mniejsze...jeśli chodzi o łańcuch to ja też chciałem być oszczędny i kupić o-ring...kolega powiedział a wręcz zmusił do kupna x-ringa i teraj jetem mu bardzo wdzięczny i bardzo zadowolony z wyboru...oczywiście X-ring droższy...ale przy tej pozycji jak i przy innych częściach napędu, układu hamulcowego czy płynów nie warto oszczędzać..
bierz X-ring...będziesz zadowolony...
Co do zembatek to dawaj z przodu jeden ząb mniejszą...efekt bedzie taki sam a koszta mniejsze...jeśli chodzi o łańcuch to ja też chciałem być oszczędny i kupić o-ring...kolega powiedział a wręcz zmusił do kupna x-ringa i teraj jetem mu bardzo wdzięczny i bardzo zadowolony z wyboru...oczywiście X-ring droższy...ale przy tej pozycji jak i przy innych częściach napędu, układu hamulcowego czy płynów nie warto oszczędzać..
bierz X-ring...będziesz zadowolony...
Moim zdaniem zmniana przedniej zebatki nie jest bardzo "przyszłościowa" tzn. łańcuch dostaje szybciej po dupie Tak logicznie myśląc, to im więcej zębów to mniejsza siła na każdym z nich ???! Czy tylko mi się tak wydaje????? Pozatym w mojej ex-Y... jednoślad zębatka szybko się "kończyła" Były zmienione 3 czy 4 zęby z przodu. Co do pozostałych twoich pytań, może warto by było trafić do Braci mających identyczną maszynę Ja pytałem u źródła i dlatego mój wybór padł na SV 1000S z czego jestem zadowolony :lol:
Ok. Na pewno będzie x-ring:-) -dzięki za radę,
co do zębatki to przednią zmniejszałbym tylko o jeden ząbek( ponoć 1 z przodu=4 z tyłu)
A pytanko.. niby oczywiste. Trzeba wymieniać cały zestaw napędowy?
żal mi trochę mojej tylniej zębatki gdyż jest w stanie prawie nienaruszonym, ale reszta jest juz do niczego-stąd ten dylemat.
P.S (jeszcze szukam w historii, ale jakby ktoś wiedział to) JAKI akumulator do GSX-R 600 polecacie? (the best -cena/ jakość) ??
P.S II uszczelniacze (przedniego zawiasa)muszą byc jakies lepsze?Zauważyłem wielkie rozpiętości cenowe dlatego pytam.
co do zębatki to przednią zmniejszałbym tylko o jeden ząbek( ponoć 1 z przodu=4 z tyłu)
A pytanko.. niby oczywiste. Trzeba wymieniać cały zestaw napędowy?
żal mi trochę mojej tylniej zębatki gdyż jest w stanie prawie nienaruszonym, ale reszta jest juz do niczego-stąd ten dylemat.
P.S (jeszcze szukam w historii, ale jakby ktoś wiedział to) JAKI akumulator do GSX-R 600 polecacie? (the best -cena/ jakość) ??
P.S II uszczelniacze (przedniego zawiasa)muszą byc jakies lepsze?Zauważyłem wielkie rozpiętości cenowe dlatego pytam.
-
- BS Brother
- Posty: 620
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 14:36
- Województwo: -
- Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad
Jezeli wymieniasz zestaw napedowy to zawsze i tylko zawsze robi sie to w calosci tz. zebatki + lancuch!!! Kazdy zestaw dopasowuje sie do siebie tak wiec nowy lancuch moze scierac zeby starej zebatki inaczej a inaczej nowej zebatki przedniej co w rezultacie przyspieszy koniec zywota wszystkich trzech czesci zestawu!!!
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana